Dasty op de kap

Voor alle Saab cabrio rijders
Arbilen
Geregistreerd lid

Dasty op de kap

Bericht door Arbilen » do 12 aug, 2010 23:23

Ik heb een goede Saabvriend die al zijn Saabs reinigt met Dasty, een wondermiddel voor reinigen van de motor, bekleding, en bijvoorbeeld ook stoelen. Nu heb ik zelf het lef gehad om er gisteravond de kap mee in te spuiten en weer uit te spoelen met water. Tot mijn verbazing haalde de dasty de groene aanslag gewoon netjes weg. Geen idee wat het voor de langere termijn zou betekenen, maar het resultaat was voor deze ballorige actie verbluffend mooi!

werli
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Dasty op de kap

Bericht door werli » vr 13 aug, 2010 8:22

jij durft
iedereen roept groene zeep en jij neemt zomaar het andere wonder middel :)
mvg werner

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » vr 13 aug, 2010 8:45

Ik laat het ook bij deze eenmalige actie Werner, want een middel dat zo snel resultaat heeft, heeft vast ook bijwerkingen. Maar je hebt soms van die momenten he? :-)

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » vr 13 aug, 2010 8:53

Dasty werkt in ieder geval zwaar ontvettend. Misschien is je beschermende coating ook weggespoeld?

Lefgozer ;)

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » vr 13 aug, 2010 9:05

Ja, dat bedacht ik me later ook Geert. Maar mijn caabje is zo slecht onderhouden voordat ik hem kreeg, dat die coating er vermoedelijk al jaren niet meer op zat.... Hij is nu i.i.g. wel mooi weer mooi blauw i.p.v. groen :-)

Roger
Geregistreerd lid

Bericht door Roger » vr 13 aug, 2010 9:10

even naar de kampeerzaak en impregneerspray voor tenten halen?

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » vr 13 aug, 2010 9:57

Yep, staat op het boodschappenlijstje :-)

Kozzer
Geregistreerd lid

Bericht door Kozzer » vr 13 aug, 2010 13:02

deze dan maar meteen ?
Afbeelding

http://www.partsforsaabs.com/default.php?cPath=1_17" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

jelleiden
Geregistreerd lid

Bericht door jelleiden » za 14 aug, 2010 13:45

Respect. Iemand moet de eerste zijn. Ik houd het nog even bij groene zeep :lol: . Wel benieuwd of je tevreden/blij bent en blijft, niet alleen over de dasty, maar ook over dat tent impregneer spul.

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » za 14 aug, 2010 13:54

Hier wat Duitse cabriodaktips: http://www.autozeitung.de/rat-tat/cabri ... hr-verdeck" onclick="window.open(this.href);return false;
Ga je reiningen dan moet er ook geconserveerd worden :wink:
Die spullen van Nigrin verkopen ze vaak bij de Real.

Dobrov
Geregistreerd lid

Bericht door Dobrov » zo 15 aug, 2010 19:03

Ik gebruik ook altijd artikelen van Renovo.
Zowel de Canvas Cleaner, als ook de Soft Top Reviver (haalt de kleur weer mooi op) en de Canvas Ultra Proofer.
Hierover ben ik heel erg tevreden.
Oké, het kost wat, maar het is de moeite en het geld zeer zeker waard.

http://www.bellocabrio.nl/producten

Steggink
Geregistreerd lid

Bericht door Steggink » wo 20 aug, 2014 22:21

Ik heb het op de meest goedkope en veilige wijze als volgt gedaan;

• Droge kap reinigen met stofzuiger. Gebruik het kleine T- hulpstuk.
• Met behulp van een bloemenspuit de kap rijkelijk besproeien met onverdund schoonmaakazijn, bij voorkeur in de volle zon.
• Een dag laten intrekken zodat de azijn (en de zon) de mossen kan doden. Eventueel behandeling herhalen.
• Met een borstel (schone schoen uitpoets borstel is zeer geschikt) de mossen zo goed mogelijk wegpoetsen.
• Met stofzuiger opnieuw zorgvuldig de kap reinigen. Gebruik daarna nogmaals de borstel.
• Indien de mossen nog niet voldoende verwijderd zijn, de kap nogmaals behandelen met onverdund schoonmaakazijn en een dag laten intrekken. Niet zuinig zijn met de azijn. Ik heb voor deze klus een liter azijn gebruikt.
• Opnieuw de kap stofzuigen. Met borstel eventuele overige (dode) mossen wegpoetsen. Daarna opnieuw stofzuigen. Zodra de kap mosvrij is, deze rijkelijk met water uit de waterslang afspoelen.
• Mijn kap is na de vele regenbuien van de afgelopen 3 maanden nog steeds lekvrij en als nieuw. Super!! :O:

Evoman
Geregistreerd lid

Bericht door Evoman » wo 20 aug, 2014 23:07

Met Dasty je kap doen is niet erg slim. In je kap zit een rubber coating. Deze lost op of gaat poreus worden door de ontvettende werking van Dasty.

Smeer morgen na het scheren gerust even Dasty op je gezicht. Kun je even ervaren wat voor troep het is. Je kap zal er best schoon van worden, op termijn heb je waterballet.

Ik hoop dat weinig mensen deze tip zullen volgen. Anders kan het nog wel eens druk worden in je mailbox.

bestway
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door bestway » do 21 aug, 2014 0:52

Volgens mij staat er toch duidelijk dat hij schoonmaakazijn heeft gebruikt en geen Dasty..........

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » do 21 aug, 2014 8:38

Ik heb ook bijgeleerd in de afgelopen 4 jaren, zou het ook niet meer willen aanbevelen :-)

Plaats reactie