Saab 9-3 Cabrio 2.8 T V6 Aero Geel

Ergens in Nederland een mooie, bijzondere of goedkope Saab te koop gezien? Laat hier een bericht achter.
Barten
Donateur (12x)
Donateur (12x)

Re: Saab 9-3 Cabrio 2.8 T V6 Aero Geel

Bericht door Barten » za 22 nov, 2025 10:06

Misschien wel een lagere prijs, maar deze cabrio zie ik al ongeveer een jaar lang op Marktplaats voorbij komen.
Is ook geen origineel in Nederland geleverd exemplaar en dat maakt hem misschien dan toch minder aantrekkelijk, hoewel ik deze kleur en uitvoering best fraai vind.
Het valt mij op dat de prijsverschillen tussen de ng 9-3 van voor en na de facelift over het algemeen steeds groter worden. De laatste modellen (m.u.v. diesels) blijven dus erg populair en dat is ook wel verklaarbaar want nieuwer ga je ze niet meer vinden en met zo’n gele (mooi of niet mooi) heb je zeker iets unieks in handen. Had ik toch enkele jaren geleden mijn slag moeten slaan…
Wellicht vloeken in de kerk, maar de keerzijde van de hoge prijzen voor een 15 jaar oude SAAB is dat ook al veel jongere cabrio’s van andere merken voor dit geld bereikbaar zijn. Bijvoorbeeld een Audi A5, BMW 4 of Mercedes C en misschien zelfs een Porsche Boxster zijn tussen de 18 en 25k ruim voorhanden.

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » za 22 nov, 2025 10:42

caspar schreef:
za 22 nov, 2025 9:54
Is volgens mij een usa auto met eu km teller.
dat is mijn vermoeden ook en dat dus de tellerstand in miles gelezen moet worden. De auto is 2 jaar geleden ingevoerd dus staat nu best snel te koop. Ik ben benieuwd in welke staat en door wie. Ik vermoed Venza want die passen de km schaalverdeling en clima (Fahrenheit naar celsius) aan, dat doet Ter Braake niet

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » za 22 nov, 2025 10:57

Heeft iemand al het VIN van die auto door Carfax of andere checks gehaald om te zien met wat voor schade die grijze geïmporteerd is?

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » za 22 nov, 2025 10:57

Een jonge Saab met een lage kilometerstand wordt steeds meer een zeldzaamheid waarvoor je dus ook iets meer betaalt. Zeker als liefhebber. Of dat terecht is bepaal je zelf als koper ;-)
En blijft het onverkocht (voor dit geld zeker niet denkbeeldig) dat neemt dat unieke alleen maar verder toe.
Maar juist dat speciale maakt het ook zo leuk om mee te rijden.

rutgerreinier
Donateur
Donateur

Bericht door rutgerreinier » za 22 nov, 2025 22:42

Het zou best een usa Saab kunnen zijn hoor
Ik heb verder niet gekeken. Maar idd IS achterlichten en onstar aan boord.

Je kan ook nog even doorsparen en dan koop je een grijze ‘spring’ uitvoering met slechts 7500km.
Bij het bedenken van deze variant zal het wel bewolkt zijn geweest.

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

https://www.autoscout24.nl/aanbod/saab- ... aign=share

Verkoopprijs: € 45.900
Kilometerstand: 7.200 km
Bouwjaar: 08/2008

rutgerreinier
Donateur
Donateur

Bericht door rutgerreinier » za 22 nov, 2025 22:53

Barten schreef:
za 22 nov, 2025 10:06
Is ook geen origineel in Nederland geleverd exemplaar en dat maakt hem misschien dan toch minder aantrekkelijk, hoewel ik deze kleur en uitvoering best fraai vind.
Liever een origineel Duits geleverde van 1 eigenaar dan een origineel Nederlands geleverde van 10 eigenaren. Als voorbeeld.
Ik heb momenteel twee Duitsers voor de deur. De A210 EVO heb ik zelf uit Duitsland gehaald en reeds 13 jaar in bezit. En ik heb een C250 bij een autobedrijf gekocht in Nederland met een overzicht van alle rekeningen vanaf km 1. Je kan met ene beetje moeite zo aan een waslijst van onderhoud komen als deze in het buitenland is verkocht ooit. Mercedes kan je gewoon uitlezen met MBito (Mercedes variant van de esid) op daadwerkelijk kmstanden. Die worden in verschillende systemen opgeslagen.

deze generatie 9-3 vind ik persoonlijk de mooiste tijdloze generatie. Helemaal in Aero uitvoering.

GJ95
Geregistreerd lid

Bericht door GJ95 » zo 23 nov, 2025 10:36

Het kan nog gekker!

https://www.autoscout24.nl/aanbod/saab- ... edium=copy

Kilometerstand: 17.084 km
Bouwjaar: 06/2011
Verkoopprijs*: € 79.950

GJ95
Geregistreerd lid

Bericht door GJ95 » zo 23 nov, 2025 11:18

Dan valt die van mij nog best wel mee..... :wink:

viewtopic.php?f=129&t=191029

rutgerreinier
Donateur
Donateur

Bericht door rutgerreinier » zo 23 nov, 2025 12:07

Bijna 80k en dan heb je niet eens Apple CarPlay :wink:
Pracht bak!

J.vandermeulen
Donateur
Donateur

Bericht door J.vandermeulen » zo 23 nov, 2025 13:30

Ik was laatst op de PAN kunstbeurs en zag daar vergelijkbare mechanismes: op zich leuke kunst maar voor m.i. belachelijke prijzen. Een lithografie waarvan 150 stuks zijn gemaakt voor 95K!
Kennelijk hebben veel mensen de waarde van geld verloren en dan krijg je dit soort prijzen ook voor zeldzame Saabs.
Ik zou zelf geen 80K betalen voor een oude Saab. Dan koop ik liever een bijna nieuw bmw z4 met dikke motor.

Of stop hier wat geld in. viewtopic.php?f=97&t=191129#p2042457

Luthart
Geregistreerd lid

Bericht door Luthart » zo 23 nov, 2025 15:38

GJ95 schreef:
zo 23 nov, 2025 10:36
Het kan nog gekker!

https://www.autoscout24.nl/aanbod/saab- ... edium=copy

Kilometerstand: 17.084 km
Bouwjaar: 06/2011
Verkoopprijs*: € 79.950
Klopt, die is al eerder besproken op dit forum.

Sommige denken altijd op goud te zitten…

Smokingace
Geregistreerd lid

Bericht door Smokingace » zo 23 nov, 2025 20:11

Mooie auto idd, maar de vraagprijs…..Je blijft lachen wat sommige durven te vragen….Is geen rationele prijs meer, eerder een hysterisch emotionele vraagprijs… :green_many: helemaal gezien de huidige (en waarschijnlijk in de toekomst nog beroerdere) brandstof prijzen.

J.vandermeulen
Donateur
Donateur

Bericht door J.vandermeulen » zo 23 nov, 2025 22:51

[]

U pleit voor een Teslaatje standaard versie?

rutgerreinier
Donateur
Donateur

Bericht door rutgerreinier » do 27 nov, 2025 17:06

Haha een tesla waarbij de actieradius verlaagd wordt met 60% als er een aanhanger achter hangt. Elke 200km uurtje laden. Heerlijk!

Smokingace
Geregistreerd lid

Bericht door Smokingace » di 09 dec, 2025 15:47

Plaats reactie