Een 900 cabrio opknapper

Voor alle Saab cabrio rijders
ahbijker
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Een 900 cabrio opknapper

Bericht door ahbijker » do 25 nov, 2010 0:21

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=ls1wcfzupdxd" onclick="window.open(this.href);return false;.

't Is weinig geld, maar er moet wel wat worden gedaan. De verkopende partij zegt het volgende:
Kritiekjes: kap moet vervangen, automaatrem defect, bestuurderstoel versleten, blaasjes in de lak, lakschade op spatbord.
Plusjes: harde carrosserie, veel opties.

Da's een moeilijke beslissing. Ik zou een nieuwe kap kunnen doen (beige) en in de kleur van mijn smaak (zwart of donkergroen). Dan maak ik 'm zoals ik mooi vind ;)

Ik hoor graag reacties.

Maus71
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Wie kent deze 900 cabrio?

Bericht door Maus71 » do 25 nov, 2010 8:42

Is geen geld, aan opties zit er niet veel meer op dan alarm en cruisecontrol (en een casette houder oid), de rest kom je op iedere cabrio tegen. Het vinden van een goed interieur kan wat moeilijker zijn maar absoluut niet onoverkomelijk. Gewoon gaan kijken .

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » do 25 nov, 2010 10:02

het lijkt me een mooie basis voor een restauratieproject. Goede kleur, interessant bouwjaar (wellicht wegenbelastingvrij alstie al in 86 geproduceerd is geweest), nette vraagprijs en slechts 2 eigenaren. Indien je de caab alleen voor tourritten gebruikt is zelfs de automaat geen Nogo

Indien je alleen in de zomer rijdt zou je de vervanging van de kap nog kunnen uitstellen (= ca. 1500 euro) of zelf weer waterdicht maken (achterruit opnieuw lekvrij maken wordt wel meer gedaan zonder te vervangen). Stoelen vind je in gebruikte nette staat voor rond de 150 a 200 per stuk maar wellicht zijn ze ook te fixen door een goede leerhersteller. Spuiten zal neerkomen op 200 euro per koetsdeel (bv een voorscherm of een motorkap). Qua automaat zou de verkoper gelijk kunnen hebben, dit zou sowieso de eerste prioriteit moeten hebben

je kunt m zo duur en strak maken als je wilt maar je kunt met weinig kosten (totaal onder de 3 mile) ook een leuke auto hebben aan deze caab.

PS als je kap beige gaat doen dan zou ik ook een beige interieur monteren... anders zou ik de kap lekker zwart laten. Of rood met een rood leren interieur

Nick
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Nick » do 25 nov, 2010 10:04

nevermind

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » do 25 nov, 2010 10:35

En hier zijn dan de foto's van het exemplaar waar dit tiopic mee gestart is. 8)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marius0404
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Een 900 cabrio opknapper

Bericht door Marius0404 » za 04 dec, 2010 18:15

hi2Uall,

vandaag met de trein naar Venlo,
per cabrio weer terug.
Met big smile: geen onaardige wagen.
De komende tijd maar eens mee rondrijden en kijken of het opknappen wordt of 'n donor voor m'n te restaureren '86CV

groet

Marius

ahbijker
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door ahbijker » za 04 dec, 2010 20:50

Je hebt hem gekocht dus.
Gefeliciteerd en veel plezier ermee! Ik heb inmiddels een andere op het oog!

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » za 04 dec, 2010 22:15

Gefeliciteerd Marius! Een koopje :)

Het is weer cabrio dump tijd blijkbaar

Marius0404
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Marius0404 » za 04 dec, 2010 23:21

En hij rijdt ook nog heel zuinig

Want geen turbodruk :)

Groet
Marius

Maus71
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Maus71 » zo 05 dec, 2010 0:28

Marius, heb je de radio dubbel?

Marius0404
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Marius0404 » zo 05 dec, 2010 21:07

Hi,

vandaag weer op pad geweest.
Ik vind 'm strakker rijden dan m'n andere cabrio; minder kabaal en gekraak etc. Maus, heb jij die ervaring ook met je cabrio's.

Ik kreeg de oude radio er nog bij, doet het niet helemaal, maar ik wil er wel naar kijken omdat het echt zo'n combi van toen is, met trouwens ook nog een extra kastje voor onder de stoel met daaraan alle luidsprekerdraden.

Wat motor betreft; ik dacht dat het dezelfde zou zijn als in m'n 86er, maar bij deze zit de peilstok voor de gearbox oil aan de voorkant of is dat omdat het een automaat is?

Overigens was er over de stoelen niiks te veel gezegd in de advertentie; inderdaad niet mooi meer... Jammer want de rest van de wagen is keihard.

Hoe kom je trouwens op het spoor wanneer die precies is geproduceerd: voordat ik per ongeluk een potentiële '86 er sloop :oops:

Groet
Marius

Groet
Marius

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » zo 05 dec, 2010 21:10

slopen? je gaat die caab toch niet slopen

http://fehac.nl/actueel/6-actueel/37-fe ... aatregelen" onclick="window.open(this.href);return false;
http://fehac.nl/fehac-leden" onclick="window.open(this.href);return false;
http://fehac.nl/actueel/6-actueel/36-ve ... zich-horen" onclick="window.open(this.href);return false;

misschien is er nog hoop aan de horizon

Maus71
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Maus71 » zo 05 dec, 2010 22:19

Hoi Marius,

Zalmneus rijdt inderdaad wat anders, aan de hand van het vin-nummer kun je kijken welke jaar van produktie. Wil jij hem helemaal slopen of alleen het blok eruithalen?

In je 86-er heb je toch ook een 16-kleppert met peilstok voor de bak (jij hebt toch een handbak in je 86-er?)

Veel plezier :O:

Marius0404
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Marius0404 » zo 05 dec, 2010 22:55

Hi

De komende tijd er gewoon lekker mee rijden, er zitten splinternieuwe winterbanden op.

Ik zal wel even een foto maken van de plek waar de peilstok zit.

Vandeweek maar eens naar Jan Tinga; dan kan die eens kijken naar de automaat en hoe het zit met de turbodruk.

Wat vincode betreft: ik kom niet verder dan de indicatie modeljaar 87 maar of die nog in 1986 is geporduceerd weet ik niet.

Groet
Marius

Kozzer
Geregistreerd lid

Bericht door Kozzer » ma 06 dec, 2010 23:24

proficiat, een harde Saab slopen ?? ;-(+ ;-|+ ;-(+

Plaats reactie