Mooie 9-3 Coupé 2.3 Aero, stevig aan de prijs
-
Oosthoek
- Donateur

Re: Mooie 9-3 Coupé 2.3 Aero, stevig aan de prijs
Goeienavond, wat is dit voor discussie. Het is geen diesel, het is geen elektrische auto. Open ff een nieuw topic voor dit gekibbel.
-
Orphy
- Donateur (5x)

Re: Mooie 9-3 Coupé 2.3 Aero, stevig aan de prijs
Een 9-3 diesel doet rond de 550 per kwartaal, geen 400. Een EV in 2025 kost 25% van het tarief voor benzine.
Dus 400 per jaar tegenover 2200 per jaar voor een diesel….dat is 1800 meer, oftewel 150 per maand. En dan hebben we het alleen nog maar over de MRB. In 2026 stopt deze korting maar krijg je nog steeds 25% korting omdat Ev’s door hun accupakket zwaarder zijn. Dus in 2030 betaal je pas het volle tarief… voor benzine.
Denk je dat het tarief voor diesel tot 2030 ongewijzigd blijft ?
En dan heb ik de ontwikkelingen op het gebied van EV’s en de benodigde laad mogelijkheden etc. nog niet eens meegenomen, die gaan echt wel door de komende jaren in tegenstelling tot alles wat met Saab te maken heeft.
Het is prima dat je van diesel houdt, ik ben er zelf een groot fan van. Maar je moet wel realistisch blijven, daarvoor is het einde m.i. in zicht.
Ik zeg niet dat het allemaal leuk is maar blijven hopen dat de energietransitie omkeerbaar is vind ik een beetje naïef.
Dus 400 per jaar tegenover 2200 per jaar voor een diesel….dat is 1800 meer, oftewel 150 per maand. En dan hebben we het alleen nog maar over de MRB. In 2026 stopt deze korting maar krijg je nog steeds 25% korting omdat Ev’s door hun accupakket zwaarder zijn. Dus in 2030 betaal je pas het volle tarief… voor benzine.
Denk je dat het tarief voor diesel tot 2030 ongewijzigd blijft ?
En dan heb ik de ontwikkelingen op het gebied van EV’s en de benodigde laad mogelijkheden etc. nog niet eens meegenomen, die gaan echt wel door de komende jaren in tegenstelling tot alles wat met Saab te maken heeft.
Het is prima dat je van diesel houdt, ik ben er zelf een groot fan van. Maar je moet wel realistisch blijven, daarvoor is het einde m.i. in zicht.
Ik zeg niet dat het allemaal leuk is maar blijven hopen dat de energietransitie omkeerbaar is vind ik een beetje naïef.
-
busy
- Donateur (4x)

-
Orphy
- Donateur (5x)

Re: Mooie 9-3 Coupé 2.3 Aero, stevig aan de prijs
Je hebt gelijk, we dwalen (weer eens) af, sorry.
