Onze nieuwe Caab :)

Voor alle Saab cabrio rijders
whoosh
Geregistreerd lid

Onze nieuwe Caab :)

Bericht door whoosh » wo 28 apr, 2010 10:00

Afijn, nieuw voor ons want het bouwjaar van deze 9-3 LPT is 1999 :)

Best wel een tijdje rondgekeken nadat het cabrio-virus toesloeg, en om eerlijk te zijn kwam de Saab pas na een tijdje in beeld. Eigenlijk nadat we besloten dat een tweezitter toch wel erg onpraktisch zou zijn voor ons. We zijn nl. met z'n drieen en nemen de hond ook vaak mee, zeker bij vakanties. Hoe leuk de MX-5-jes e.d. ook zijn, we zouden er gewoonweg te weinig mee "kunnen", hotelkoffertjes passen er wel in maar zoon en hond, tja, die moet je dan thuislaten, dus meer dan een dagje weg zouden we er dan niet mee kunnen doen.

Nu heeft een neef van ons (MennoB op dit forum) al jaren een Caab, ze gaan er mee op vakantie, gebruiken hem als dagelijks vervoer, bewezen praktisch dus. Omdat we zowieso de Saab wel één van de mooiste cabrio's vinden (tijdloos!) toch gaan orienteren, in eerste instantie zoeken naar een 900NG maar na veel lezen (dit forum natuurlijk :)) en advies van voornoemde neef toch overgeschakeld naar de 9-3 omdat die ook wel in het budget paste.

We zijn er naar een paar gaan kijken en omdat ik eergisteren toch in Rosmalen moest zijn, ben ik zelf ook even bij Creij langsgeweest. Uiteindelijk zijn we toch gegaan voor de eerste die we zagen, komt van een garage om de hoek, 3 maanden garantie op blok, koppeling, versnelling, geen officiele merkgarage maar doen ontzettend veel in Saab, en de auto was niet meer of minder dan de rest die we gekeken hebben. Moest wel even wennen aan hoe je naar een 11 jaar oude auto kijkt :) Ik rijd al meer dan 15 jaar lease-auto's, doe veel kilometers, wissel om de 2-3 jaar van auto, dus die zien er altijd nog compleet spik en span uit. Na 11 jaar zie je natuurlijk wel wat aan een auto, zelfs als er goed voor gezorgd is.

Onze Caab is dus een 9-3, bouwjaar 1999, ca. 105.000km, oorspronkelijk in Italie geleverd en en 2006 naar Nederland gekomen. Hij heeft het 2.0T LPT blok (T5) en heeft naast de gebruikelijke SE spulletjes een (werkende) CD wisselaar in de kofferbak. Zowel de SID als de ECC hebben wel wat last van pixeluitval, ene keer wel andere keer niet, dus die ga ik nog vervangen, maar goed ik heb ondertussen begrepen dat dit een heel normale (en dus bij aankoop te negeren) Saab kwaal is die bovendien vooreen schappelijk bedrag te verhelpen is.

Nadat de techniek zich 100% heeft bewezen kan het zijn dat hij in de toekomst nog een keertje naar de sportschool mag maar voorlopig gaan we alleen nog wat kijken naar accessoires.

Als het goed is kunnen we hem morgen (en misschien vandaag) ophalen, kan eigenlijk niet wachten, het zonnetje schijnt!

Dit forum, eigenlijk de posters dus, hebben ons echt geholpen bij het kiezen, dus bedankt daarvoor en wellicht zien we elkaar wel eens op de een of andere Saab meeting :)

inactief
Geregistreerd lid

Re: Onze nieuwe Caab :)

Bericht door inactief » wo 28 apr, 2010 10:04

Super veel plezier gewenst met je nieuwe aankoop, maar ik weet uit ervaring dat dat goed gaat komen! 8)

Nick
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Nick » wo 28 apr, 2010 13:33

van harte gefeliciteerd, en ook hier geldt weer;
Afbeelding

:mrgreen:

Barboer
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Barboer » wo 28 apr, 2010 13:46

:withstupid:
whoosh schreef:Zowel de SID als de ECC hebben wel wat last van pixeluitval, ene keer wel andere keer niet, dus die ga ik nog vervangen, maar goed ik heb ondertussen begrepen dat dit een heel normale (en dus bij aankoop te negeren) Saab kwaal is die bovendien voor een schappelijk bedrag te verhelpen is.
Klopt, ik weet niet waar je woont, maar bij KMS in Apeldoorn regelen ze het ter plekke voor je, of hij wordt omgeruild voor een revisie exemplaar, of ze reviseren ter plekke in iets meer dan een half uur. Prima service, en garantie op de reparatie.

whoosh
Geregistreerd lid

Bericht door whoosh » wo 28 apr, 2010 14:15

Thanks :) Ik heb net de batterijen van de camera in de oplader gedaan, die gaat dus mee bij het ophalen van de auto, foto's worden gemaakt! Denk namelijk dat we er pas mee thuis komen als het donker is... ;)

Bedankt voor de SID/ECC tip; heb al een beetje lopen zoeken en er zijn best veel adressen te vinden waar het on-the-fly of op basis van inruil doen, komt dus zeker goed!

whoosh
Geregistreerd lid

Bericht door whoosh » do 29 apr, 2010 17:53

Zo, vandaag opgehaald en we hebben er nu al 180km mee gereden :)
Rijdt echt ontzettend lekker en vergeleken met onze lease-golf (en da's een 2 jaar oude Variant met véél opties) is het een stuk comfortabeler eigenlijk. De weglegging is puik en tegelijk best comfortabele vering ook, verkeersdrempels leveren met de Golf altijd wat gestuiter op, da's met de Saab dus niet :)

Nog even snel een paar fotootjes, want ik hoor de Saab al weer roepen dat we aan de kust iets moeten gaan eten...

Afbeelding

Afbeelding

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » do 29 apr, 2010 18:05

gefeliciteerd met je nieuwe cabrio, en welkom op ons forum ;)

Lekker hè, zo'n Saab :P

Barboer
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Barboer » do 29 apr, 2010 22:16

whoosh schreef:Zo, vandaag opgehaald en we hebben er nu al 180km mee gereden :)
Rijdt echt ontzettend lekker en vergeleken met onze lease-golf (en da's een 2 jaar oude Variant met véél opties) is het een stuk comfortabeler eigenlijk. De weglegging is puik en tegelijk best comfortabele vering ook, verkeersdrempels leveren met de Golf altijd wat gestuiter op, da's met de Saab dus niet :)
Bizar toch, dat een 11 jaar oude Caab beter rijdt dan een modern VAG product (waar zoveel mensen mee dwepen, ik heb er niet veel mee), dat zegt toch wel iets.

MennoB
Geregistreerd lid

Bericht door MennoB » do 29 apr, 2010 22:24

haha leuk om te lezen dat we familie nu ook besmet hebben met het saab cabrio virus..kunnen we samen naar de meetings en de puzzelritten en zo ;-)
grappig dat je zo leuk hebt omschreven hoe de zoektocht gegaan is!
Laat hem maar snel ff in het echt zien, dan gaan we samen een stukje toeren he, Gabber en Bob gezellig mee!
groetjes tamara

Kozzer
Geregistreerd lid

Bericht door Kozzer » vr 30 apr, 2010 0:38

proficiat, veel veilige kilometers :O: gewenst in je topless saab, ennuhh wel zwaaien he !

whoosh
Geregistreerd lid

Bericht door whoosh » vr 30 apr, 2010 6:25

Heb m'n motorrijbewijs ook al jaren, dus het zwaaien met de Saab was ik snel aan gewend gisteren :)

@Tamara: tuurlijk komen we hem snel laten zien, 8 mei in ieder geval en ik ga morgen Van Dongen even bellen om te kijken of zij die SID en ECC toevallig ook kunnen vervangen, dus dan liggen jullie op de route. Wel grappig, de SID heeft het gisteren bijna de hele dag zonder pixeluitval gedaan en de ECC gaf 's avonds ook weer alles weer, misschien laat ik ze om wille van de charme maar gewoon zoals ze zijn haha.

Weet nu ook meteen hoe hij rijdt in een hoosbui, goedemorgen wat een weer was het gisteravond. Was wel gezellig, dat getik op de kap, net alsof je in een tent zit maar dan zonder schep om deltawerken te graven (wie kampeert snapt dit wel ;))

Gemiddeld verbruik over de dag was 8,8/100. Dat valt ook erg mee. So far, so good dus.

Moet vandaag 400km in de Golf doen, gelukkig met gezellige passagiers en het regent op het moment hier toch, dus dat overleef ik wel.

werli
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door werli » vr 30 apr, 2010 6:40

heey
mooie kar man veel veilige km gewenst
omdat je je auto graag wil laten zien en je in terneuzen woont is het misschien eens mooi een mini meet (of grote meet) te houden in het pitoreske dorpje "de phillippine "
http://www.mosselstad.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
ik weet uit ervaring dat daar lekkere dingen het deksel van de pot doen stijgen :) en het is voor ons een mooie trip naar daar

mvg werner

Sverige uppe!
Geregistreerd lid

Bericht door Sverige uppe! » vr 30 apr, 2010 10:45

Mooi Exemplaar! Gefeliciteerd ermee en vele plezierige kilometers gewenst.
Enne voor die mosselen ben ik ook wel te porren :D

MennoB
Geregistreerd lid

Bericht door MennoB » vr 30 apr, 2010 11:12

@ Werli: goed idee werli, wij komen ook wel hoor, alleen houdt ik niet zo van mosselen, maar ze hebben er vast ook wel iets anders toch? We maken er gewoon een meet and eat van?
datum voorstel iemand?
15of 16 mei?

werli
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door werli » vr 30 apr, 2010 11:42

heey
gezien de omvangrijke belangstelling die het dorpje heeft stel ik voor aan de topic starter eens te gaan informeren ivm reservatie
het kan daar namelijk ontzettend druk zijn (ervaring )
maar ik wil niemand zoiets aansmeren" dwingen" te organiseren ; ik ken het hier al je geeft een hint en straks staan er 100 auto's en dan is het misschien een idee de gehele zaak aftehuren :lol:

daar tegen over staat dat we misschien eerst een topic aanmaken in het meeting gedeelte en de eventuele belangstellende zich opgeven
de phillippine is voor mij toch ook een 1.30 rijden maar als je een echte mossel wil proeven is het daar niet te evenaren
maar daar hangt ook een prijskaartje aan (100 schrijven zich in 30 dagen daadwerkelijk op :roll: )
hier hebben we reeds meerdere malen vertoeft : http://www.mosselbank.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; smaken kunnen verschillen maar mij smaakte het daar prima
reeds vroeger heb ik hier eens met een andere forummer over gesproken toch de plannen zijn verwatert en zodoende afgeblazen
ivm deze opwelling zal ik een pb richten naar de topic starter en vrijblijvend informeren ofdat hij hier voor open staat
mvg werner

Plaats reactie