Afdekklepjes cabrioklep, houtinleg portier

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
GcmB
Geregistreerd lid

Afdekklepjes cabrioklep, houtinleg portier

Bericht door GcmB » do 13 mei, 2010 23:41

Beste menschen @ Saabforum.nl,

onlangs een Saabrio 900NG SE aangeschaft :D
helaas ontbraken er een paar dingetjes aan, nl: de twee scharnierende klepjes bij de cabrioklep = 2 gaten in m'n saabje ;-(+
Vervolgens beetje op internet gezocht (incl. hier op SF) maar kon niet egt een fatsoenlijke website vinden met dat soort parts, op R&D car parts na.
Maar zoals te zien @ de volgende link: http://www.rendcarparts.nl/webshop/saab ... /20/26/605" onclick="window.open(this.href);return false; ,
één probleempje: €175/klepje ex. BTW :bluechin:
M.a.w.: is er hier bij enig toeval iemand die dat los/gebruikt/van andere saab gesloopt heeft liggen? Vooraf bedankt:)

Overigens is het houten inleg/opzet stukje op m'n linkerportier compleet verweerd en wazig. Weet niet of dit opschuurbaar is, of dat ik dat moet vervangen. Kan het alleen niet vinden op internet, ook niet op R&D parts.

Bij voorbaat dank aan allen met tips etc.,

Trotse nieuwe Saabrio eigenaar :O:

sander69
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Afdekklepjes cabrioklep, houtinleg portier

Bericht door sander69 » vr 14 mei, 2010 15:12

Ik vrees dat het lastig gaat worden. De 2 dingen die je noemt zijn ( gebruikt ) vrij zeldzaam namelijk.

aartmol
Geregistreerd lid

Bericht door aartmol » za 15 mei, 2010 17:13

Zou het eens proberen bij Elferink in Enter, ben daar pas een versnellinsbak wezen halen, redelijke prijs en heel vriendelijke mensen. Hadden heel veel sloop/demontage cabrio's staan!

MennoB
Geregistreerd lid

Bericht door MennoB » zo 16 mei, 2010 8:24

Ik zou ook van Dongen in Zeeland even bellen. Zij kunnen zelfs afgebroken klepjes op een nette manier repareren. Je moet ze dan natuurlijk nog wel hebben. Laatste keer toen mijn klepje kapot was, hadden zo ook gebruikte liggen. Ik weet alleen de prijs niet meer.

GcmB
Geregistreerd lid

Bericht door GcmB » zo 16 mei, 2010 18:12

Mja goeie, zat ook al aan sloop-achtig iets te denken! ik woon zelf in Goes (provincie Zeeland :lol: ) dus ik zal eens bellen met van Dongen.
Maar Enter is wel echt een roteind van me vandaan. Zelfs als ik vanuit Leiden ga waar ik regelmatig kom :?

Heb vandaag nog eens goed gekeken met de afdekklep omhoog, ze zijn echt gewoon afgebroken door de vorige eigenaar :shock: .. really, how..
Maaargoed, al met al is er toch hoop :)

Kzal eens wat rondbellen! Thnx voor de reacties :wink:!!!

900 SE C
Geregistreerd lid

Bericht door 900 SE C » zo 16 mei, 2010 21:24

volgens mij had DE Gasman ooit wel eens een moooi sloopadres in het Zeeuwse

eddracket
Geregistreerd lid

Bericht door eddracket » di 18 mei, 2010 18:35

Die afdekklepjes breken wel meer af, bij mij gemiddeld 3 keer per jaar. Net vandaag weer eentje gemaakt.
Dat komt om dat er nog een soort van lint hangt aan de vijfde boog die de binnehemel strakt strekt wanneer
de vijfde boog weer naar beneden komt en vergrendeld. soms kan dat lintje blijven hangen achter een afdekklepje en dan
trek je het afdekklepje stuk.
Ik lijm eerst met secondenlijm, kwestie van alles snel aan elkaar te krijgen zonder er een half uur op te staan drukken en dan
verstevig ik het met een soort van polyester. ik heb zo eentje met dubbele component. Laten drogen en het doet weer zijn
ding tot het lintje weer eens verkeerd ligt :lol:

GcmB
Geregistreerd lid

Bericht door GcmB » do 20 mei, 2010 13:06

Okeyy dan! ontwerpfoutje? :depressed:
naja, weet ik iig hoe ik het moet fixen als ik weer nieuwe klepjes heb :lol:
Maar atm geen klepjes in the house.. Dus toch ff naar Elferink bellen, of van Dongen.

Plaats reactie