kap cabrio

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
vselm49
Geregistreerd lid

kap cabrio

Bericht door vselm49 » za 17 apr, 2010 13:52

ik heb een 900 SE cabriolet echter als ik de kap open gaat de klep net niet ver genoeg open zodat het dak er tegenaan stoot en beschadigd.
Dan moet ik uit stappen de klep even naar achteren duwen.
kan iemand mij vertellen of dat te stellen is en hoe?

jeroenp
Geregistreerd lid

Re: kap cabrio

Bericht door jeroenp » za 17 apr, 2010 14:52

Bij mijn caab 9-3 hetzelfde probleem gehad. Van de Saab dealer het advies gekregen om een stukje van de 2 rubber blokjes, waar de armen van de klep tegen aankomen, af te snijden. Hierdoor gaat de klep net iets verder open. Hoewel dit geen elegante oplossing is, werkt het perfect.

Arogat
Geregistreerd lid

Bericht door Arogat » zo 18 apr, 2010 10:09

Kun je het mechanisme wel gewoon in werking stellen zonder foutmeldingen van de SID? Ik had zoiets vergelijkbaars, en bij mij bleek het 'kniestuk' van de tonneauklep stuk, waardoor de klep aan een kant niet ver genoeg opende. Was snel gefixed en sindsdien geen problemen meer...

rene
Geregistreerd lid

Bericht door rene » zo 18 apr, 2010 18:58

Waarschijnlijk is het mechniek in de kofferbak getordeerd omdat de afdekkap een keer geblokkeerd is geweest. De afdekkap kan dan niet meer ver genoeg open. Vervangen is de oplossing.

René.

WalterD
Geregistreerd lid

Bericht door WalterD » ma 19 apr, 2010 17:05

Ik heb momenteel hetzelfde probleem en dit ligt bij mij aan een kruiskoppeling tussen het aandrijfmotortje en de afdekplaat.
Wanneer je in de kofferbak aan de rechterkant de bekleding van de hoes waar de kap ingaat loshaalt kan je het motortje en de kruiskoppeling zien zitten. Waarschijnlijk is of het pennetje tussen de twee koppelingsdelen gebroken, of de koppeling zelf is verbogen.

vselm49
Geregistreerd lid

Bericht door vselm49 » ma 10 mei, 2010 18:03

het was de kruiskoppeling
keurig gemaakt door autobedrijf Haaiman in Barneveld

sander69
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sander69 » ma 10 mei, 2010 22:12

Arogat schreef:Kun je het mechanisme wel gewoon in werking stellen zonder foutmeldingen van de SID? Ik had zoiets vergelijkbaars, en bij mij bleek het 'kniestuk' van de tonneauklep stuk, waardoor de klep aan een kant niet ver genoeg opende. Was snel gefixed en sindsdien geen problemen meer...
Bij mij hetzelfde probleem.. ander kniestuk erop en klaar. wel prijzig voor zo'n stom stukje ijzer trouwens

sanders37
Geregistreerd lid

Bericht door sanders37 » wo 12 mei, 2010 15:39

wat koste dat trouwens dan? alvast bedankt voor de reactie terug

sander

Plaats reactie