Bij het openen van de kap werkt alles goed tot het moment dat de kapafdekking zich moet openen.
Je hoord de pomp zijn best doen, maar deze stop na een paar seconden en het lijkt of er iets verstopt zit of er gaat een hydraulischeklep niet open.
De cilinder in de kofferbak heeft blijkbaar niet de kracht om de kap te ontgrendelen en als je deze handeling handmatig doet gaat het verder goed.
Wanneer je de kap handmatig opbergt en je drukt op kap sluiten dan werkt alles perfect, maar je moet hem wel weer eerst handmatig ontgrendelen.
Olie is O.K. en er zijn ook geen foutmeldingen.
De cilinder van de kapafdekking lijkt dus éénzijdig te werken.
kapafdekking opent niet
-
inactief
- Geregistreerd lid
Re: kapafdekking opent niet
Als je de kofferbak bekleding aan de linker (bijrijders) kant weghaalt zie je het mechanisme en de cilinder zitten.
Je zou kunnen kijken of die cilinder toevallig lek is (aan de bovenkant nat).
Verder zou je kunnen kijken of de hydraulische vloeistof nog op pijl is.
(2 kijkgaatjes kofferbak onder het skiluik, ene voor je zaklamp, andere voor je oog)
Ik wil best met je meekijken en heb nog wat reserve onderdelen liggen (o.a. die cilinder in de kofferbak).
Succes,
Gijs
Je zou kunnen kijken of die cilinder toevallig lek is (aan de bovenkant nat).
Verder zou je kunnen kijken of de hydraulische vloeistof nog op pijl is.
(2 kijkgaatjes kofferbak onder het skiluik, ene voor je zaklamp, andere voor je oog)
Ik wil best met je meekijken en heb nog wat reserve onderdelen liggen (o.a. die cilinder in de kofferbak).
Succes,
Gijs
-
hajee
- Geregistreerd lid
Beste Gijs, het olie peil is O.K. en de cilinder lekt niet.
Ik heb i. v. m. schade alles uitgebouwd en weer ingebouwd, dus ik weet inmiddels wel hoe het systeem in elkaar zit, maar een storing in de pomp of en defecte cilinder behoord nog tot de mogelijkheden. Dan zit er ook nog een stuur unit in, waarvan je zou denken dat deze bij een defect wel een fout code zou geven.
Misschien toch de cilinder die de kapafdekking bediend. Ik heb de slang aan die cilinder ook losgemaakt en dan de pomp aan gezet omdat ik er van overtuigd wilde zijn dat er olie
naar de cilinder gepompt wordt, en daar kwam wel olie uit.
Ik heb i. v. m. schade alles uitgebouwd en weer ingebouwd, dus ik weet inmiddels wel hoe het systeem in elkaar zit, maar een storing in de pomp of en defecte cilinder behoord nog tot de mogelijkheden. Dan zit er ook nog een stuur unit in, waarvan je zou denken dat deze bij een defect wel een fout code zou geven.
Misschien toch de cilinder die de kapafdekking bediend. Ik heb de slang aan die cilinder ook losgemaakt en dan de pomp aan gezet omdat ik er van overtuigd wilde zijn dat er olie
naar de cilinder gepompt wordt, en daar kwam wel olie uit.
-
inactief
- Geregistreerd lid
Volgens mij trekt ie met die 2 staalkabels die ook in de kofferbak aan de zelfde constructie zitten de vergrendeling van de kapafdekking (beiden kanten naast de bank) open, misschien zit daar het probleem, gaat de vergrendeling nét niet ver genoeg open en moet de cilinder te veel kracht zetten? Staalkabeltje iets te ver uitgerekt in de loop der jaren?
-
Bezemwagen
- Geregistreerd lid
Kijk hier eens. Kleine kans maar je weet nooit...
http://www.townsendimports.com/Saab_TSB ... 1_2160.PDF" onclick="window.open(this.href);return false;
of hier
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=149309" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb laatst ook iets gezien over de kabel waar ook G-AIS het over heeft. Kan ook kapot blijkbaar..
Iki kan het helaas nergens meer vinden in de chaos die internet heet.
Succes
Martin
http://www.townsendimports.com/Saab_TSB ... 1_2160.PDF" onclick="window.open(this.href);return false;
of hier
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=149309" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb laatst ook iets gezien over de kabel waar ook G-AIS het over heeft. Kan ook kapot blijkbaar..
Iki kan het helaas nergens meer vinden in de chaos die internet heet.
Succes
Martin