Car Cover

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Erry
Geregistreerd lid

Car Cover

Bericht door Erry » ma 28 feb, 2011 13:19

Goedemorgen,

wie weet waar ik een goede kwaliteit car cover kan kopen, voor mijn 9,3 cabrio die altijd buiten staat?
Wil tot euro 240 gaan.
Vast dank voor jullie reacties.
Erry
Maastricht

Kozzer
Geregistreerd lid

Re: Car Cover

Bericht door Kozzer » ma 28 feb, 2011 18:43

http://www.imparts.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

hier zowel volledige hoezen te koop in 3 kwaliteiten ( Bontech, Supertex en Moltex)
Alsook topcovers waarmee alleen de cabriokap wordt afgedekt.
De laatste heb ik zelf en bevalt goed, waterdicht, makkelijk vast te zetten, goed ademend en redelijk snel weer droog voor een redelijke prijs(74,=).

wysiwyg
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door wysiwyg » di 01 mar, 2011 1:26

Ik heb zelf een cheappie cover van de halfords. Het gaat mij erom dat er geen vogelkak op het dak komt. Ja het dak wordt ook wel nat als het heel hard regent maar dat wordt ie ook wel zonder cover en dan droogt ie ook wel weer. Is dit heel simpel geredeneerd of moet ik investeren in zo' n dure cover? Je maakt mij namelijk niet wijs dat daar geen vocht onder komt in dit klimaat met zijn wind en regen. Zo'n goedkope cover ademt tenminste nog een beetje.....

Michel Amsterdam
Geregistreerd lid

Bericht door Michel Amsterdam » wo 02 mar, 2011 8:25

Op ebay worden ze ook aangeboden ik heb een hele goede vorig jaar (speciaal voor 900 classic) uit de US laten komen. Duurde wel 3 weken voordat het hier was maar was het wachten waard.
Nadeel van Halfords etc. is dat het nooit de juiste maat is.

Succes ermee.

John
Geregistreerd lid

Bericht door John » wo 02 mar, 2011 8:57

wysiwyg schreef:Je maakt mij namelijk niet wijs dat daar geen vocht onder komt in dit klimaat met zijn wind en regen. Zo'n goedkope cover ademt tenminste nog een beetje.....
Condens komt inderdaad voor. Ik heb een dure gehad over mijn toenmalige 900 classic cabrio die onder een carport stond. Oh ja, muizen vonden de afdekhoes ook lekker.....

Erry
Geregistreerd lid

Bericht door Erry » vr 09 dec, 2011 13:18

Hallo allemaal,

heb inmiddels bij Hamilton Classic ltd. een Moltex 5 Saloon Size D gekocht voor de Cabrio: Fantastisch!
De cover is van een ademende stof en voldoet m.i. zeer aan de door mij gestelde eisen.
N.B. men adviseerde mij een niet te strakke kap te kopen, dat ziet wel mooier uit, maar plakt om de auto heen waardoor er geen luchtcirculatie meer is, en dat is natuurlijk nodig om condensvorming tegen te gaan.Het is wel geen dun pakketje dat je zo maar eventjes opvouwt.
http://www.hamiltonclassic.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false;

bart1963
Geregistreerd lid

Bericht door bart1963 » vr 09 dec, 2011 19:29

Erry schreef:Goedemorgen,

wie weet waar ik een goede kwaliteit car cover kan kopen, voor mijn 9,3 cabrio die altijd buiten staat?
Wil tot euro 240 gaan.
Vast dank voor jullie reacties.
Erry
Maastricht
Ik ben van plan tzt een cabrio te kopen en die komt ook buiten te staan.
Loop je met een cover niet het risico dat die "overnight" vast vriest of is dit te voorkomen

Kozzer
Geregistreerd lid

Bericht door Kozzer » do 22 dec, 2011 19:43

over een natte kap moet je geen cover doen.... dat is niet goed voor de kap, geeft schimmelvorming en in het slechtste geval vriest de cover aan je kap vast.
Een natte kap moet je ook niet open doen... geeft schimmel en mogelijk krimp met versnelde slijtage bij het weer sluiten van de kap. Droogrijden bij 100km/u duurt een minuutje of 10

Plaats reactie