Ja zie dat tweede gelinkte topic, heb ik het even in geplaatst.
Link: viewtopic.php?f=18&t=187036&p=2037277#p2037277
Is deze saab 9-3 bekend?
-
Koots
- Geregistreerd lid
Re: Is deze saab 9-3 bekend?
Ik ben wat dat betreft verwend en neurotisch: mijn auto's moeten optisch (maar zeker ook technisch) goed/mooi zijn. Krasje op de velg oid lig ik niet meteen wakker van, maar schaafplekken op de bumper, deukjes etc.. Liever niet. Geeft ook vaak een idee van het gebruik van eerdere eigenaren.Sonab schreef: ↑ma 18 aug, 2025 17:37Deze auto staat erg ver weg voor mij. Ik heb van iemand die is wezen kijken wat positieve (mn technisch) en minder positieve punten (mn optisch) gehad. Daarnaast heb ik een paar dagen terug contact gehad met de verkoper (eerlijk!) en mijn zorgpunten werden daarbij versterkt.
Ik heb al twee Saabs en een extra (gezins)auto moet voor mij geen project zijn maar liefst 100% klaar en rijden.
Niettemin is de prijs interessant... maar ik ga er geen dag voor op en neer rijden (te vaak gedaan, te vaak zonde tijd). Kom ik in de buurt dan ga ik echter zeker kijken maar als iemand hier of elders hem al gekocht heeft, groot gelijk en van harte gegund.
-
Henk-Jan
- Donateur

Re: Is deze saab 9-3 bekend?
Zonder XWD voelt 200+ pk op de voorwielen natuurlijk een stuk gretiger / feller aan en het zal onder optimale omstandigheden (droog, vlakke weg) zeker ook sneller zijn dan met XWD (minder aandrijfverliezen). Verder heb je met XWD geen torque steer meer, waar de "sportieve" Saab rijder natuurlijk aan gewend is. 
Saapie schreef: ↑ma 18 aug, 2025 12:01Eens, en het maakt een 9-3 ook wat braaf. Een FWD rijdt gewoon sportiever. Is lichtvoetiger. Maar dit is natuurlijk subjectief - mijn ervaring.