Mooie 9-3 Coupé 2.3 Aero, stevig aan de prijs
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

Re: Mooie 9-3 Coupé 2.3 Aero, stevig aan de prijs
dit ontwerpje was van 10 jaar terug. Hoe visionair wil je me hebben? En daarbij... alsof de modellen anno nu (dus de toekomst sinds 2015) zoveel mooier zijn dan toen. Not! Het is allemaal hetzelfde geworden. De hoogmis qua autodesign, techniek en kwaliteit ligt imho al 10 jaar achter onsOrphy schreef: ↑zo 12 jan, 2025 18:25Ontwerp is een auto voor de toekomst
-
verde900
- Donateur

Een EV laden wordt stilaan onbetaalbaar, de mrb wordt een serieuze kostenpost en tegen de afschrijving is niet aan te werken..
Ben best wel benieuwd over 5 jaar..
Ben best wel benieuwd over 5 jaar..
-
Orphy
- Donateur (5x)

Gelukkig is een diesel extreem goedkoop in de wegenbelasting en nog een voordeel is dat een diesel bijna niks afschrijft. Oh wacht …
-
Orphy
- Donateur (5x)

Dat zeg ik, een auto voor de toekomst ! Ontwerpen, een uitzondering daargelaten, zijn idd ubersaai. Ik betrap me er vaak op dat ik een auto voorbij zie komen waarvan ik geen idee heb welk merk of model het is.Style&Co schreef: ↑zo 12 jan, 2025 20:27dit ontwerpje was van 10 jaar terug. Hoe visionair wil je me hebben? En daarbij... alsof de modellen anno nu (dus de toekomst sinds 2015) zoveel mooier zijn dan toen. Not! Het is allemaal hetzelfde geworden. De hoogmis qua autodesign, techniek en kwaliteit ligt imho al 10 jaar achter ons
-
verde900
- Donateur

Een 8 jaar oude diesel is qua aanschaf niet te duur en kan nog jaren mee, een 8 jaar oude EV is naast sterk verouderd een groot risico qua accu.Orphy schreef: ↑zo 12 jan, 2025 20:31Gelukkig is een diesel extreem goedkoop in de wegenbelasting en nog een voordeel is dat een diesel bijna niks afschrijft. Oh wacht …
Op een volle tank (75 ltr a 1,60) ga je zomaar 1500km.
Op n volle batterij (80kWh a 58ct) ga je met geluk 350km
Take your pick
-
Orphy
- Donateur (5x)

Grappig dat je wel de goedkoopste pomp voor diesel weet te vinden maar de snelweg prijzen hanteert voor stroom. Bovendien vergeet je de wegenbelasting mee te rekenen net als het feit dat is gebleken dat accupaketten (veel) langer meegaan dan vooraf was verwacht.
Maar laten we concluderen dat we van mening verschillen in deze (voor zover we dat nog niet wisten:-) ) en dat is prima. We hebben nog wat te kiezen immers. Bovendien heeft deze discussie niks met de mooie coupe van dit topic te maken.
Maar laten we concluderen dat we van mening verschillen in deze (voor zover we dat nog niet wisten:-) ) en dat is prima. We hebben nog wat te kiezen immers. Bovendien heeft deze discussie niks met de mooie coupe van dit topic te maken.
-
verde900
- Donateur

[]
bij mij in dorp is dit het normale laadtarief van 2024 bij allego, die is monopolist in de streek.. Daar komt 7ct/kWh bij voor 2025
De diesel prijs is de prijs op de hoek hier.
Over de levensduur van accu pakketten kun je speculeren, dat ze serieus geld kosten is iig een feit..
Over de afschrijving kun je gewoon de krant lezen..
bij mij in dorp is dit het normale laadtarief van 2024 bij allego, die is monopolist in de streek.. Daar komt 7ct/kWh bij voor 2025
De diesel prijs is de prijs op de hoek hier.
Over de levensduur van accu pakketten kun je speculeren, dat ze serieus geld kosten is iig een feit..
Over de afschrijving kun je gewoon de krant lezen..
Reden: Onnodige quote verwijderd
-
Orphy
- Donateur (5x)

70% van de EV bezitters heeft de mogelijkheid om thuis te laden. En ik speculeer niet over de accu’s, over de afgelopen periode is gebleken dat ze langer meegaan dan verwacht. Maar nogmaals, we hebben voor deze discussies een ander topic
-
verde900
- Donateur

een EV is zoals je terecht opmerkt een elitair gebeuren, gelukkig kunnen die eigenaren wat verliezen..
De 9-3 uit deze topic is n rijke auto om te zien, waardevaster ook waarschijnlijk
De 9-3 uit deze topic is n rijke auto om te zien, waardevaster ook waarschijnlijk
-
Luthart
- Geregistreerd lid
Ik sluit me hierbij aan. Eigenlijk rijdt een diesel automaat het aller lekkerst vind ik…Sa93Ve schreef: ↑zo 12 jan, 2025 20:00Diesels kunnen prima mee: https://www.ad.nl/auto/moderne-diesel-n ... ~a5630fdd/
-
Luthart
- Geregistreerd lid
Style&Co schreef: ↑zo 12 jan, 2025 20:19@Oprhy: moet jij eens opletten over 5 jaar
-
Orphy
- Donateur (5x)

Daar waar Saab al decennia bekend staat als hét arbeidersmerkverde900 schreef: ↑zo 12 jan, 2025 21:58een EV is zoals je terecht opmerkt een elitair gebeuren, gelukkig kunnen die eigenaren wat verliezen..
-
Sa93Ve
- Geregistreerd lid
Kom je aanzetten met je 2 ton zware stekkerauto. Een auto op benzine van 2 ton doet in de mrb 400 Euro per kwartaal, net zoveel als een diesel 9-3 van Saab. Moet je opletten wat het gaat kosten als de subsidies eraf gaan bij de stekkerauto's. De gevolgen daarvan zijn overigens al bekend: https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... alt-flink/Orphy schreef: ↑zo 12 jan, 2025 20:31Gelukkig is een diesel extreem goedkoop in de wegenbelasting en nog een voordeel is dat een diesel bijna niks afschrijft. Oh wacht …
Schijnbaar wel als er grote autofabrikanten zijn die terugkomen op hun besluit om diesels in de ban te doen. Dat de behoefte niet groter wordt om diesel te rijden wil niet zeggen dat ze geen toekomst hebben.Orphy schreef: ↑zo 12 jan, 2025 20:09Klopt maar dat wil niet zeggen dat ze een toekomst hebben…..
Ik diesel wel door. Op één tank naar Frankrijk en nooit problemen met tanken.
Maar, mooie 9-3 Coupé 2.3 Aero, stevig aan de prijs. Dat dan weer wel.
-
Luthart
- Geregistreerd lid
Met een diesel heb ik altijd rond de 2-3 ct per kilometer afgeschreven… erg netjes dacht ik zo.
Alleen kijkend naar Mrb en brandstofkosten, ontlopen bezine en diesel elkaar praktisch niks op jaarbasis bij 15k per jaar (middenklasser ca 1500kg). Lood om oud ijzer. Boven de 15k is de diesel in het voordeel. Afgaan op alleen mrb is een nonsens opmerking. Is gewoon afhankelijk van je kilometrage per jaar…
Alleen kijkend naar Mrb en brandstofkosten, ontlopen bezine en diesel elkaar praktisch niks op jaarbasis bij 15k per jaar (middenklasser ca 1500kg). Lood om oud ijzer. Boven de 15k is de diesel in het voordeel. Afgaan op alleen mrb is een nonsens opmerking. Is gewoon afhankelijk van je kilometrage per jaar…