groene zeep

Voor alle Saab cabrio rijders
alexS
Geregistreerd lid

groene zeep

Bericht door alexS » za 03 jul, 2010 15:37

ik lees overaal dat je je cap het beeste met groene zeep schoonmaakt.
Ben vandaag in de blokker, kruidvat, etos en AH geweest, zonder succes.

Waar kun je die exotische groene zeep dan kopen?
AH zijden ze dat het een pot is en dat ze dat wel hebben, maar blijkt op te zijn? donnuh?

Bedankt voor een tip

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Re: groene zeep

Bericht door De900C-GAS » za 03 jul, 2010 15:39

Vaak te verkrijgen bij de (meeste) supermarkt(en). :wink:

Afbeelding

Chris E

Re: groene zeep/onderhoud cabrio dak

Bericht door Chris E » za 03 jul, 2010 15:41

ik heb hetzelfde meegemaakt groene zeep is op:) ik ga nu via op zoek naar onderhouds

alexS
Geregistreerd lid

Bericht door alexS » za 03 jul, 2010 15:46

niet doen chriss, laten we samen naar groene zeep peotsen.
cap onderhoudsmiddelen, vergeet het, het doet meer schade dan iets anders, lees bij andere berichten.

En ook volgens het saab boekje gewoon groene zeep gebruiken.

Bedankt voor het posten van de pot De900C-GAS

Ongeloofelijk die reacties binnen 4 minuten. Wat een mooie community is dat toch hier!!!

Veel plezier Argentinie duitsland ;-)

Maus71
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Maus71 » za 03 jul, 2010 15:54

Groene zeep is er ook vloeibaar, wel zo makkelijk (kijk maar eens bij Appie) 8)

alexS
Geregistreerd lid

Bericht door alexS » za 03 jul, 2010 16:01

Afbeelding

deze bedoel je?

Garrett
Lid van verdienste

Re: groene zeep/onderhoud cabrio dak

Bericht door Garrett » za 03 jul, 2010 17:06

Chris E schreef:ik heb hetzelfde meegemaakt groene zeep is op:) ik ga nu via op zoek naar onderhoudsmiddel voor mijn dak. iemand nog tips waar ik het beste een compleet pakket kan kopen?

de enige die onderhoudspakketten voor een cabriodak aanraden zijn de fabrikanten en aanbieders van cabriodakreinigende middelen zelf ;)

http://www.cabrio.nl/reinigen-cabrioletkap.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Chris E

Re: groene zeep/goudzeep

Bericht door Chris E » za 03 jul, 2010 17:38

Ik heb in de kast staan goudzeep is dit hetzelfde? volgens internet nl wel.
Toch een pakket besteld via cabriocare website RaggTopp1165 onderhoudskit. kan volgens mij geen kwaad om iets bescherming te geven. zie ook filmpje via deze site.
Maar groene zeep of goudzeep? is het beste middel lees ik. Toch denk ik net als met kleding dat een soort teflon laag zal helpen.......

Onderhoud is zoiezo belangrijk vogelpoep er altijd afhalen ook van de lak!

Groeten Chris

Maus71
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Maus71 » za 03 jul, 2010 17:45

Het cabriodak aan de buitenzijde geeft geen bescherming tegen regen, er zit een soort van membraam onder dat waterdicht is. Omdit membraam niet aan te tasten worden andere produkten dan normale groene zeep afgeraden. (of je moet een goedkoop vinyldak hebben!) 8)

Chris E

Bericht door Chris E » za 03 jul, 2010 18:34

en de produkten van cabrio care dan? heb je de website gezien? ik neem toch aan dat zij er ook iets van weten?

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » za 03 jul, 2010 19:51

zij weten iets over hun eigen producten, ja natuurlijk.... :wow:

heb je de moeite überhaupt genomen om de door mij geposte link door te lezen?!

900 SE C
Geregistreerd lid

Bericht door 900 SE C » za 03 jul, 2010 21:06

"Groene zeep" as such is idd niet meer leverbaar - de alternatieve (vloeibare) zachte zeep is het makkelijkst in gebruik, de zeep in de welbekende en hierboven afgebeelde potten doet het imho beter maar is minder gebruiksvriendelijk: lost minder makkelijk op in het warme water. Heb geen ervaring met de (dure) onderhouds-produkten zoals Raggtop e.d.: heb ik ook nooit nodig gehad ..
Flèche Rouge schreef:heb je de moeite überhaupt genomen om de door mij geposte link door te lezen?!
Zeker ;-) - na het laten intrekken spoel ik hem echter wel weer af/uit...

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » za 03 jul, 2010 21:47

[]Was een reactie voor Chris ;)

Kizzy
Geregistreerd lid

Bericht door Kizzy » za 03 jul, 2010 21:48

In België noemt het bruine zeep.
Je kan dak reinigingsproducten kopen van Renovo bij R&D Car parts. Ook bij Elkparts in UK vindt je deze producten. R&D cars zijn ze zeer vriendelijk en zijn niet te beroerd om je even op te bellen.
Renovo heeft producten om te reinigen op te frissen (= een soort zwarte verf) en een product om water afstotend te maken.
Wil jullie nog meegeven dat groene zeep niet zalig makend is. Groene aanslag krijg je er niet mee weg! Heb de zeep een kwartier laten inwerken op mijn dak en de aanslag is niet verdwenen. Ga nu het product van Renovo aanbrengen in de hoop het dak terug mooi te krijgen.

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » za 03 jul, 2010 21:55

Vreemd, ik heb een 306 cabrio gekocht waarvan het dak meer dan een jaar niet gereinigd was. Met een combinatie van groene zeep en water gemixed met schoonmaakazijn heb ik alle mosgroei weg gekregen....

Waarom cabriodaken regelmatig behandeld moeten worden om waterdicht te blijven is me echt een compleet raadsel :-S+

Wel een slimme stunt van enkele bedrijven om de particulier weer wat geld uit de zak te kloppen ;)

Plaats reactie