Zwakke plekken

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
netreg
Geregistreerd lid

Zwakke plekken

Bericht door netreg » do 01 apr, 2010 23:35

Hallo forrumleden,

ben voornemens een 9.3 van 2 a 3 jaar oud en weinig km te importeren uit Duitsland.
Over de uitvoering twijfel ik nog, maar meer als 150 pk van de 1.8 zou wel wenselij zijn.

Heb wel rondgeneusd op het forum, maar heb nog geen duidelijk beeld.
Wat zijn bekende zwakke plekken van dit model(len). Is de automatische versnellingsbak betrouwbaar ( is GM, toch??)
En waarop dus letten bij een aankoop.

Alvast bedankt voor adviezen :D

carlsson
Geregistreerd lid

Re: Zwakke plekken

Bericht door carlsson » do 01 apr, 2010 23:57

Er zijn eigenlijk geen echt zwakke plekken die er uitspringen. De voortrein vraagt wat aandacht, mogelijk wat geluidsproductie, valt bij een cabrio met een hoger gewicht wat meer op en je hoort wat meer in een cabrio. In ongeveer 2006/2007 is de montage van de rubbers van de voorste stabilisatorstang verbeterd.
Met Duitse auto's wordt wat meer geremd, dus je zou goed op de remmen moeten letten, schijfdikte en blokdikte, eventuele thermische overbelasting.
De 1.8t 150 pk kan vrij eenvouding tot 195-205 pk kunnen leveren met een ECU remapping. Het koppel stijgt dat ook met rond de 30-35%.
Nieuwe types hebben vaker een 6 bak-automaat, maar de 5 bak automaat doet het ook goed.

jorikk
Geregistreerd lid

Bericht door jorikk » vr 02 apr, 2010 10:56

Ik heb ook een 9-3 cabrio uit duitsland gehaald.
Via een officiële dealer en zelf geïmporteerd. Bevalt tot op heden echt prima.
Een 1.8T vector automaat full option... Direct laten updaten via J&D.
BSR tunen. Zou ik zeker aanraden. Bizar verschil...

Auto heb ik nu 1,5 jaar. Heb de NL dealer er naar laten kijken en eigenlijk prima auto. Geen directe verschillen...
Wel zorgen bij de import dat je de goede boekjes erbij hebt mbt onderhoud en KM stand.

netreg
Geregistreerd lid

Bericht door netreg » vr 02 apr, 2010 15:20

jorikk schreef:Ik heb ook een 9-3 cabrio uit duitsland gehaald.
Via een officiële dealer en zelf geïmporteerd. Bevalt tot op heden echt prima.
Een 1.8T vector automaat full option... Direct laten updaten via J&D.
BSR tunen. Zou ik zeker aanraden. Bizar verschil...

Auto heb ik nu 1,5 jaar. Heb de NL dealer er naar laten kijken en eigenlijk prima auto. Geen directe verschillen...
Wel zorgen bij de import dat je de goede boekjes erbij hebt mbt onderhoud en KM stand.

Mag ik vragen wat je nog aan BPM enz. hebt betaald? Was er nog te onderhandelen mbt prijs met de dealer? garantie van de dealer hoef ik niet, lijkt mij wat omstandig om naar D te rijden, mocht er een probleem zijn en met weinig km zal zich dit hopelijk ook niet voordoen.

jorikk
Geregistreerd lid

Bericht door jorikk » vr 02 apr, 2010 21:57

Er is zeker over te onderhandelen. Geen inruil. Had wel wat garantie voor als die echt echt stuk zou gaan.
Heb hem laten keuren in DE. Wel gekocht bij een officiële dealer.
2e hands saabs in DE doen het niet echt goed. Dus prijstechnisch zeker te onderhandelen.
Heb je een PB gestuurd met de BPM aangifte.

Plaats reactie