Hebben jullie ook zo'n zin?

Voor alle Saab cabrio rijders
Sneepie
Geregistreerd lid

Hebben jullie ook zo'n zin?

Bericht door Sneepie » za 29 jan, 2011 18:32

Met dat mooie stralende (edoch koude) weer van de afgelopen dagen begint het wel weer te kriebelen...: dakkie eraf en gaaaaaan.
Maarja, ik houd de ondergrens van 7 graden aan, dus nog maar even geduld tot de temperatuur wat oploopt..

jepserr
Geregistreerd lid

Re: Hebben jullie ook zo'n zin?

Bericht door jepserr » za 29 jan, 2011 18:48

heb mijn cabrio nog niet zo lang en nog geen zomer meegemaakt dus weet nog niet zo goed wat de grens is. met dat zonnige zomerweer begint het idd te kriebelen ja! dan denk je zal ik zal ik??? ventilatie op warm en stoelverwarming aan?? aahh moet best kunnen. dan doe je het raampje open om eve te voelen hoe en dan is het toch wel koud buiten haha. toch maar niet dan. maar het komt wel! alleen nog eve geduld!

GijsB
Donateur
Donateur

Bericht door GijsB » zo 30 jan, 2011 15:19

Ik wacht echt niet tot die 7 graden plus hoor! Gisteren nog lekker een stuk open gereden, temperatuur was tussen 0 en 1 graden. Windschotje omhoog, stoelverwarming aan en warme lucht van de verwarming op hoofd en voeten: prima te doen. Zeker met een Saab-wintercap en lederen drivers gloves... aandacht onderweg gegarandeerd, maar daar wen je als Cabrio-rijder wel aan. 8)

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » zo 30 jan, 2011 17:08

Ik was net verplicht buiten, brrr... koud!

'kMoet er niet aan denken nu dat ding open te gooien!
Binnen op de bank met de verwarming op zonnig, da's lekkerder!

George Michael
Geregistreerd lid

Bericht door George Michael » zo 30 jan, 2011 17:17

Ja, ik vrijdag en zaterdag ook lekker een uurtje open gereden. Als de zon schijnt gaat hij bij mij open. Wel natuurlijk stoelverwarming aan en verwarming op HI. Geen centje pijn.

jepserr
Geregistreerd lid

Bericht door jepserr » zo 30 jan, 2011 17:36

G-ice schreef:Ik was net verplicht buiten, brrr... koud!

'kMoet er niet aan denken nu dat ding open te gooien!
Binnen op de bank met de verwarming op zonnig, da's lekkerder!
hoe graag ik het ook zou willen ik sluit me hierbij aan :P zonder windscherm is het echt niet te doen vind ik. en stoelverwarming is ook lekker met de kap dicht hoor :mrgreen: nee ik wacht wel geduldig af. de zomer komt vanzelf! alleen niet snel genoeg.

jorikk
Geregistreerd lid

Bericht door jorikk » do 03 feb, 2011 18:50

Mijn ervaringen: Zolang het zonnetje schijnt en het is onder de +3 graden kan de kap gewoon open met windschot.
Wel idd stoelverwarming op HI en blowers aan. Prima!

Sneepie
Geregistreerd lid

Bericht door Sneepie » zo 06 feb, 2011 13:48

Volgens de handleiding mag de kap pas open bij 7C graden.. volgens mij heeft dat te doen met slijtage van de kap (koud = hard = >slijtage). Als ik het zo lees gaat bij menigeen het kapje open zodra het zonnetje schijnt, of het nou >7 graden is of niet :-)
Geen extra slijtageplekken op de kap van de 'vroegopeners' onder ons??

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » zo 06 feb, 2011 14:00

Zucht, ik mis hem nu al :-(

Afbeelding

Sneepie
Geregistreerd lid

Bericht door Sneepie » di 08 feb, 2011 17:36

Jawel, vandaag was het zover! Heeeeeeeerlijk. Voor het eerst sinds lang het dak weer open. De stoelverwarming niet eens aangehad, zo lekker scheen de zon :-)

Het jaarlijkse ritje voor de beurt en APK bij Peter Haaima leverde als extra beloning nog een prachtig ritje in het fraaie Barneveld en omgeving op.

Afbeelding

Open rijden blijft heerlijk.

jepserr
Geregistreerd lid

Bericht door jepserr » di 08 feb, 2011 18:46

[]kan het zijn dat ik je heb gespot? zag namelijk een zelfde auto rijden met de kap open en ook nog met een windscherm op de bunschoterstraat bij amersfoort. je ging richting bunschoten. heb zelf de kans nog niet gehad om open te rijden jammer genoeg, vandaag was een perfecte dag geweest! het zonnetje scheen heerlijk :D cruise maar 8)

bestway
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door bestway » wo 09 feb, 2011 0:53

Voor de vierde keer dit jaat weer .............."oben ohne" :-P+ :-P+

George Michael
Geregistreerd lid

Bericht door George Michael » ma 14 feb, 2011 13:29

Lees net op Internet dat de lente vroeg zal beginnen dit jaar, droog en zonnig in maart en april!
Nu rij ik met de kap open zodra er maar een zonnetje schijnt, dus ook bij koude temperaturen. Maar eerlijk gezegd is het natuurlijk leuker bij 25 graden en blauwe lucht!

CAAB_79
Geregistreerd lid

Bericht door CAAB_79 » ma 14 feb, 2011 16:48

Dit weekend inderdaad weer voor het eerst zonder muts open gereden :)

Ook weer eens lekker, laat de zomer maar komen, saabrio is gepoets en klaar voor de zomer, eind van de maand apktje, hammerheads voorzien van nieuwe verf en bandjes en dan :O:

Pimmie
Geregistreerd lid

Bericht door Pimmie » di 15 feb, 2011 11:16

Ik ga het ook zo snel mogelijk weer proberen en ik kan niet wachten tot de vakantie met de saab, 2 weken toeren door Scandinavië.... :O:

Plaats reactie