Spoiler schoonmaken
-
900 turbo S
- Geregistreerd lid
Spoiler schoonmaken
Ik heb een classic cabrio en vreog me af hoe je het beste de spolier (die rondom de auto op de portieren en achterklep ligt) weer schoon en zwart kan krijgen. Bij mij is deze behoorlijk wit uitgeslagen en vies. Graag advies.
Marnix
Marnix
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Re: Spoiler schoonmaken
Supreme Shine Vinyl & Rubber Protectant van Meguairs
-
900 turbo S
- Geregistreerd lid
Bedankt, ik zal het eens proberen. Met wat type doek moet je dat opsmeren, ik heb het al eens gedaan met een oud t-shirt e.d. maar dan blijft er altijd nog vezels achter op de spoiler......
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Tja, je zou een 3 pack van de Supreme Shine Microfiber van Meguiars kunnen kopen, kosten wel rond de € 27,= maar die zijn wel erg goed en kun je gewoon in de wasmachine doen als ze vuil zijn.
-
Sonab
- Donateur (4x)

Mijn spoiler is nog netjes en schoon, maar zou hem graag wel nog harder/donkerder laten glimmen.
Nu heb ik onlangs een onopvallend stukje ingesmeerd met banden-conditioner (is tenslotte ook rubber toch?). Dat lijkt netjes te worden en parelt nu ook mooi, als het regent.
Zou dit nog nadelen hebben, of is het wel een goed idee /zijn er nog andere goede tips?
Nu heb ik onlangs een onopvallend stukje ingesmeerd met banden-conditioner (is tenslotte ook rubber toch?). Dat lijkt netjes te worden en parelt nu ook mooi, als het regent.
Zou dit nog nadelen hebben, of is het wel een goed idee /zijn er nog andere goede tips?
-
Maus71
- Donateur (3x)

bandenzwart gaat straks strepen geven aan de zijkant en de van de rubberkraag en achterop het kofferdeksel. Loopt onder de spoiler door en laat lelijke strepen achter.
-
Sonab
- Donateur (4x)

Ik heb daar nog geen last van, maar misschien komt dat omdat bandenconditioner volgens mij niet hetzelfde is als banden-zwart?
-
Michiel747
- Geregistreerd lid
Ik heb er al van alles opgesmeerd. Zelfs hele dure goede middeltjes zoals Black Wow, maar het resultaat is altijd hetzelfde; strepen op de lak onder de spoiler als het gaat regenen. Daar komt bij dat het net een spons is en die dure middeltjes dus opslurpt alsof het niks kost.
Laatst heb ik in de wasbox de hogedrukspuit er heel dichtbij op gezet en daar is het heel mooi van geworden. Het lijkt wel of alle poriën dan worden leeg gespoten want er blijft een hoop troep in die kleine gaatjes zitten. Hij is iig geval weer mooi zwart. Is het proberen waard.
Laatst heb ik in de wasbox de hogedrukspuit er heel dichtbij op gezet en daar is het heel mooi van geworden. Het lijkt wel of alle poriën dan worden leeg gespoten want er blijft een hoop troep in die kleine gaatjes zitten. Hij is iig geval weer mooi zwart. Is het proberen waard.
-
Sonab
- Donateur (4x)

Ik heb ook wel eens een gespoten exemplaar gezien. Zou helemaal netjes zijn. Al vraag ik me wel af hoe ze dat gedaan hebben? Namaak in polyester oid? Op dat zachte rubber wordt het anders een beetje lastig.
-
Maus71
- Donateur (3x)

Zacht rubberen spoilers zijn te spuiten (denk maar eens aan $%#$ Manta spoilers van 25 jaar terug)Sonab schreef:Ik heb ook wel eens een gespoten exemplaar gezien. Zou helemaal netjes zijn. Al vraag ik me wel af hoe ze dat gedaan hebben? Namaak in polyester oid? Op dat zachte rubber wordt het anders een beetje lastig.
-
Sonab
- Donateur (4x)

Nu ik vent covers aan het spuiten ben, valt mijn oog ook weer op de achterspoiler...
Weet iemand hoe dit dan te spuiten is
a) zodat het hecht
b) zodat het niet gelijk weer barst als een gek erop duwt oid ???
Weet iemand hoe dit dan te spuiten is
a) zodat het hecht
b) zodat het niet gelijk weer barst als een gek erop duwt oid ???
-
hsl
- Geregistreerd lid
Ben je ze opnieuw zwart/grijs aan het spuiten of in de kleur van de lak zelf?Sonab schreef:Nu ik vent covers aan het spuiten ben
Afgelopen zondag zag ik een aantal auto's staan waar de covers meegespoten waren in de kleur van de lak, zag er wel erg mooi uit!
-
Sonab
- Donateur (4x)

Ik heb ze in de zelfde kleur gespoten als het grijs van de airflowkit. Heb wel even zitten twijfelen: lakleur of aitflowkit, maar ben best tevreden zo. Contrasteert net even meer.
Hou me nog steeds aanbevolen voor de tip hoe je dat rubber van de spoiler duurzaam kunt spuiten!
Hou me nog steeds aanbevolen voor de tip hoe je dat rubber van de spoiler duurzaam kunt spuiten!
-
Sebusta
- Donateur (2x)

[]Deze heb ik ook altijd gebruikt. Werkt echt heel goed.