Best wel een tijdje rondgekeken nadat het cabrio-virus toesloeg, en om eerlijk te zijn kwam de Saab pas na een tijdje in beeld. Eigenlijk nadat we besloten dat een tweezitter toch wel erg onpraktisch zou zijn voor ons. We zijn nl. met z'n drieen en nemen de hond ook vaak mee, zeker bij vakanties. Hoe leuk de MX-5-jes e.d. ook zijn, we zouden er gewoonweg te weinig mee "kunnen", hotelkoffertjes passen er wel in maar zoon en hond, tja, die moet je dan thuislaten, dus meer dan een dagje weg zouden we er dan niet mee kunnen doen.
Nu heeft een neef van ons (MennoB op dit forum) al jaren een Caab, ze gaan er mee op vakantie, gebruiken hem als dagelijks vervoer, bewezen praktisch dus. Omdat we zowieso de Saab wel één van de mooiste cabrio's vinden (tijdloos!) toch gaan orienteren, in eerste instantie zoeken naar een 900NG maar na veel lezen (dit forum natuurlijk
We zijn er naar een paar gaan kijken en omdat ik eergisteren toch in Rosmalen moest zijn, ben ik zelf ook even bij Creij langsgeweest. Uiteindelijk zijn we toch gegaan voor de eerste die we zagen, komt van een garage om de hoek, 3 maanden garantie op blok, koppeling, versnelling, geen officiele merkgarage maar doen ontzettend veel in Saab, en de auto was niet meer of minder dan de rest die we gekeken hebben. Moest wel even wennen aan hoe je naar een 11 jaar oude auto kijkt
Onze Caab is dus een 9-3, bouwjaar 1999, ca. 105.000km, oorspronkelijk in Italie geleverd en en 2006 naar Nederland gekomen. Hij heeft het 2.0T LPT blok (T5) en heeft naast de gebruikelijke SE spulletjes een (werkende) CD wisselaar in de kofferbak. Zowel de SID als de ECC hebben wel wat last van pixeluitval, ene keer wel andere keer niet, dus die ga ik nog vervangen, maar goed ik heb ondertussen begrepen dat dit een heel normale (en dus bij aankoop te negeren) Saab kwaal is die bovendien vooreen schappelijk bedrag te verhelpen is.
Nadat de techniek zich 100% heeft bewezen kan het zijn dat hij in de toekomst nog een keertje naar de sportschool mag maar voorlopig gaan we alleen nog wat kijken naar accessoires.
Als het goed is kunnen we hem morgen (en misschien vandaag) ophalen, kan eigenlijk niet wachten, het zonnetje schijnt!
Dit forum, eigenlijk de posters dus, hebben ons echt geholpen bij het kiezen, dus bedankt daarvoor en wellicht zien we elkaar wel eens op de een of andere Saab meeting