Raamrubber binnenkant (zijruitje)

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Fabrizio
Geregistreerd lid

Raamrubber binnenkant (zijruitje)

Bericht door Fabrizio » ma 02 mei, 2011 22:52

Beste dakloze vrienden,

In mijn Caabje (900s uit 1993) heb ik aan één kant bij het zijruitje een los rubbertje (zie onder). Dit is een rubber dat aan de binnenkant van het raam zit en is gescheurd over de breedte van het rubber, bij het open- en dichtdoen van het raampje schiet hij omhoog en omlaag. Tevens sluit hij dus niet meer lekker aan waardoor de vochtopvang niet optimaal verloopt.

Ik ben er inmiddels achter dat dit niet een reguliere raamsnor is...ziet er ook net even wat anders uit....maar ik heb wel het idee dat dit vrij simpel zelf te vervangen is.

Heeft iemand enig idee hoe dit rubbertje heet, waar ik hem kan scoren en óf het inderdaad makkelijk zelf te doen is? (voor het zelf doen moet waarschijnlijk even de bank eruit en de zijpanelen eruit...

Alvast hartelijk dank voor jullie antwoorden!
Emile

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maus71
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Raamrubber binnenkant (zijruitje)

Bericht door Maus71 » di 03 mei, 2011 6:26

Probeer maar eens bij Saabersatzteile.de, hier heb je misschien kans. Op Marktplaats staat bij onderdelen een sloopcaab, daar zullen ze ook nog wel op zitten.

Fabrizio
Geregistreerd lid

Re: Raamrubber binnenkant (zijruitje)

Bericht door Fabrizio » wo 04 mei, 2011 18:54

Ha Maus,

Bedankt voor de tips!
Die sloopCaab heeft zo te zien de zijpanelen niet meer, dus ik ben bang dat die rubbers er niet meer zijn. Was toevallig bij Artis in Amsterdam gisteren en zij hebben voor mij even in het officiele bestel-boek gekeken maar helaas is dit onderdeel niet meer te bestellen. Heb ook al even J en D in Vinkeveen even geprobeerd, maar helaas.

Iemand die nog iets weet, ik houd me aanbevolen!

Emile

Plaats reactie