advies gevraagd
-
depeet
- Geregistreerd lid
advies gevraagd
Heb een mooie saab 93 aero cabrio zien staan van 2001. Onderhoudshistorie aanwezig, auto ziet er prima uit. Wordt geleverd met 3 maanden garantie. Kilometerstand 285.000. Prijs 8900 euro. Wat denken jullie?
-
benno
- Geregistreerd lid
Re: advies gevraagd
[]Met die km stand lijkt me dat te duur. Maar dat is mijn mening. Ik weet niet om welke auto het gaat verder .... heb je een link?
-
depeet
- Geregistreerd lid
Het gaat me niet zozeer over de prijs, die is onderhanderbaar. Maar wat denken jullie van de kilometerstand? kan ik daar nog een tijdje mee verder? De auto zou niet voor dagelijks gebruik bedoeld zijn.
-
benno
- Geregistreerd lid
[]ZIjn de boekjes erbij? En afgestempeld? Welk (groot) onderhoud is er gepleegd?
-
inactief
- Geregistreerd lid
Er staan idd best wat km's op.
Wanneer echter alle onderhoud netjes is uitgevoerd zijn er inmiddels behoorlijk wat onderdelen uitgewissled naar nieuwer.
Het blok doet in menig 9-5 behoorlijke km's.
Volg je gevoel, voelt er iets niet helemaal lekker, lekker laten staan.
Voelt alles goed, mag je een keuring (ANWB?) laten doen, zou ik de auto lekker kopen als het jouw ding is!
Weer van de hand doen zal met deze km's wat lastiger worden ben ik bang.
Gr Gijs
Wanneer echter alle onderhoud netjes is uitgevoerd zijn er inmiddels behoorlijk wat onderdelen uitgewissled naar nieuwer.
Het blok doet in menig 9-5 behoorlijke km's.
Volg je gevoel, voelt er iets niet helemaal lekker, lekker laten staan.
Voelt alles goed, mag je een keuring (ANWB?) laten doen, zou ik de auto lekker kopen als het jouw ding is!
Weer van de hand doen zal met deze km's wat lastiger worden ben ik bang.
Gr Gijs
-
Nine
- Geregistreerd lid
Ik heb zelf een 9-3 cabrio SE van bj 2001 en kenteken feb 02. Die van mij had maar 110 dzd gelopen en onlangs voorzien van modificatieset voor carterontluchting (incl. carterreiniging). Deze 9-3 heeft zo te horen langere afstanden gereden. Ik adviseer zeker te kijken naar de olieverversingsintervallen (voorkeur voor 10 dzd km). En checken of er een modificatie op zit.
An sich is 285 dzd niet zo veel. Daar kan nog zeker 100 dzd bij.
Hoe ziet de kap eruit?? en gaat ie nog vlekkeloos open en dicht?
Prijs is in ieder geval fors. Die moet zeker 1000-1500 lager zijn.
PS Fijne auto hoor!
An sich is 285 dzd niet zo veel. Daar kan nog zeker 100 dzd bij.
Hoe ziet de kap eruit?? en gaat ie nog vlekkeloos open en dicht?
Prijs is in ieder geval fors. Die moet zeker 1000-1500 lager zijn.
PS Fijne auto hoor!
-
jansen
- Donateur (7x)

Het is ongezien erg moeilijk een indikatie te geven van een prijs, zeker als het ook een Aero uitvoering betreft, in 3 en 5 deurs varianten zitten de vraagprijzen dan ook al dicht tegen de 10k. aan.Prijs is in ieder geval fors. Die moet zeker 1000-1500 lager zijn.
Dan is een vraagprijs van 8.9K redelijk voor een cabrio.
-
depeet
- Geregistreerd lid
Nine schrijft: "Die van mij had maar 110 dzd gelopen en onlangs voorzien van modificatieset voor carterontluchting (incl. carterreiniging). Deze 9-3 heeft zo te horen langere afstanden gereden. Ik adviseer zeker te kijken naar de olieverversingsintervallen (voorkeur voor 10 dzd km). En checken of er een modificatie op zit."
Vragen:
Hoe kun je zien dat deze modificatie voor de carterontluchting is uitgevoerd?
De kap is vernieuwd en gaat vlekkeloos open en dicht.
Wat met de automatische versnellingsbak bij deze kilometerstand? Hoelang kan die nog mee?
groeten,
depeet
Vragen:
Hoe kun je zien dat deze modificatie voor de carterontluchting is uitgevoerd?
De kap is vernieuwd en gaat vlekkeloos open en dicht.
Wat met de automatische versnellingsbak bij deze kilometerstand? Hoelang kan die nog mee?
groeten,
depeet
-
Nine
- Geregistreerd lid
Carterontluchtingset staat op viewtopic.php?f=7&t=44680&start=0" onclick="window.open(this.href);return false; ...of gewoon even googlen op carterontluchting saab 9-3 (onder Google afbeeldingen) dan vindt je zat prentjes. Als het niet gebeurd is dan kun je zeker 600 Euro van de prijs afpingelen (het opent ook weer perspectieven)
Automatisch bak kan vanaf 300 dzd km wel wat problemen krijgen (althans dat hoorde ik van mijn garage). Meestal gaat de bak slippen (eerste voortekenen). Ik weet niet wat de ervaringen van andere forum-ers zijn.
Automatisch bak kan vanaf 300 dzd km wel wat problemen krijgen (althans dat hoorde ik van mijn garage). Meestal gaat de bak slippen (eerste voortekenen). Ik weet niet wat de ervaringen van andere forum-ers zijn.
-
jansen
- Donateur (7x)

Automatische versnellingsbakken van deze typen zijn redelijk foutvrij, als ie goed en soepel schakeld kan ie nog lang mee gaan controleer wel ofdat ie olie lek vrij is en wanneer laatste keer transmissie olie is ververst, linker buitenste ophang rubbers gaan weleens stuk maar voor 27,65 heb je al een nieuwe.Wat met de automatische versnellingsbak bij deze kilometerstand? Hoelang kan die nog mee?
-
ingka
- Donateur (2x)

bel de verkoper even op, als je dat niet gedaan hebt. Het schijnt dat er een complete multo-map met onderhoudsfacturen bij de auto zit. Wellicht even langs rijden en e.e.a. onder genot van een bakkie bekijken ?
ik heb ook contact gehad, maar omdat ik mijn Caab als enig vervoer middel gebruik, wilde ik iets meer betrouwbaarheid en heb voor een lage km, dealer onderhouden caab gekozen
ik denk dat als je deze auto erbij neemt, het wel eens goede koop zijn ..
BNL = meerdere keren op dit forum aangehaald als een betrouwbare handelaar.
ik heb ook contact gehad, maar omdat ik mijn Caab als enig vervoer middel gebruik, wilde ik iets meer betrouwbaarheid en heb voor een lage km, dealer onderhouden caab gekozen
ik denk dat als je deze auto erbij neemt, het wel eens goede koop zijn ..
BNL = meerdere keren op dit forum aangehaald als een betrouwbare handelaar.
-
depeet
- Geregistreerd lid
Heb de auto gekocht.
Bedankt voor het meedenken.
-
benno
- Geregistreerd lid
Foto?????depeet schreef:Heb de auto gekocht.