Achterklep "cleanen"

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
AeroMan
Geregistreerd lid

Achterklep "cleanen"

Bericht door AeroMan » zo 01 aug, 2010 15:51

Beste Cabrio-rijderts.

Ik was net Marktplaats aan het scannen op cabrio's, en toen kwam ik dit hier tegen:

Op de 3e foto zie je dat de typeaanduidingen links en rechts ("SAAB" en "9-3") zijn verwijderd.
http://link.marktplaats.nl/363693914

Nu is op mijn cabrio de aanduiding niet meer zo mooi want het chroom laat van de letters los. Is het mogelijk om dit bij mijn auto nog te doen, oftewel is dit verstandig? Het zit er immers al 11 jaar op en ik ben bang dat het er niet goed uit te poetsen is of dat je duidelijk kleurverschil gaat zien!

De kleur van mijn cabrio is "Frost Grey" van MY99. De kleur was destijds ook op de 9-5 verkrijgbaar..

Graag hoor ik jullie adviezen!

Groetjes,

Vincent :O:

Garrett
Lid van verdienste

Re: Achterklep "cleanen"

Bericht door Garrett » zo 01 aug, 2010 15:56

Je kan ze loshalen door de logo's met een föhn te verwarmen. Neem er rustig de tijd voor. Het zal wel lukken met je vingers, anders kun je visdraad gebruiken. Tijdens het lospeuteren regelmatig weer de föhn erop. Wel een haarföhn, anders brand je zo de bubbels in je lak ;)

Eventuele lijmresten weghalen met wasbenzine.

Kleurverschil zal er niet zijn hoor. Daar hoef je niet zo bang voor te zijn. Zo wel, valt dat altijd wel netjes te poetsen.

AeroMan
Geregistreerd lid

Bericht door AeroMan » ma 02 aug, 2010 17:56

Dankjewel Flèche!

De letters zijn er al af, nu alleen de lijmresten eraf peuteren. Kan wasbenzine zeker geen kwaad?
Sorry, maar ik ben liever te voorzichtig wat dat soort zaken betreft!

Groet,

Vince

Maus71
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Maus71 » ma 02 aug, 2010 19:14

Wasbenzine is goed, terpentine of stickerverwijderaar is ook prima.

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » ma 02 aug, 2010 19:16

In het slechtste geval ga je nog contouren zien van het oude embleem, al kan dat gezien de leeftijd van je auto nog meevallen.

Nick
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Nick » ma 02 aug, 2010 19:21

het is flink poetsen, en daarna even polijsten kan zeker niet kwaad, dan raak je de contouren wel kwijt, been there

AeroMan
Geregistreerd lid

Bericht door AeroMan » ma 02 aug, 2010 22:42

Klopt! Is flink poetsen.. Mag het morgen nog een keer over doen, want het zit er goed in!
De letters gingen er best makkelijk vanaf, ook de lijmresten met de wasbenzine werkt goed.

Neem morgen wat "Easy-Polish" mee van het werk en probeer het dan daarmee..

AeroMan
Geregistreerd lid

Bericht door AeroMan » wo 11 aug, 2010 22:03

Zo, het is nu al een tijdje geleden, maar het is eindelijk gelukt om de rest eraf te krijgen!

Mijn schoonbroer werkt bij een schadebedrijf en heeft de klep lichtjes moeten opschuren.
De klep is al eens overgespoten zegt ie en de letters zijn te vroeg geplaatst waardoor de lijm in de lak is gaan vreten..

Het enigste wat er niet uit ging is een lijntje van de "9" aan de rechterzijde. Ook na herhaaldelijk polijsten ging het er niet af, maar het is ook alleen zichtbaar als je ernaar zoekt!

Dus wil je je kofferdeksel ook cleanen, check dan eerst of je auto al eens is overgespoten! :lol:

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » wo 11 aug, 2010 23:16

Post maar eens een foto!
Nu ben ik wel benieuwd naar het resultaat ;)

Plaats reactie