Weer een jubileum 96 te koop.

Ergens in Nederland een mooie, bijzondere of goedkope Saab te koop gezien? Laat hier een bericht achter.
Plaats reactie
MvR
Geregistreerd lid

Re: Weer een jubileum 96 te koop.

Bericht door MvR » di 10 dec, 2024 16:25

Je hebt gelijk. Ik ben niet zo van de Franse auto's...

De 96-met-schuifdak waar ik ooit in reed, was van een forumlid. Ik herinner me vagelijk dat de aangepaste hemel aan de binnenkant was gedaan door een bedrijf in Breda.

De 'bolle kant' van een 96-dak is gigantisch sterk. En kan wel tegen een stootje. Letterlijk. Ik vraag me af wat dealers vroeger deden wanneer ze een dak installeerden. Het zullen wel Webasto- of Hollandia-daken zijn geweest. Hebben ze extra versteviging aangebracht rondom het gat? Hoe hebben ze dat gedaan? Ik vermoed dat het redelijk universeel was, wat Hollandia aanbood. Of dat het ter plekke op maat gemaakt moest worden. Maar of er ook laswerk bij hoorde... geen idee.

Er moet toch ergens een Saab staan (sloper?) waarbij 'we' dat kunnen zien!?

Super72
Geregistreerd lid

Bericht door Super72 » di 10 dec, 2024 16:54

MvR schreef:
di 10 dec, 2024 12:40
maar een linnen schuifdak
Ah. My bad dat ik bij 'een afgezaagd dak' een iets ander beeld had.

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » di 10 dec, 2024 16:57

Oh wacht!

Afbeelding

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » di 10 dec, 2024 17:23

Even wat vragen over de schutting gegooid: mensen die een Renault-dakje op/in een 95 hebben gezet, vertellen dat ze GEEN extra verstevigingen hebben aangebracht.

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » wo 11 dec, 2024 1:29

Super72 schreef:
di 10 dec, 2024 11:31
Ik denk dat je dan rechtstreeks kunt doorrijden naar de RDW.
APK wordt dan ook een dingetje (sprak hij eufemistisch).
Of heb je dat al in je plannen verwerkt?
Ik heb een 96 cabrio, dus met 'afgezaagd dak'. Is idd gekeurd door de RDW in Lelystad, maar APK was geen probleem want niets daarover in de keuringseisen.
Afbeelding

bert knip
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door bert knip » wo 11 dec, 2024 13:30

Mijn saab 95 heeft een groot stalen schuifdak. (De reden waarom ik hem gekocht heb)
Volgens mij werd dat vroeger in Amsterdam gedaan door Gerard Mudde, later overgenomen door Hollandia.
In Brabant zit idd een bedrijf dat zowel stalen als linnen daken installeerd.
Bij de stalen daken wordt er een bak onder het dak gelast met op alle 4 de hoeken een waterafvoer in geval van lekkage.
De randen van het gat worden omgefelst zodat er geen scherpe rand blijft.

Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Ronnes » do 02 jan, 2025 10:09

# 20 te koop in Dalfsen, vraagprijs €14.500.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/sa ... a_tier=t10

Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Ronnes » do 01 mei, 2025 18:39

# 49 Te koop in Delfgauw, vraagprijs € 12.400. Met vernieuwd grijs interieur, dat hem niet misstaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/sa ... a_tier=t10

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » do 01 mei, 2025 18:48

Het staat goed, maar het unieke van een Nederlandse Jubileum is de tabak-kleurige bekleding icm de blauwe lak. De auto's voor andere markten hadden blauwe bekleding. Bij Tammeling in Nieuwleusen staat een iets duurdere. Maar wel met de juiste bekledingkleur. Keuzes, keuzes.

Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Ronnes » do 01 mei, 2025 19:13

Ik zou nooit een auto kopen omdat het een speciale serie is. Ik begrijp ook de meerwaarde ervan niet, het is tenslotte maar een plaatje op het dashboard (de rest zit tussen de oren). Ik heb de Zweedse versie altijd mooier gevonden dan de Nederlandse net omwille van het interieur. Maar met dit grijze interieur en in aquamarijnblauw is dit voor mij zowat de ultieme 96V4.

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » do 01 mei, 2025 22:53

Normaal zou ik ook niet vallen voor zo'n plaatje op het dashboard. Maar bij de blauwe Jubileum gaat het om het hele plaatje met alle details. Persoonlijk vind ik het de mooiste uitvoering van de 96. Daarom heb ik ook zo mijn twijfels bij de grijze bekleding.

Barten
Donateur (12x)
Donateur (12x)

Bericht door Barten » vr 02 mei, 2025 8:44

Op het eerste oog vind ik dit wel een erg fraaie 96.
Vaak zie je kleurverschillen tussen de verschillende carrosseriedelen, zijn de zwarte vlakken van de soccerbals niet allemaal ingekleurd, zit de striping langs de flanken niet mooi strak, zijn de strips in de bumpers beschadigd of zit er op de gekste plaatsen een antenne gemonteerd.
Wat mij bij deze auto wel opvalt is dat de typeplaatjes op de voorschermen niet op de juiste plek zitten en de montage van de nummerplaat achter wel iets netter had gekund, zonder die opzichtige bouten. Dat lijkt mij eenvoudig aan te passen.
Hoe het zit nu precies zit met de handgreep/spoiler (zwart of chroom) in combinatie met de zwarte onderzijde van de achterklep is volgens mij al eens ergens iets beschreven.

Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Ronnes » vr 02 mei, 2025 11:42

Even terug gekeken in dit topic: deze 96 stond in november te koop voor meer dan 5000 eurootjes minder.

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » vr 02 mei, 2025 12:46

Dank voor het speurwerk. De combinatie van Jubileum-blauw en grijze bekleding kwam me al niet onbekend voor. 5000 in 5 maanden. Da's fors en moedig.

Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Ronnes » zo 01 jun, 2025 21:26

# 56 wordt nu online geveild. Geschatte bodemprijs is € 5400. Hij stond eerder bij E&R Classics te koop voor €16.950.

Afbeelding

Plaats reactie