Ik hou'm

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Chearfull
Geregistreerd lid

Ik hou'm

Bericht door Chearfull » di 01 feb, 2011 17:03

Afgelopen zondag eens wezen kijken bij een handelaar waar een '05 93 cabrio stond, Zwart, 150PK en best een nette wagen. 61.000km. Hij had verder nog een Volco C70 cabrio staan en een Ford Focus cabrio etc en aangezien het voor ons echte zomerwagen is was de keus dus groot.
Mijn '03 9-3 Carbrio(vorig model) meegenomen en vrouw en kind voor wat bijstand. Na wat heen en weer geloop de prijs maar eens gevraagd incl inruil van onze 9-3. (Steel grey, aero kit, Alu36's 81.000Km en ieder jaar probleemloss door de keuring)

De autoboer wilde mijn 9-3 niet inruilen want "er is geen interesse voor". Hmm nog één erbij is echt iets teveel van het goede dus wij weg. ik loop terug naar onze wagen en mijn dochter zegt "eigenlijk is die van ons wel de mooiste wagen die hier op de parking staat" en verdomd ze had gelijk.
Kortom, ik laat me (voorlopig) niet meer gek maken door nieuw, nieuwer, nieuwst en ga dze zomer weer mateloos genieten van mijn Saab. Uiteraard is die verlagingskit en die 17" niet echt lekker voor je rug en ik erger me nog steeds blauw dat ik m'n ipod niet aangesloten krijg.
Maar wat is t'ie mooi, ik hou'm.

Gaat verder nergens om maar ik ben al de hele week blij dat die kerel geen geld heeft geboden. :D

groeten
carl

Garrett
Lid van verdienste

Re: Ik hou'm

Bericht door Garrett » di 01 feb, 2011 17:09

Wat een idioot zeg...

Een oud type 9-3 in de mooiste uitvoering (Steel Grey met aero-pakket) met minder dan een ton gelopen geen markt voor?! Wees maar blij inderdaad dat hij die markt niet zag!

Goede beslissing. De C70 is sjiek, maar niet zo rank gelijnd als een vorig type 9-3.
Een Focus CC, laten we het daar maar helemaal niet over hebben...

Jouw model verjaart nooit. Het model qua uiterlijk stamt in feite uit 1996 (NG900) en nog 15 jaar later is het een mooie en moderne auto. Buiten de 306 cabrio (die ik heb ;) ) doet bijna geen enkele fabrikant uit midden jaren '90 dit na. Zelfs de eerste generatie C70 Cabrio ziet er bejaarder uit dan een 9-3 met aeropakket.

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » di 01 feb, 2011 19:23

De 9.3 Sport Cabrio is wel een verbetering, die (oude) Volvo C70 Cabrio dus niet qua wegligging. Wel verkrijgbaar met de interessante T5 2.319 cc motor, die kunt je beter kopen in een Volvo C70 Coupe T5, want die heeft een stuk minder last van torsie-krachten.

N2024
Geregistreerd lid

Bericht door N2024 » di 01 feb, 2011 21:28

Chearfull schreef:Afgelopen zondag eens wezen kijken bij een handelaar waar een '05 93 cabrio stond, Zwart, 150PK en best een nette wagen. 61.000km. Hij had verder nog een Volco C70 cabrio staan en een Ford Focus cabrio etc en aangezien het voor ons echte zomerwagen is was de keus dus groot.
Mijn '03 9-3 Carbrio(vorig model) meegenomen en vrouw en kind voor wat bijstand. Na wat heen en weer geloop de prijs maar eens gevraagd incl inruil van onze 9-3. (Steel grey, aero kit, Alu36's 81.000Km en ieder jaar probleemloss door de keuring)

De autoboer wilde mijn 9-3 niet inruilen want "er is geen interesse voor". Hmm nog één erbij is echt iets teveel van het goede dus wij weg. ik loop terug naar onze wagen en mijn dochter zegt "eigenlijk is die van ons wel de mooiste wagen die hier op de parking staat" en verdomd ze had gelijk.
Kortom, ik laat me (voorlopig) niet meer gek maken door nieuw, nieuwer, nieuwst en ga dze zomer weer mateloos genieten van mijn Saab. Uiteraard is die verlagingskit en die 17" niet echt lekker voor je rug en ik erger me nog steeds blauw dat ik m'n ipod niet aangesloten krijg.
Maar wat is t'ie mooi, ik hou'm.

Gaat verder nergens om maar ik ben al de hele week blij dat die kerel geen geld heeft geboden. :D

groeten
carl
Gefeliciteerd! Verstand komt met de jaren! :D

Barboer
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Barboer » di 01 feb, 2011 23:52

Chearfull schreef:ik loop terug naar onze wagen en mijn dochter zegt "eigenlijk is die van ons wel de mooiste wagen die hier op de parking staat" en verdomd ze had gelijk.
Kleine voorspelling: met dat meidje erbij wordt die 9-3 nog een erfstuk. Rijdt ze er straks lekker zelf in met wapperende haren of een smaakvol sjaaltje...

Enne: ze is duidelijk nog intelligenter dan paps, ze laat zich niks wijsmaken :wink:

N2024
Geregistreerd lid

Bericht door N2024 » wo 02 feb, 2011 0:09

Barboer schreef:
Chearfull schreef:ik loop terug naar onze wagen en mijn dochter zegt "eigenlijk is die van ons wel de mooiste wagen die hier op de parking staat" en verdomd ze had gelijk.
Kleine voorspelling: met dat meidje erbij wordt die 9-3 nog een erfstuk. Rijdt ze er straks lekker zelf in met wapperende haren of een smaakvol sjaaltje...

Enne: ze is duidelijk nog intelligenter dan paps, ze laat zich niks wijsmaken :wink:
Ze heeft er in ieder geval duidelijk verstand van!

LaurensT
Geregistreerd lid

Bericht door LaurensT » wo 02 feb, 2011 0:41

Dat aansluiten van de ipod zou toch wel op te lossen moeten zijn?

Chearfull
Geregistreerd lid

Bericht door Chearfull » wo 02 feb, 2011 8:32

LaurensT schreef:Dat aansluiten van de ipod zou toch wel op te lossen moeten zijn?
Volgens mij alleen als ik de originele radio vervang en die vind ik eigenlijk wel mooi. Ik lees zo af en toe weer een topic maar niemand schijnt de oplossing te hebben. er was wat hoop toen de Trollpod uitkwam maar ook dat blijkt geen succes. Mocht je een suggestie hebben dan hoor ik het graag.

groeten
Carl

GijsB
Donateur
Donateur

Bericht door GijsB » wo 02 feb, 2011 10:06

Afgelopen weekend heb ik een goedkope en makkelijk te installeren oplossing gevonden voor het aansluiten van (in mijn geval) een MP3-speler op de originele Saab radio: een FM-modulator, merk Caliber, type LT9FM.

Het kastje wordt aangesloten op de voeding (afgetapt van de aanstekerplug) en de antennestekker van de radio en heeft een audio-ingang (2x cinch stekker, met een verloopsnoertje kun j naar iedere andere aansluiting). Keurig weggebouwd tegen de middenconsole aan de kant van de bijrijder. Geluidskwalitiet is zeer aanvaardbaar, makkelijk in gebruik en in een uurtje zat het er netjes in. Geen gedoe met storende radio-zenders, want het kastje zit aangesloten op de antennekabel en stuurt het MP3-signaal dus 'bedraad' naar de radio.
Niet super-hightec allemaal, maar wel handig en goedkoop.

Chearfull
Geregistreerd lid

Bericht door Chearfull » wo 02 feb, 2011 12:02

GijsB schreef:, merk Caliber, type LT9FM..
Als het een beetje klinkt wil ik dat wel eens proberen. Even een dealertje zoeken in België.
thanks voor de tip.

Carl

Bezemwagen
Geregistreerd lid

Bericht door Bezemwagen » wo 02 feb, 2011 13:14

Verstandig besluit jouw SAAB te houden. En toch een vrouw met verstand van auto's in de familie, dat kan niet iedereen zeggen :)

Ik gebruik in mijn Espace een Dension Icelink voor mijn Iphone. Heeft ook iPod cradles. Het lijkt op de Caliber denk ik, het is in ieder geval een bedrade FM modulator. Het voordeel is dat hij met de connector aan de onderzijde wordt aangesloten. Dat zorgt ervoor dat hij ook wordt opgeladen onder het gebruik. En een betere geluidskwaliteit dan vanuit de hoofdtelefoonaansluiting, denk ik.

Er hangt wel een stevig prijskaartje aan. Een jaar geleden eur 140 bij de Renault dealert. En dat is zonder inbouw.

Succes met de keuze (het zal in beide gevallen goedkoper zijn dan je huidige auto inruilen..)

Martin

luk
Geregistreerd lid

Bericht door luk » do 10 feb, 2011 0:41

hi Carl,

Ik ken het: ik ben van '00 9-3 cabrio (steel grey) naar nieuw model '04 9-3 cabrio Aero naar nieuwe '09 bmw Z4 gegaan. Toen ik op zoek was naar een 4 persoons cabrio kwam ik mijn oude '00 9-3 cabrio weer tegen toen deze vorig jaar te koop stond en heb 'm weer teruggekocht...dit was ruim 3 jaar later. Nu inmiddels 242K op de teller en en ik heb er eigenlijk meer lol van dan de z4...

Plaats reactie