Buitenslaper

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
alnico
Geregistreerd lid

Buitenslaper

Bericht door alnico » zo 11 apr, 2010 21:06

Wat vinden jullie van het eventueel aanschaffen van een classic Cabrio die al 2 jaar niet overdekt wordt gestald ( dus altijd buiten). ik neem aan dat er meer kans bestaat op roest en narigheid met de kap? Beter kijken naar een andere cq een binnenslaper? Aangezien er veel aanbod is kun je scherpe criteria stellen , lijkt mij.

Swedish style
Geregistreerd lid

Re: Buitenslaper

Bericht door Swedish style » zo 11 apr, 2010 21:19

alnico schreef:Wat vinden jullie van het eventueel aanschaffen van een classic Cabrio die al 2 jaar niet overdekt wordt gestald ( dus altijd buiten). ik neem aan dat er meer kans bestaat op roest en narigheid met de kap? Beter kijken naar een andere cq een binnenslaper? Aangezien er veel aanbod is kun je scherpe criteria stellen , lijkt mij.
Helemaal mee eens, maar eerste vraag: in welke prijsklasse zoek je iets. Twee jaar is op zich nog wel te overzien. Staat van onderhoud en liefde (en budget) van de eigenaar lijken me dan meer van belang.

alnico
Geregistreerd lid

Bericht door alnico » zo 11 apr, 2010 21:41

Tja , budget is natuurlijk wel een punt. De auto hoeft niet concours te zijn ( is tenslotte gebruiksvoorwerp), maar roest , schimmel en alggroei wil ik toch wel vermijden. In de prijsklasse van 6.000 tot 9.000 euro moet dat toch kunnen lukken?
Ik vraag me overigens af of kwaliteit van de auto altijd recht evenredig is met de prijs. Net nog een auto bij Wittmer en Odijk gezien (op hun site) voor 15.900 euro.....Wel supermooi , maar zo'n bedrag krijg je natuurlijk nooit meer terug bij eventuele verkoop.

maus
Geregistreerd lid

Bericht door maus » zo 11 apr, 2010 21:57

Als de kap goed is, maakt het niet uit. Mijn Caab 2004 slaapt ook altijd buiten. Uiteraard heeft de kap meer te lijden en zul je deze eerder moeten vervangen. De Caab MY92 gaat van half april tot eind oktober ook niet meer naar binnen!!

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » ma 12 apr, 2010 9:22

Check de vloerbedekking, vooral achter de voorstoelen, op vocht. En de kofferbak: vooral de zijbekleding en onder de houten vloerplaat (is die droog en recht?) Als die vloerplaat eruit kan (reservewiel even eruithalen), dan kan je ook op het plateau boven de benzinetank kijken. Daar kan ook water blijven staan. Trek daar de zijbelkeding dan ook even opzij.
Voor alle buitenslapende classics, maar zeker de cabrio's geldt: als de ruimte onder de vloer van de kofferbak niet goed schoongehouden is, is er grote kans op roestvorming bij de afwatergaatjes, helemaal links en rechts, vlak achter de wielkasten.
En de kap zelf: die kan mossig worden, zeker als ie onder bomen heeft gestaan.
Toch hoeft een buitenslaper, mits verder goed onderhouden (dus bijvoorbeeld goed schoongehouden achter onderin) en met een goede kap, niet per se slechter te zijn. Als je particulier zoekt, is je budget nog best hoog. Daarvoor moet je al hele mooie kunnen vinden.

Kozzer
Geregistreerd lid

Bericht door Kozzer » ma 12 apr, 2010 20:49

1 woord: BELGIË

http://www.2dehands.be/autos/autos/saab ... s&start=63
deze bijvoorbeeld:
Afbeelding

importeren is een makkie, kosten ongeveer 150,= BVB is 0,00
Aankoopprijzen liggen een stuk lager als in NL

maus
Geregistreerd lid

Bericht door maus » ma 12 apr, 2010 21:24

Heeft wel stoffen bekleding (is wel moeilijk te vinden stof :D )

alnico
Geregistreerd lid

Bericht door alnico » di 13 apr, 2010 20:10

Geen leer, maar verder wel heel mooi. Prijs niet vermeld, maar zal wel pittig zijn.

Plaats reactie