Mooie 9-3 Coupé 2.3 Aero, stevig aan de prijs

Ergens in Nederland een mooie, bijzondere of goedkope Saab te koop gezien? Laat hier een bericht achter.
Oosthoek
Donateur
Donateur

Re: Mooie 9-3 Coupé 2.3 Aero, stevig aan de prijs

Bericht door Oosthoek » zo 12 jan, 2025 23:03

Goeienavond, wat is dit voor discussie. Het is geen diesel, het is geen elektrische auto. Open ff een nieuw topic voor dit gekibbel.

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » zo 12 jan, 2025 23:18

Een 9-3 diesel doet rond de 550 per kwartaal, geen 400. Een EV in 2025 kost 25% van het tarief voor benzine.
Dus 400 per jaar tegenover 2200 per jaar voor een diesel….dat is 1800 meer, oftewel 150 per maand. En dan hebben we het alleen nog maar over de MRB. In 2026 stopt deze korting maar krijg je nog steeds 25% korting omdat Ev’s door hun accupakket zwaarder zijn. Dus in 2030 betaal je pas het volle tarief… voor benzine.

Denk je dat het tarief voor diesel tot 2030 ongewijzigd blijft ?

En dan heb ik de ontwikkelingen op het gebied van EV’s en de benodigde laad mogelijkheden etc. nog niet eens meegenomen, die gaan echt wel door de komende jaren in tegenstelling tot alles wat met Saab te maken heeft.

Het is prima dat je van diesel houdt, ik ben er zelf een groot fan van. Maar je moet wel realistisch blijven, daarvoor is het einde m.i. in zicht.

Ik zeg niet dat het allemaal leuk is maar blijven hopen dat de energietransitie omkeerbaar is vind ik een beetje naïef.

busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door busy » zo 12 jan, 2025 23:36

Mooie coupe uit de tijd dat SAAB dacht dat Pasen en Pinksteren nooit op dezelfde dag zouden vallen. Niet de goedkoopste, alles relatief, maar deze is vrijwel nieuw. Erg mooi.
We waren net weer een beetje van het gekibbel af op het forum.

Afbeelding

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » zo 12 jan, 2025 23:43

Je hebt gelijk, we dwalen (weer eens) af, sorry.

Plaats reactie