ik heb een 900 SE cabriolet echter als ik de kap open gaat de klep net niet ver genoeg open zodat het dak er tegenaan stoot en beschadigd.
Dan moet ik uit stappen de klep even naar achteren duwen.
kan iemand mij vertellen of dat te stellen is en hoe?
kap cabrio
-
jeroenp
- Geregistreerd lid
Re: kap cabrio
Bij mijn caab 9-3 hetzelfde probleem gehad. Van de Saab dealer het advies gekregen om een stukje van de 2 rubber blokjes, waar de armen van de klep tegen aankomen, af te snijden. Hierdoor gaat de klep net iets verder open. Hoewel dit geen elegante oplossing is, werkt het perfect.
-
Arogat
- Geregistreerd lid
Kun je het mechanisme wel gewoon in werking stellen zonder foutmeldingen van de SID? Ik had zoiets vergelijkbaars, en bij mij bleek het 'kniestuk' van de tonneauklep stuk, waardoor de klep aan een kant niet ver genoeg opende. Was snel gefixed en sindsdien geen problemen meer...
-
rene
- Geregistreerd lid
Waarschijnlijk is het mechniek in de kofferbak getordeerd omdat de afdekkap een keer geblokkeerd is geweest. De afdekkap kan dan niet meer ver genoeg open. Vervangen is de oplossing.
René.
René.
-
WalterD
- Geregistreerd lid
Ik heb momenteel hetzelfde probleem en dit ligt bij mij aan een kruiskoppeling tussen het aandrijfmotortje en de afdekplaat.
Wanneer je in de kofferbak aan de rechterkant de bekleding van de hoes waar de kap ingaat loshaalt kan je het motortje en de kruiskoppeling zien zitten. Waarschijnlijk is of het pennetje tussen de twee koppelingsdelen gebroken, of de koppeling zelf is verbogen.
Wanneer je in de kofferbak aan de rechterkant de bekleding van de hoes waar de kap ingaat loshaalt kan je het motortje en de kruiskoppeling zien zitten. Waarschijnlijk is of het pennetje tussen de twee koppelingsdelen gebroken, of de koppeling zelf is verbogen.
-
vselm49
- Geregistreerd lid
het was de kruiskoppeling
keurig gemaakt door autobedrijf Haaiman in Barneveld
keurig gemaakt door autobedrijf Haaiman in Barneveld
-
sander69
- Donateur (2x)

Bij mij hetzelfde probleem.. ander kniestuk erop en klaar. wel prijzig voor zo'n stom stukje ijzer trouwensArogat schreef:Kun je het mechanisme wel gewoon in werking stellen zonder foutmeldingen van de SID? Ik had zoiets vergelijkbaars, en bij mij bleek het 'kniestuk' van de tonneauklep stuk, waardoor de klep aan een kant niet ver genoeg opende. Was snel gefixed en sindsdien geen problemen meer...
-
sanders37
- Geregistreerd lid
wat koste dat trouwens dan? alvast bedankt voor de reactie terug
sander
sander