advies over mogeljke aankoop 9-3 cabrio

Ergens in Nederland een mooie, bijzondere of goedkope Saab te koop gezien? Laat hier een bericht achter.
Plaats reactie
peterberg
Donateur (3x)
Donateur (3x)

advies over mogeljke aankoop 9-3 cabrio

Bericht door peterberg » ma 05 mei, 2025 6:42

Goedemorgen,

Op internet wordt een 2002 9-3 cabrio aangeboden waar mijn zoon vandaag een bod op wil doen als hij bij het bedrijf is die deze auto aanbiedt. Kent iemand deze auto?
Zijn 1e vraag aan mij was; waarom is deze zo goedkoop? Ik zie op kentekencheck een hiaat in de apk van 3 jaar; zou het mogelijk zijn dat de auto 3 jaar geschorst is geweest?

Graag wat feedback over wat jullie vinden. En ja, ik heb hem al gewaarschuwd; geen boekjes, onderhoudshistorie of eventueel facturen: afblijven.

https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/saa ... ry-bj-2002

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: advies over mogeljke aankoop 9-3 cabrio

Bericht door Saapie » ma 05 mei, 2025 6:48

Niet duur idd. Wellicht dat de prijs laag is vanwege het niet originele interieur? Het lijkt mij veel auto voor dit geld

RuudLang
Geregistreerd lid

Bericht door RuudLang » ma 05 mei, 2025 7:45

Het rode interieur is nogal smaakgevoelig, zal zeker mensen afschrikken 😄
Als je op Finnik kijkt zie je dat de auto een best bijzondere historie heeft, heel lang bij een eigenaar geweest, vanaf maart ‘23 wordt ie heen en weer geschoven tussen handelaren wat wellicht het hiaat in de APK keuringen verklaard
Km stand is laag, uitvoering is leuk (185pk), maar voor dit geld moet je vrijwel zeker wel nog in zaken investeren, want er bestaat niet zoiets als een goedkope Saab😉
Maar, zoals je ws zelf ook wel weet, goed kijken en uitgebreid rijden, dan weet hij meer
Oh, en geen foto’s van auto met dichte kap, wie weet is die gaar?!

9323
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 9323 » ma 05 mei, 2025 8:48

Interieur is wel origineel! Heel zeldzame optie, verkrijgbaar in blauw/zwart en rood/zwart.

Ik had de auto ook gezien. Geen gekke prijs. Altijd beducht zijn op Black sludge met deze motor. Zeker bij cabrio's die vaak vooral korte afstanden hebben gereden.

Lullige einddemper. Van een i'tje. Da's jammer.

9000-95
Donateur
Donateur

Bericht door 9000-95 » ma 05 mei, 2025 9:00

Ziet er op de foto's goed uit, maar dat zegt niet alles. Controleer de staat en werking van de kap goed. Lekkage van de kap cilinders en leidingen is een aandachtspunt. En zeker bij een cabrio van 23 jaar oud is het altijd een goed idee de bekende punten op roest te controleren.

Zie ook viewtopic.php?f=7&t=132480

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » ma 05 mei, 2025 9:05

9323 schreef:
ma 05 mei, 2025 8:48
Interieur is wel origineel! Heel zeldzame optie, verkrijgbaar in blauw/zwart en rood/zwart.
Ah, weer wat geleerd. Wist ik niet. Ik vind het zelf niet echt mooi.

9323
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 9323 » ma 05 mei, 2025 9:07

Ik denk dat er een reden is dat t zo zeldzaam is inderdaad:-)

Maar ik vind t ook wel weer cool op een foute manier.

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » ma 05 mei, 2025 17:50

Als alles een beetje ok is dan is het absoluut een koopje. Voor dat geld kun je er ook nog wat aan verspijkeren.
In goede staat makkelijk het dubbele waard.

Plaats reactie