Windscherm plaatsen

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
RPM
Geregistreerd lid

Windscherm plaatsen

Bericht door RPM » wo 07 sep, 2005 8:27

Wil toch maar een windscherm plaatsen voor wat meer comfort als het wat kouder is.

Voor het demonteren van de zijpanelen kan ik maar 2 bevestigingspunten vinden. Deze zitten aan de deurkant (1 x torx, 1 kunstof schroef).
Op welke punten zit het paneel nog meer vast :?:

Alle tips & tricks omtrent dit onderwerp zijn welkom :!:

Alvast bedankt voor jullie reacties :D

RPM
Geregistreerd lid

Bericht door RPM » do 08 sep, 2005 13:06

:( Niemand ervaring hiermee?

ppcs
Geregistreerd lid

Bericht door ppcs » do 08 sep, 2005 14:51

Om welke cabrio gaat het de classic of de 900ng of de 9-3.
Gaat het om de classiq dan kan ik je wel helpen.
Je moet het rekje zeker deze aan de gordel constructie bevestigen.

- Haal de speaker cover er af (gewoon trekken)
- Vervolgens schroef je al de schroeven los
- haal vervolgens de achterbank er uit. (gewoon los trekken zit niet echt vast)
- daar zitten ook 1 of 2 schroeven
- als die los zijn kan het paneel los en zou je de gordel cover weg moeten kunnen halen(evt met een paar schroefjes)
Dan kan je de rek bevestigingen vastmaken aan de bovenste gordel bout.

Succes

PP

Amazon
Geregistreerd lid

Bericht door Amazon » do 08 sep, 2005 15:16

Zo te zien gaat het om een NG900.

Zitten de houders met gaatjes voor de bevestiging nog niet in het paneel?

Je kunt het paneel verwijderen door de zitting van de achterbank te verwijderen en de rugleuning naar voren te klappen.

Je ziet dan ook de andere bevestigingspunten, zo uit m'n hoofd nog een torx en twee plastic pluggen.

Als je alle punten los hebt voorzichtig omhoogtrekken en dan naar je toe. Aan de binnekant bovenin zit e.e.a. nl. nog vastgeklikt.

Als je het paneel helemaal uit de auto wilt halen moet je ook de gordel nog losmaken.

Succes!!

Red76
Geregistreerd lid

Bericht door Red76 » do 08 sep, 2005 15:19

Of gewoon een gaatje boren in de zijpanelen en er een rubber ringetje in plaatsen.

5 minuten werk en 50ct voor de rubbertjes :D

RPM
Geregistreerd lid

Bericht door RPM » do 08 sep, 2005 18:42

Heren, bedankt voor jullie reacties :D

Het betreft overigens een 9.3 Cabrio. Ik ga ervan uit dat deze qua aanpak geen verschil kent met een 900, toch?
Of gewoon een gaatje boren in de zijpanelen en er een rubber ringetje in plaatsen.

5 minuten werk en 50ct voor de rubbertjes Very Happy
Red, ik begrijp jouw oplossing niet zo goed. Hoe zet je alles dan vast?

Amazon
Geregistreerd lid

Bericht door Amazon » vr 09 sep, 2005 10:47

Als je een origineel windscherm hebt of een goede kopie hiervan is de montage eenvoudig. Dan ga ik er maa even van uit dat je een 9.3 tot 2002 hebt.

Aan het liggende deel van het scherm, dat de ruimte boven de achterbank afdekt, zitten aan de achterkant twee plaatjes. Die schuif je tussen de achterbank en de hoofdsteun.

Bij het scharnierpunt zitten twee pennen die je naar buiten kunt drukken. Die druk je in de houdertjes in je paneel of in de gaatjes met rubbers, zoals Red het beschrijft.

Wel even bij een ander expl. kijken waar de gaten moeten zitten :wink: . Lukt dat niet dan wil ik wel even de afstanden doorgeven. Een plaatje gaat niet want de digi is in reparatie.

Red76
Geregistreerd lid

Bericht door Red76 » vr 09 sep, 2005 10:52

RPM schreef:Heren, bedankt voor jullie reacties :D

Het betreft overigens een 9.3 Cabrio. Ik ga ervan uit dat deze qua aanpak geen verschil kent met een 900, toch?

5 minuten werk en 50ct voor de rubbertjes Very Happy
Red, ik begrijp jouw oplossing niet zo goed. Hoe zet je alles dan vast?
Is je windscherm origineel Saab?(zijn die van mij origineel?)

Ik heb een ng900 cabrio gehad en heb nu een 9-3 cabrio.
De windschermen zijn precies hetzelfde.
Je hebt 2 metalen platen die je onder de hoofdsteunen achter moet schuiven en links en rechts een schuifsysteem die in de zijpanelen schuift.
Precies op die plek hebben ze bij mijn auto een gaatje geboord en er een rubbertje in gezet.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groet,

Roeland

RPM
Geregistreerd lid

Bericht door RPM » vr 09 sep, 2005 18:24

Amazon en Red bedankt voor jullie reacties :D

Het betreft een imitatiescherm (van fancycars), een originele vind ik toch wel heel duur. Ik zal dit weekend even bij een Saab Cabrio proberen te kijken om de plek te bepalen.

Amazon, mocht je in de gelegenheid zijn om het te kunnen opmeten, graag :)

Voor wat betreft de rubbers, blijft dat goed zitten Red? Ik heb bij het scherm namelijk 2 metalen doppen gekregen die met een plastic moer aan het binnenscherm worden vastgezet.

Ronald en Mariska
Geregistreerd lid

Bericht door Ronald en Mariska » ma 11 feb, 2008 21:49

Amazon schreef:Bij het scharnierpunt zitten twee pennen die je naar buiten kunt drukken. Die druk je in de houdertjes in je paneel of in de gaatjes met rubbers, zoals Red het beschrijft.
Even een oud topic gebruiken :wink: We hebben besloten dat een windscherm geen overbodige luxe is, maar ik vraag me af hoe ik dat ding moet installeren. Het is me niet helemaal duidelijk waar die twee pennen in moeten. Ik heb even gekeken, maar volgens mij heb ik lampjes op de plaats waar die pennen in moeten. Komt iemand dit bekend voor of heb ik verkeerd gekeken? En als die pennen inderdaad op de plaats van die lampjes moeten komen, kan ik die lampjes er gewoon uithalen?

Amazon
Geregistreerd lid

Bericht door Amazon » ma 11 feb, 2008 21:53

De lampjes blijven gewoon waar ze zijn.

Als je zo'n beetje schuin onder de lampjes geen opening ziet (een soort verzonken kunststof huls, waar alleen de rand van zichtbaar is) in de kleur van het paneel, zul je die nog moeten aanbrengen.

Ik kan je niet helpen met de plaatsbepaling, omdatik mijn cabrio vorig jaar verkocht heb. :cry:

Ronald en Mariska
Geregistreerd lid

Bericht door Ronald en Mariska » ma 11 feb, 2008 22:36

Even een fotootje gemaakt:

Afbeelding

Geen gaten :( Ik zie het niet helemaal zitten om dat zelf te doen. Vrijdag moet ik toch naar de dealer, ik ga maar eens vragen of zij er wat mee kunnen.

Wat suf trouwens, een cabrio zonder bevestigingspunten voor een windscherm :?

Ronald en Mariska
Geregistreerd lid

Bericht door Ronald en Mariska » di 12 feb, 2008 15:24

Op mijn zoektochtje waar die gaatjes toch horen kwam ik dit tegen. Misschien handig voor de doe-het-zelvers onder ons.

Plaats reactie