9-5 aero estate

Ergens in Nederland een mooie, bijzondere of goedkope Saab te koop gezien? Laat hier een bericht achter.
Plaats reactie
Menno
Geregistreerd lid

9-5 aero estate

Bericht door Menno » zo 29 dec, 2024 10:12

Kent iemand deze https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/saa ... clM0QlM0Q.?

Ik ga er eens naar kijken, maar ben een volkomen 9-5 noob. Prijs laag, km-stand hoog, lpg: hard wegrennen of toch een kans dat deze nog even meegaat? Moeilijk te zeggen over een specifieke auto, dat begrijp ik. Vraag is dus aan de 9-5 ervaringsdeskundige: zou je het zelf de moeite waard vinden om ernaar te gaan kijken?

Ook: kent iemand een bedrijf (regio Den Haag het liefst) dat lpg-installaties uitbouwt? Ik ga het niet zelf proberen.

pveelen
Geregistreerd lid

Re: 9-5 aero estate

Bericht door pveelen » zo 29 dec, 2024 11:27

En is al weg… Voor hoeveel stond deze?

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » zo 29 dec, 2024 12:33

Het Saab virus is weer opgelaaid?

Deze van een forummer misschien interessant? viewtopic.php?f=131&t=188982

Mijn ervaring met de 9-5 is: het zijn hele comfortabele auto's met veel voorzieningen (voor die tijd). Er kan evenveel aan stuk. Het kan vriezen, het kan dooien. Als je wilt dat alles functioneert zoals het hoort dan kun je aardig blijven uitgeven. Als je kunt accepteren dat je in een oude auto rijdt die zo zijn kwalen heeft dan kan het vast meevallen. Ik ben van de eerste categorie in de tweede beland nadat ik het uitgeven welletjes vond 🙈 Maar ik houd er wel een leuke en comfortabele auto op na die het altijd doet!

Als je op zoek bent naar goedkoop vervoer voor een leuke prijs zou ik eerder kijken naar minder snelle exemplaren. Minder kans dat er flink mee getrapt is en er is meer aanbod, want minder gewild.

Menno
Geregistreerd lid

Bericht door Menno » zo 29 dec, 2024 12:53

Tjees Rutger, wat ben jij middelbaar wijs, haha. Je hebt overigens helemaal gelijk, en ik misschien te midlife-blind door de pk's. Dank!

Menno
Geregistreerd lid

Bericht door Menno » zo 29 dec, 2024 12:57

pveelen schreef:
zo 29 dec, 2024 11:27
En is al weg… Voor hoeveel stond deze?
Is nog niet weg: zaterdag is er al iemand gaan kijken (die moet 'nog nadenken'), ik morgen. 1500,-

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » zo 29 dec, 2024 13:43

Dat geld heb ik alleen al dit jaar uitgegeven aan een stuurbekrachtigingspomp en een airco compressor. Een lekke radiator kwam daar nog bovenop.

Een 150pk 2.0t kun je volgens mij ook naar 220pk laten tunen zonder al teveel moeite. 8) :O:

Pelendur
Geregistreerd lid

Bericht door Pelendur » zo 29 dec, 2024 14:10

Dit is mijn oude 9-5. Heb er destijds met 245k gas ingezet. Stage 3 van Dion zat er toen op. Liep als een speer! Cilinderkop destijds voor een biopower versie vervangen bij circa 340k. Gasinstallatie van Vialle kwam via wallinga uit eindhoven. Met 5e injector op de inlaat.

Menno
Geregistreerd lid

Bericht door Menno » zo 29 dec, 2024 18:12

Pelendur, da's interessant. Bij hoeveel km heb je 'm weggedaan, en in welke toestand was-ie toen?

Pelendur
Geregistreerd lid

Bericht door Pelendur » zo 29 dec, 2024 18:17

Ik verkocht hem aan Brinky met, geschat, zo’n 410k op de klok. Zat ook net een nieuwe pioneer dab carplay 2din headunit in.

Menno
Geregistreerd lid

Bericht door Menno » zo 29 dec, 2024 19:15

Dank je wel!

95twinturbo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 95twinturbo » zo 29 dec, 2024 22:21

Oosthoek schreef:
zo 29 dec, 2024 13:43
Een 150pk 2.0t kun je volgens mij ook naar 220pk laten tunen zonder al teveel moeite. 8) :O:
Dat weet ik wel zeker, de mijne is in oktober langs Dion geweest. Mijn 9-5 is (viewtopic.php?f=8&t=183760) is in keurige technische staat en ik zit hier net op de bank met vrouwlief te overleggen wanneer die weg mag (ik heb vandaag wat anders met een Saab logo gekocht :D , dus er mag er een weg). De conclusie van vrouwlief is: komend voorjaar.

voodoo
Geregistreerd lid

Bericht door voodoo » ma 30 dec, 2024 1:23

Stuur me tegen die tijd gerust een bericht. :thumbup2:

Menno
Geregistreerd lid

Bericht door Menno » ma 30 dec, 2024 12:28

En verkocht, aan een ander.

Plaats reactie