krakende voorwielophanging
-
frankie
- Geregistreerd lid
krakende voorwielophanging
mijn saab 900 NG cabrio V6 heeft nieuwe draagarmen (inclusief fusee) en reactiestangen voor. Sinds een tijd hoor ik af en toe gekraak ergens voor in de auto alsof de veerp(poot) terug springt. Ook als je over een hobbelige weg rijdt en soms lijkt het ook van achteren te komen. Als je bij stilstand gewoon op de auto drukt om de vering te testen merk je helemaal niets. Ook zit alles gewoon goed vast. Hebben meer cabrio-rijders hier last van en ligt het misschien aan de auto zelf (ivm tordering) of kan het iets anders zijn? Graag een beetje hulp....
Groet, frankie
Groet, frankie
-
Bartje
- Geregistreerd lid
-
Marc
- Lid van verdienste
-
frankie
- Geregistreerd lid
-
mickson
- Geregistreerd lid
-
Peace Frog
- Geregistreerd lid
veergeluid
dat k...geluid heb ik zelf ook eens gehad,deze kan je altijd horen als je stilstaand je rem indrukt en je stuur naar beide kanten overdraaid,na wat luisteren stelde ik vast dat de veer gewoon mee bewoog,en bij deze altijd versprong,dit heb ik opgelost door mijn veerpoot te demonteren en de veer te lossen,de plaats waar de veer rust heb ik een silikonelaagje gelegd en onmiddelijk de veer weer gemonteerd en een nachtje laten drogen daarna de veerpoot weer gemonteerd en dat k...geluid was weg
dit kan je horen omdat de onderkant waar de veer rust gewoon ijzer op ijzer is,terwijl op de bovenkant hij op rubber rust.
dit kan je horen omdat de onderkant waar de veer rust gewoon ijzer op ijzer is,terwijl op de bovenkant hij op rubber rust.
-
frankie
- Geregistreerd lid
bij mij bleek in ieder geval het rubber in de (nieuwe) draagarm rechtsvoor kapot te zijn. Het schijnt dat ie olie gevuld is voor de demping en deze bleek te lekken. Echter het k..geluid is er nog steeds. Ik zal de veerpoten ook eens los halen om te kijken of daar het probleem zit. Het vergalt toch wel een beetje mijn plezier bij het rijden.
frankie
frankie
-
mickson
- Geregistreerd lid
ik had 'm al eerder op een testbank gehad: rechter demper stuk, links prima. Maar dat geluid kwam volgens mij juist van de linker kant! Vandaag eindelijk weggebracht, rechts inderdaad stuk, links de veer gebroken! Vind je 't gek dat ie geluid maakt (en ook niet lekker voelt trouwens! Lijkt me dat dit wel kwaad kon...
-
frankie
- Geregistreerd lid
-
marel
- Donateur (2x)

-
stippie
- Geregistreerd lid
krakende linkervoorkant......
ik heb precies hetzelfde euvel......links voorin kraakt alsof alles er vanaf breekt......er zitten polybushings al onder en het vreemde is dat het alleen links voorin zich voor doen....ik heb net een grote beurt gehad en daar vonden ze niets vreemd.....maar ik blijf het vreemd vinden......ook na een tijdje rijden blijft links voorin te rammelen bij bultjes e.d......anyone een idee wat this might be?
-
frankie
- Geregistreerd lid
nieuwe stabilisatorrubbers kosten bij de saabdealer in groningen ongeveer 6,00 euro (per 2). Het zijn ook kleine rubbertjes. Ze komen er pas volgende week onder, maar ik vraag me af of dit voldoende is. Aan mijn voorwielophanging zijn al nieuwe draagarmen (van elferink) en nieuwe reactiestangen (ook van elferink) geplaatst. Dus die rubbers zijn ook nieuw. Het gekraak blijft echter alsof de veren constant mee draaien en terug springen. Verschrikkelijk irritant. Zou het ook te maken kunnen hebben met de rubbers van het subframe of weet iemand nog iets anders?
frankie
frankie
-
Amazon
- Geregistreerd lid
Het kraken in de voortrein kan heel goed door de rubbers van de stabilisatorstang veroorzaakt worden. Probeer eens te kijken of dit met nat weer ook het geval is. Als dat niet zo is zullen het de rubbers wel zijn.
Vernieuwen is een optie, maar als de rubbers nog goed zijn is het beter ze te de- en monteren en te voorzien van een speciaal vet (dealer heeft dat).
Het kraken kan ook veroorzaakt worden door het contact tussen de onderste ring van je veer in de schotel. Dit wordt wel eens verholpen door hier een kunsstof slang/buis omheen te schuiven.
Gr.
Vernieuwen is een optie, maar als de rubbers nog goed zijn is het beter ze te de- en monteren en te voorzien van een speciaal vet (dealer heeft dat).
Het kraken kan ook veroorzaakt worden door het contact tussen de onderste ring van je veer in de schotel. Dit wordt wel eens verholpen door hier een kunsstof slang/buis omheen te schuiven.
Gr.