Na vervangen Batterij Afst.Bed. Werkt deze niet meer ??
-
kawaron
- Geregistreerd lid
Na vervangen Batterij Afst.Bed. Werkt deze niet meer ??
Hoi, na het vervangen van de batterij van de afstandbediening Saab 93 doet deze het niet meer.
Ouder batterij weer geplaatst en nog steeds NIETS !!
is er iets defect ???
Hoe kom ik daar achter. ????
Wat te doen ??
Ouder batterij weer geplaatst en nog steeds NIETS !!
is er iets defect ???
Hoe kom ik daar achter. ????
Wat te doen ??
-
Kozzer
- Geregistreerd lid
Re: Na vervangen Batterij Afst.Bed. Werkt deze niet meer ??
herprogrammeren door in het contact te steken ?
-
kawaron
- Geregistreerd lid
In het contact steken ???
Starten ??
Knopjes drukken ??
Een combinatie ?? van knoppen drukken ??
En dan ????
Ik heb dit nog nooit gehad ??
Hoor het graag
Starten ??
Knopjes drukken ??
Een combinatie ?? van knoppen drukken ??
En dan ????
Ik heb dit nog nooit gehad ??
Hoor het graag
-
gfgf
- Donateur (2x)

Rustig maar!
Sportcaab neem ik aan (YS3F)?

Even met de andere AB of de noodsleutel de deur openmaken en dan met de niet-werkende AB het contact aan en uitzetten. Mogelijk heb je te vaak op de knopjes gedrukt: als je een x-aantal keren op de knopjes voor openen drukt zonder de AB ook in het contactslot te doen, blokkeert de AB. Dat is om te voorkomen dat een gelukzoeker met een "gevonden" AB op z'n dooie akkertje de buurt kan afstruinen op zoek naar de goede SAAB bij de sleutel. Klinkt logisch, maar is soms onhandig als je gedachtenloos met die knopjes hebt zitten spelen of als het druk is in je broekzak.
Doet de AB het na contact aanzetten nog steeds niet, vervang dan de batterij en ook dan eerst even de AB in het contact. Doet-ie het dan nog niet, dan is-ie misschien wel gewoon stuk.
Sportcaab neem ik aan (YS3F)?

Even met de andere AB of de noodsleutel de deur openmaken en dan met de niet-werkende AB het contact aan en uitzetten. Mogelijk heb je te vaak op de knopjes gedrukt: als je een x-aantal keren op de knopjes voor openen drukt zonder de AB ook in het contactslot te doen, blokkeert de AB. Dat is om te voorkomen dat een gelukzoeker met een "gevonden" AB op z'n dooie akkertje de buurt kan afstruinen op zoek naar de goede SAAB bij de sleutel. Klinkt logisch, maar is soms onhandig als je gedachtenloos met die knopjes hebt zitten spelen of als het druk is in je broekzak.
Doet de AB het na contact aanzetten nog steeds niet, vervang dan de batterij en ook dan eerst even de AB in het contact. Doet-ie het dan nog niet, dan is-ie misschien wel gewoon stuk.
-
Kozzer
- Geregistreerd lid
en anders naar de dealert om te herprogrammeren
-
kawaron
- Geregistreerd lid
Bedankt ik snap het verhaal maar...laat je niet verleiden door de avatar.....
Helaas.....
Ik heb een 93 uit 98 met het oude type afstand bediening. de losse dus.
Ik heb gedaan wat jij schrijft maar denk dat het alleen voor het nieuwe type geldt..
Dus ik denk dat ik even bij de dealer langs ga om het even na te laten kijken.
Het vreemde vind ik toch dat hij het goed deed voor het vervangen van de batterij.
De tweede afstandbediening daar heb ik ook de batterij van vervangen en die doet het perfect ??
VREEMD !!!
Helaas.....
Ik heb een 93 uit 98 met het oude type afstand bediening. de losse dus.
Ik heb gedaan wat jij schrijft maar denk dat het alleen voor het nieuwe type geldt..
Dus ik denk dat ik even bij de dealer langs ga om het even na te laten kijken.
Het vreemde vind ik toch dat hij het goed deed voor het vervangen van de batterij.
De tweede afstandbediening daar heb ik ook de batterij van vervangen en die doet het perfect ??
VREEMD !!!
-
FredH
- Geregistreerd lid
Als ik dit zo lees lijkt me dat er bij het vervangen van de batterij een contactpunt iets is verbogen... heb dat zelf ook wel eens gehad (met een ander apparaat).
Wilde gok hoor, want ik ken de afstandbediening die jij hebt verder niet. Maar nog even openmaken en dit checken is snel genoeg gedaan lijkt me.
Wilde gok hoor, want ik ken de afstandbediening die jij hebt verder niet. Maar nog even openmaken en dit checken is snel genoeg gedaan lijkt me.
-
Frbe
- Geregistreerd lid
oeps heb ik ook meegemaakt. Kan ook iets met de computer te maken hebben.... Nieuw 1200 euries, 2de hands +/- 450...... jaja, het blijf Opel.....
-
Otto
- Donateur

Misschien erg bijdehand maar niet zo bedoeld... Zit de batterij er op de goede manier in?
Otto
Otto
-
kawaron
- Geregistreerd lid
Nee denk het niet ...
De 2e afstandbediening doet het gewoon dus het is echt de afstandbediening,
Contactpunten nagezien maar zitten goed..
Blijf het vreemd vinden...we zien wel...als ik bij de dealer ben geweest.
Thanks ALLEN !!
De 2e afstandbediening doet het gewoon dus het is echt de afstandbediening,
Contactpunten nagezien maar zitten goed..
Blijf het vreemd vinden...we zien wel...als ik bij de dealer ben geweest.
Thanks ALLEN !!