reisadvies, kofferruimte 900 9-3 cabrio gevraagd

Voor alle Saab cabrio rijders
yazzdian
Geregistreerd lid

reisadvies, kofferruimte 900 9-3 cabrio gevraagd

Bericht door yazzdian » do 08 jul, 2010 12:51

wij gaan op vakantie met de Saab(2 volw. en 2 kids, nu is er minder ruimte in de kofferbak dan mijn andere auto´s die ik gehad heb, zijn er koffers die speciaal voor deze modellen gemaakt zijn of heeft iemand tips hoe je maximaal beladen weg kan, we rijden met kap dicht (om meer ruimte te creeeren)

900 SE C
Geregistreerd lid

Re: reisadvies, kofferruimte 900 9-3 cabrio gevraagd

Bericht door 900 SE C » do 08 jul, 2010 13:40

1. geen koffers, alles los erin
2. geen koffers, alle kleren in makkelijk vervormbare plastic zakken
3. reservewiel inruilen voor zo'n dichten-en-vullen spuitbus
4. ruimte waar anders je neergeklapte dak in ligt benutten
5. hoe oud zijn de kids - geen lange benen - > bagage achter de voorstoelen
6. bagagerek op de kofferklep

APRIJK
Geregistreerd lid

Bericht door APRIJK » do 08 jul, 2010 13:52

Maak gebruik van zo'n zak die vacuüm kan zuigen met de stofzuiger.
Bij de blokker te koop voor weinig. Ik geloofde er niet in, maar het scheelt echt 1/3 aan ruimte.

Arjan287
Geregistreerd lid

Bericht door Arjan287 » do 08 jul, 2010 15:55

Let met die vacuumzakken er wel op dat op je vakantie adres ook een stofzuiger staat anders zit je met de terugreis met een probleem :wink:

Roger
Geregistreerd lid

Bericht door Roger » do 08 jul, 2010 17:58

heb je een trekhaak?

Op een fietsdrager een metalen box monteren, kun je zeker 50 kg extra meenemen. Op het vakantieadres mik je het ding gewoon ergens in een hoek.

yazzdian
Geregistreerd lid

Bericht door yazzdian » do 08 jul, 2010 19:42

Bedankt voor de reacties, ik heb geen trekhaak, vacuüm apparaat is een optie omdat ik stroom en een stofzuiger op locatie heb. Wat kost zo'n rek voor de achterklep ?

karel koekjes
Geregistreerd lid

Bericht door karel koekjes » ma 12 jul, 2010 10:16

Nog een zeer bruikzame tip- Je kunt reizend met een gesloten kap ook het volgende doen bij een 9-3 (of een 900ng??):

Open het dak. achterraam gedeelte gaat eerst omhoog . Als het raam naar voren/binnen is weggeklapt,opent de tonneau cover.
Wacht totdat de tonneau cover recht overeind staat. Laat dan de dakschakelaar los. Presto,ziehier de extra bagageruimte..

Eerst deze ruimte volladen,daarna de kofferbak. Omgekeerde volgorde heeft als effect dat het dak niet meer open wil doordat de dakberging omhoog zit. ("check softtop storage"). Mede door deze reden zal het wel niet in de gebruiksaanwijzing staan..

Als je vergeet deze ruimte leeg te halen bij geheel openen dak resulteert dit mogelijk in een gebroken achterruit of een krom dakframe.
Er zit geen beveiliging voor.
Als je dit niet vergeet en gezond verstand gebruikt een blije echtgenote ivm meer bergruimte.. Beetje technisch verstand en een keertje oefenen moet genoeg zijn.

Truukje is btw ook handig voor luie mensen zoals ik om het achterraam van binnen schoon te maken.

Ik neem zelf nooit een reservewiel mee onderweg. Ok,het zal je maar gebeuren hoor ik mensen denken..
Ik heb een compressortje bij me op 12 volt,een spuitbus repaband voor echte noodgevallen,en 2 parkers om in het gaatje te draaien wat in de band zit. Werkt voor mij prima. Als de banden in topconditie zijn,wat ze altijd moeten zijn! met de juiste bandenspanning dan is het risico op een klapband verwaarloosbaar. Scheelt weer ruimte. Dit is een afweging tussen bagageruimte vs. gemoedsrust.

sander69
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sander69 » ma 12 jul, 2010 13:31

Goede tip Karel!

Nick
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Nick » ma 12 jul, 2010 20:16

het is mij opgevallen dat indien het dak open is, dat de zak dan nog steeds makkelijk aan de klemmetjes gehangen kan worden. Dit levert ook nog ruimte op.

yazzdian
Geregistreerd lid

Bericht door yazzdian » ma 12 jul, 2010 21:53

Mannn bedankt voor de zeer bruikbare tips !

ViggenNL
Geregistreerd lid

Bericht door ViggenNL » do 15 jul, 2010 19:59

Ik heb vorig jaar 2 normale plastic koffers boven op elkaar gehad, dit past precies, de ruimte waar je dak in komt ligt dan uiteraard op het hoogste punt gedrukt.
Dak wel dus op de auto, maar ach met 180km/h + airco uber die autobahn heb je dat dan liever ook weer wel... :wink:
Daarnaast nog 1 grote weekendtas en 1 kleine en wat los materiaal.
Dit voor 2 volwassenen.

Moet dan met 2 kinderen/2 volwassenen toch te doen zijn.

Ruud 9.3
Donateur
Donateur

Bericht door Ruud 9.3 » do 15 jul, 2010 20:33

Wij gebruiken een standaard product van Masterload en van die kunststof zakken, zeg maar type Ikea maar dan met een rits.
Gaan er totaal 6 mee plus losse tassen en beautycase.
2 zakken onder de toneau
2 zakken in de Masterload
2 zakken in de achterbak

Ruim voldoende voor 2 volwassenen en 2 teeners.

De foto is overigens van de wintersport.
Tussen de Masterload en de achterklep kun je makkelijk 2-3 paar skies meenemen.

Afbeelding

900 SE C
Geregistreerd lid

Bericht door 900 SE C » do 15 jul, 2010 22:36

Geinig - kentekenplaat verplaats je ook?

Ruud 9.3
Donateur
Donateur

Bericht door Ruud 9.3 » do 15 jul, 2010 23:12

ja, daar zit zo'n witte nummerplaat op.
Maar die heb ik op deze foto maar even zwart ingekleurd.

Bezemwagen
Geregistreerd lid

Bericht door Bezemwagen » vr 16 jul, 2010 9:33

Tussen de achterkant van de rugleuning van de achterbank en de "zak van het dak" zit ook wat extra ruimte. Goed kijken, het id wat verhoogd van de vloer van de kofferbak. Het is niet veel maar je kunt er toch een T shirt en een tandenborstel in kwijt.

Deze ruimte was mij nooit opgevallen, de achterbank nooit plat gehad, en omdat het hoger is dan de vloer schuift bagage niet zomaar door in deze ruimte. Ik weet niet of daar problemen kunt maken met bedrading van micro switches van de kap oid. Ik zou het beperkt houden tot kleding oid, er zeker geen koffer (of blikken erwtensoep/zakken aardappels/flessen koffiemelk) in proberen te proppen.

Misschien voor de ervaren Caab vakantie ganger een open deur maar voor mij was het een nieuwtje ;-)

Goede vakantie gewenst.

Martin

NB onze cabrio blijft thuis vanwege de beperkte bagageruimte ;-|+

Plaats reactie