olie voor cabriodak

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
luc26
Geregistreerd lid

olie voor cabriodak

Bericht door luc26 » wo 08 dec, 2010 11:33

hallo mensen,

ik kan nergens terug vinden wat voor soort olie je nodig hebt voor je cabriodak als je dit moet bijvullen en waar je het dan kan kopen

alvast bedankt

jelleiden
Geregistreerd lid

Re: olie voor cabriodak

Bericht door jelleiden » wo 08 dec, 2010 12:27

viewtopic.php?f=37&t=61032
Hier het linkje met in het een na laatste bericht antwoord op je vraag. Bij mijn garage hadden ze een flesje van het spul staan, zodat ik niet een hele fles hoefde aan te schaffen.
gr.

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » wo 08 dec, 2010 17:20

Staat wel in je instructieboekje, bij een 9.3 Sport Cabrio is dat de CHF 11S, totaal gaat er zo'n 0,6 liter in. Feitelijk dezelfde hydraulische vloeistof die in de stuurbekrachtiging wordt gebruikt. Dus je kunt misschien wat achter de hand houden mocht je de olie van de stuurbekrachtiging eens willen bij vullen :wink:
Kijk anders eens bij http://www.kroon-oil.com" onclick="window.open(this.href);return false; of een andere bekende olieboer.

luc26
Geregistreerd lid

Bericht door luc26 » wo 08 dec, 2010 19:27

ej jongens harstikke bedankt voor de info ik had dan nog wel 1 vraag,

ik heb dus vanmiddag gekeken naar mijn olieniveau van mijn kap en die stond dus ver onder de min daarna heb ik onder me achterbank gekeken voor het bijvullen van de olie maar ik zag een grote zwart platte dop die ik kon weghalen maar hier zat niks alleen een dikke draad die verbonden was en dan zag ik ook nog links en rechts twee kleinere doppen die ik ook kon weg halen maar daar weet ik het dus ook niet van en bij me skiluik zit het kraanrtje om de olie af te sluiten denk ik dus waar kan ik hem nou bijvullen????

Plaats reactie