Classic 900 T16S coupé, zwart, met schuifdak

Ergens in Nederland een mooie, bijzondere of goedkope Saab te koop gezien? Laat hier een bericht achter.
Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Classic 900 T16S coupé, zwart, met schuifdak

Bericht door Saapie » za 22 nov, 2025 10:48

Een 205 GTI 1.9 zoals mijn broer die had, doet nu in goede staat zo maar 30k. Hij heeft hem 10 jaar geleden weg gedaan voor rond de 5!

Zie: https://www.autoscout24.nl/aanbod/peuge ... gKhv_D_BwE

lier
Geregistreerd lid

Bericht door lier » za 22 nov, 2025 14:24

Ik vind het wel een leuk ding. Geen airco maar wel mooi leer. Linksachter alleen wel wat schade op de aero stukken. Was ie blauw geweest dan was ik gaan kijken. Zwarte GT heb ik al gehad…

Luthart
Geregistreerd lid

Bericht door Luthart » za 22 nov, 2025 14:46

Zo’n 205 GTI is gaaf. Helaas is dit niet DE uitvoering. Ik zou voor dat geld zeker een Griffe uitvoering willen. En deze heeft helaas een cat dus geen 130pk.

En een Gutmann is helemaal feest. 16v kop erop van de 405 MI16.
Zijn er helemaal weinig van.
Of de holy grale, de 205 T16… maar goed zo heeft elk merk zijn speciaaltjes.
Renault 5 Turbo is er ook zo’n een! Die gaan ook wel voor €30k.
Deze gti vind ik dan een beetje over priced…

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » za 22 nov, 2025 18:34

caspar schreef:
za 22 nov, 2025 9:41
In Duitsland doen mooie lpt aero met lage km stand al deze prijs.
Dat klinkt goed, die van mij heeft 101.000 km. gelopen :wink:

El René
Geregistreerd lid

Bericht door El René » zo 23 nov, 2025 12:41

Waarom is deze Duitser dan hier belandt, vraag je je dan af ?

71 foto’s op MP inmiddels. Bestuurdersstoel heeft een beschadiging. En van het dashboard zie ik de bovenkant niet.

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » zo 23 nov, 2025 12:51

Het is dus een FPT lijkt het. Mooie auto. Ik zie wel een paar kleine dingen, waarover je bij deze prijsstelling mag lopen zeuren; stoel idd beschadigd ( ik heb eventueel nog een hoes liggen in deze kleur), olielekkage onder de verdeler, en de hoedenplank / zijtrim achter is niet origineel meer ( lijken opnieuw bekleed).

Maar vind maar eens een late Turbo S met deze km-stand.

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » zo 23 nov, 2025 13:12

Saapie schreef:
zo 23 nov, 2025 12:51
een paar kleine dingen, waarover je bij deze prijsstelling mag lopen zeuren;
plus linker deurpaneel heeft putjes, achterbumper plus wat skirtdelen schampschade, hemeltje bekleed in een te beige tint en het gemis van airco vind ik in deze prijsklasse ook wel een punt

Maar bovenal een hele mooie originele Turbo_S met weinig kms én van modeljaar 1993 (zeldzamer dan MY91 en 92 )

El René
Geregistreerd lid

Bericht door El René » zo 23 nov, 2025 13:43

Pookknop en -hoes zijn wel erg vaal en versleten, roest aan de onderzijde van de reservewielbak en de uitlaat, ook een beetje aan de binnenzijde van de kofferruimte.

Het zijn allemaal dingen die er nog bijkomen, als je hem helemaal in orde wilt hebben. Ik zoek wel zoiets, maar deze heeft wel wat veel issues, vind ik. #mening

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » zo 23 nov, 2025 13:56

Tsja. Elke 900 heeft wel wat. Ik vrees dat je een exemplaar zoekt die niet te vinden is. Het beste is om een goede en frisse basis te kopen en budget over te houden om hem helemaal netjes te maken.

El René
Geregistreerd lid

Bericht door El René » zo 23 nov, 2025 14:58

Natuurlijk. Met mijn cabrio was het niet anders. Daar heb ik door de jaren heen ook dingen aan verbeterd. Maar vind je deze nog ‘on the money’, gezien de verbeteringen die eigenlijk nodig zijn ?

Ik had aanvankelijk airco en dinitrolbehandeling op een lijstje gezet => € 4.000. Maar met wat daaraan hierboven door een aantal mensen wordt toegevoegd, loopt zo’n bedrag wel erg hoog op, als je - zoals ik - niet zo handig bent.

Spuitwerk aan de bumpers, dashboard, stoel, deurpaneel, pookdelen, het loopt al snel aardig in de papieren denk ik. En voor t nodige minder had ik de afgelopen jaren al kunnen slagen (2 GT’s, waarvan 1 met open dak).

Nou heeft mijn cabrio me uiteindelijk ook 14 jaar zoeken & 10 jaar eigendom gekost, dus ik heb nog even ;-) Ik wens deze ondertussen een mooie toekomst bij een liefhebbende eigenaar tegemoet, dat wel.

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » zo 23 nov, 2025 15:16

Je hebt gelijk. Auto is net wat te duur voor wat er aan ontbreekt. KM-stand maakt hem wel begeerlijk

El René
Geregistreerd lid

Bericht door El René » zo 23 nov, 2025 15:51

Sowieso een mooi ding, met een prettig aantal km’s, en helemaal als ie eenmaal bijgewerkt is.

Ik persoonlijk vind de prijskwaliteitverhouding echter te ongunstig om toe te happen.

Ook omdat ik voor mijn Saabjes in deze markt niet ga krijgen wat ze eigenlijk waard zijn, en dan rij ik er wel mee door.

Guido900T
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Guido900T » zo 23 nov, 2025 16:23

dat is vaak ook mijn overweging. je stopt er tenslotte een hoop geld in dat je nooit meer terugkrijgt bij verkoop. Als je dan ook nog een keer duur aankoopt heb je dubbel verlies

silvandam
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door silvandam » zo 23 nov, 2025 16:28

Heel herkenbaar! In de meeste gevallen zit aan de 'top van de markt-auto's' ook nog werk. Dan liever wat goedkoper instappen en wat meer werk (laten) doen.

Luthart
Geregistreerd lid

Bericht door Luthart » zo 23 nov, 2025 16:56

Lage kilometerstand is prettig.

Echter zou mijn aanname zijn dat veel delen nog niet vervangen zijn en eraan zitten te komen.
En veel stil stand is niet bevordelijk. Oliekeerringen die uitdrogen en remmen die vast gaan zitten en vocht/condens in de olie en dat soort zaken. Oude benzine in de tank.
Ik vindt persoonlijk de kilometerstand niet doorslaggevend. Al zou ik 3ton wel veel vinden

Plaats reactie