regeleenheid / controle unit
-
duc7
- Geregistreerd lid
regeleenheid / controle unit
Kan iemand mij vertellen waar de regeleenheid / controle unit voor de bediening van het cabriodak van een 9-3, bj. 1999, zich bevindt?
-
jansen
- Donateur (7x)

Re: regeleenheid / controle unit
Links achter binnen scherm ten hoogte van je achterbank, alleen wat wil je er mee gaan doen? Ze gaan zelden stuk.
-
duc7
- Geregistreerd lid
Ik heb deze auto net gekocht met een niet werkende kap. Volgens de verkoper zou de regelunit en de motor stuk zijn. Als ik de kap wil openen geeft hij aan: "softtop failure" Hij heeft hem laten uitlezen door een saab dealer maar heb hier al vaker gelezen dat bij een storing al gauw gezegd word dat het aan de motor en/of regelunit ligt met de er bij horende hoge rekening. Wil dus eerst zelf eens gaan zoeken.
-
Nick
- Donateur (2x)

Hierbij een overzichtje van SID meldingen mbt tot de kap. Ik zou voor je de regeleenheid gaat uitlezen checken of er nog genoeg hydrolische olie aanwezig is.

-
jansen
- Donateur (7x)

Als je de knop bedient gebeurt er dan nog iets ,en hoor je een zoemende elektromotor werken, of helemaal niets, de pomp moet altijd beginnen met draaien, soms is er een aandrijftandwiel stuk in de pomp, heb ik eventueel nog nieuw liggen, mocht je er niet uit komen, mag je altijd langs komen.
-
duc7
- Geregistreerd lid
Heb het vanmiddag eens beter bekeken. De pomp werkt, zowel de motor als de kleppen ( gecontroleerd met een accu ) de regelunit is ook goed. Het probleem is nu dat ze zowel de hydrauliek lijdingen hebben doorgeknipt ( de 4 die naar links lopen ) en de elektrische verbindingen zijn ook doorgeknipt. De hydrauliekleidingen zijn geen probleem, zijn al weer verbonden. Nu moet ik de kleurcodes van het elektrisch nog weten om ze weer te kunnen aansluiten.....pffffffff, maffe franzosen
-
jansen
- Donateur (7x)

hydrauliek lijdingen hebben doorgeknipt , Barbaren 
-
jansen
- Donateur (7x)

Kan je wel wat elektrische schema,s sturen indien nodig,als je zonder wis zit.
-
duc7
- Geregistreerd lid
Ja, als je die hebt graag. Zonder schema's gaat het mij echt niet lukken. Bij voorbaat dank. Was ook blij met het schema van de methode om de kap handmatig te openen, wist ik ook niet.
-
Nick
- Donateur (2x)

ik had wis toch openstaan; http://www.mijnbestand.nl/Bestand-VQSY3LOXK3J4.pdf
Electrisch schema kapconstructie.
Electrisch schema kapconstructie.
-
duc7
- Geregistreerd lid
Klasse TCSE!!!!.
Dit is wat ik zocht. Als ik morgen nog een gaatje vind ga ik er direkt mee aan de slag. Laat jullie weten hoe het afloopt.
-
duc7
- Geregistreerd lid
Wat is "wis"eigenlijk?
Staan daar ook schema's van het hydrauliek van de kap in?
-
Nick
- Donateur (2x)

wis is de werkplaatscd van saab. Ik zal wel even kijken of ik een kopietje voor je kan draaien.
-
duc7
- Geregistreerd lid
Dat zou helemaal geweldig zijn!! Wil toch zoveel mogelijk het onderhoud zelf doen.
-
Bart C
- Geregistreerd lid
Hallo TCSE, (of anderen)
Heb al een jaar of 5 een saab93 cabrio. Na afgelopen winter heb ik em weer uit de garage gehaald. Met kap open onderweg dacht ik. Maar dat lukte niet gelijk. Moest de 'ROOF' knop een aantal keren gebruiken om de kap te openen. Hij stopte enkele malen met de melding ' softtop failure' . Nu gaat hij open maar bij de eerste beweging (de achterruit zeg maar) moet ik de roof knop twee keer gebruiken, de rest gaat prima. Ook sluiten gaat prima... Nooit eerder gehad
Nu lees ik op dit forum veel reacties die zouden kunnen duiden op een gebrek aan olie. Heb naar de cylinders gekeken maar zie geen lekkage...Weet nog maar net ( via dit forum)dat ik het niveau onder de achterbank kan controleren. Ga ik morgen even doen. Op voorhand even de volgende twee vragen;
Kan het zijn dat de olie zonder zichtbare lekkage toch bijgevuld moet worden? Enne kun je me zeggen welke olie ik daarvoor moet gebruiken?
Hoor het graag.
Bij voorbaat dank.
Bart
Heb al een jaar of 5 een saab93 cabrio. Na afgelopen winter heb ik em weer uit de garage gehaald. Met kap open onderweg dacht ik. Maar dat lukte niet gelijk. Moest de 'ROOF' knop een aantal keren gebruiken om de kap te openen. Hij stopte enkele malen met de melding ' softtop failure' . Nu gaat hij open maar bij de eerste beweging (de achterruit zeg maar) moet ik de roof knop twee keer gebruiken, de rest gaat prima. Ook sluiten gaat prima... Nooit eerder gehad
Nu lees ik op dit forum veel reacties die zouden kunnen duiden op een gebrek aan olie. Heb naar de cylinders gekeken maar zie geen lekkage...Weet nog maar net ( via dit forum)dat ik het niveau onder de achterbank kan controleren. Ga ik morgen even doen. Op voorhand even de volgende twee vragen;
Kan het zijn dat de olie zonder zichtbare lekkage toch bijgevuld moet worden? Enne kun je me zeggen welke olie ik daarvoor moet gebruiken?
Hoor het graag.
Bij voorbaat dank.
Bart