Wasstraat, wie doet dat wel eens?

Voor alle Saab cabrio rijders
rbs
Geregistreerd lid

wasstraat

Bericht door rbs » zo 21 feb, 2010 17:28

ik heb net een 9.3 cabrio gekocht. kan iemand mij vertellen of je deze gewoon in de wasstraat kunt wassen. volgens het boekje is dit niet goed voor de kap
wie heeft ervaring?

roel

Sabriolet
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sabriolet » zo 21 feb, 2010 19:36

Hoi rbs

inderdaad niet aan te bevelen om met je Cabrio door de wasstraat te gaan.
Er zijn echter uitzonderingen, sommige wastraten hebben een speciaal programma waardoor de bovenste rol niet op je kap terechtkomt.

Zelf ga ik altijd naar Tilburg, naar onze medeforummer wasman.

afhankelijk van je woonplaats een optie, maar ik verwacht dat er meer wastraten deze service kunnen bieden.

Succes,

Sabriolet 8)

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » zo 21 feb, 2010 21:04

Ik zou het je ook afraden. Heb het met mijn caab ook een paar keer gedaan, maar het dak ligt er nu minder strak op. Zal het moeten spannen... :-(

*Annelies*
Geregistreerd lid

Bericht door *Annelies* » zo 21 feb, 2010 21:17

Voor mijn Caab so wie so geen wasstraat. Doet de lak beslist geen goed.

Als je op de juiste manier je auto met de hand wast, blijft je lak veel langer mooi.

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » do 25 feb, 2010 12:32

je kan je auto wel afspuiten bij een wasbox. Als je dak vies ziet (mosgroen, bleke uitslag e.d.) kun je namelijk prima zelf aan de slag met een oplossing van groene zeep in lauwwarm water. Gebruik geen bijtende schoonmaakmiddelen of zogenaamde cabrio-cleaners. Gewoon groene zeep does-the-tric.
Niet te hard borstelen, beter even laten inweken.

Het gebruik van impregnerende middelen wordt overigens afgeraden. Oftewel; het zoveelste marketing-trucje om geld te verdienen op de onwetende consument. Je dak zal door die middelen sneller verouderen.

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » vr 26 feb, 2010 1:04

Poeh, die setjes zijn me inderdaad aan de dure kant. Een fles om te reinigen en een fles om te impregneren, kost je al snel 60 a 70 Euro en dus allemaal verlakkerij Geert? Ik moet wel zeggen dat ik mijn blauwe dak nog nooit echt mooi schoon heb gekregen met groene zeep.

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » vr 26 feb, 2010 11:11

de aanbieder van het spul zal natuurlijk beweren dat je niet zonder kan, en dat het onmisbaar is. Het tel-sell idee ;)

Een bedrijf dat in kappen doet is echter een andere mening toebedeeld, en daar vertrouw ik meer op. Hij heeft namelijk geen baat bij de verkoop van middelen en zie ik zodoende wat meer als onafhankelijk expert.

Probeer het ook eens met een scheutje schoonmaakazijn in het water? Misschien dat 'ie er dan beter uit komt te zien? Het moet mogelijk zijn de oorspronkelijke kleur te krijgen.

Mijn Suzuki Samurai was 8 jaar oud toen ik die kocht van 1e eigenaar. Mevrouw reinigde twee-wekelijks de cabriokap met een sopje van groene zeep. De kap was na 8 jaar nog als nieuw.

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » vr 26 feb, 2010 11:38

Dat zijn steekhoudende argumenten! Meteen het idee ervan af dat ik het dak niet te vaak zou mogen reinigen. In het voorjaarszonnetje weer een emmer met groene zeep en een scheutje schoonmaakazijn erover heen. Tjonge jonge, ik lijk wel een oud wijf :-)

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » vr 26 feb, 2010 11:51

Ik heb een hekel aan wasstraten, maar die van Wasman doet 't wel goed heb ik het idee...

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » vr 26 feb, 2010 11:55

G-ice schreef:Ik heb een hekel aan wasstraten, maar die van Wasman doet 't wel goed heb ik het idee...
heb je een link dan?

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » vr 26 feb, 2010 12:02

dat is in Tilburg, beetje ver rijden hè :P :D
Zit er geen Anac bij jou in de buurt? Is hetzelfde idee (cabriovriendelijk autowassen met lappen ipv borstels)

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » vr 26 feb, 2010 12:05

Hey, ik rijd wel in een Saab he? Maar ik zal eens checken in de buurt.

Alhoewel, de handwasbox bij mij in de buurt is echt super met de hotwax en kalkvrij spoelmiddel.

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » vr 26 feb, 2010 12:10

Arbilen schreef:de handwasbox bij mij in de buurt is echt super met de hotwax

Niet op de kap hè :donot: Afbeelding

Sverige uppe!
Geregistreerd lid

Bericht door Sverige uppe! » vr 26 feb, 2010 12:20

ANAC zit in
Antwerpen, Arnhem, Breda, Brussel, Eindhoven, Nieuwegein, Nijmegen, Rijswijk en 's Hertogenbosch

http://www.anaccarwash.com/

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » vr 26 feb, 2010 12:25

@Fleche: uiteraard niet!
@Sverige: helaas, niet in de buurt, we blijven het met de hand doen :-)

Plaats reactie