Ergens in Nederland een mooie, bijzondere of goedkope Saab te koop gezien? Laat hier een bericht achter.
-
Ronnes
- Donateur (2x)

Bericht
door Ronnes » zo 20 nov, 2022 21:54
-
Oelo74
- Donateur (5x)

Bericht
door Oelo74 » zo 20 nov, 2022 22:01
-
Ronnes
- Donateur (2x)

Bericht
door Ronnes » zo 20 nov, 2022 22:09
Die heb ik dan gemist.

, maar
ik vind het wel leuk om ze allemaal in hetzelfde topic te hebben staan

.
-
Oelo74
- Donateur (5x)

Bericht
door Oelo74 » ma 21 nov, 2022 8:11
Ik ook hoor, je was me voor. Eigenlijk ook met vraagprijs in de tekst erbij. Als de advertentie niet meer te vinden is kunnen we dat over jaren toch nog teruglezen. Hier wordt overigens €10.500 voor gevraagd.
-
MvR
- Geregistreerd lid
Bericht
door MvR » ma 21 nov, 2022 10:48
Is een forse prijs!
De auto is al eens (deels) overgespoten, te zien aan de positie van het GL-plaatje op het spatbord (moet hoger). Waarom? De onderkant is helemaal volgesmeerd; geen gunstige uitgangspositie om the checken of er roest onder zit. (Ga er maar van uit van wel!!). De binnenschermen achter zien er op het eerste moment niet slecht uit, maar ik meen te zien dat ook daar al gelast is. De combi Kenlowe + gewone fan maakt me niet blij. Ondanks de moderne benzines (waarbij de motor warmer wordt), is de koeling van de V4 motor heel goed onder controle te houden met een goede radiator en de standaard set-up.
Na 660000 km zal er ook wel het nodige aan het mechanische deel gedaan moeten worden. Niet erg. Ik vind het een respectabele afstand. Of... er moet een berg rekeningen bij zitten om te laten zien dat er recentelijk veel gedaan is. De bekleding ziet er strak uit; niet alsof er 660000 km op gezeten is. Hulde. Daarom vraagt de kilometrage om onderbouwing met rekeningen. Zoniet, dan is het een dure gok.
>10K is echt te veel.
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Bericht
door 72sonett3 » ma 21 nov, 2022 11:19
Een auto van bijna 45 jaar oud met zoveel km is zeer waarschijnlijk al meer dan 1x gerestaureerd en overgespoten. Nog afgezien van het normale onderhoud waarbij accu, remmen, koppeling, lichten etc zijn vervangen. Het is net als de bijl van mijn overgrootvader.
Ik heb jaren geleden contact gehad met de (toenmalige) eigenaar van deze auto, kmstand was toen ook al >600000 dus in de laatste jaren is er niet veel bijgekomen.
Wat de prijs betreft: hij is waard wat de gek er voor geeft, dat ben jij dus blijkbaar niet, maar voor deze vraagprijs is de wielophanging voor en achter nog wel wat te verbeteren en er mag ook wel en accu in met de polen aan de goede kant, en een nieuwe sticker op het kachelhuis.
-
MvR
- Geregistreerd lid
Bericht
door MvR » ma 21 nov, 2022 12:15
De vergelijking met de bijl is een goede. Gelukkig hebben we chassis# om te zorgen dat het de originele(...) auto is. Kom daar maar eens om bij klassieke Engelse auto's met een apart chassis en body. Die Engelsen deden niet aan frivoliteiten als een nummer in het chassis slaan...
Ik schreef al dat rekeningen of andere gedocumenteerde historie heel belangrijk zijn bij een auto als deze. Maar zonder dat is dit in mijn ogen niets meer dan een speciale-96-uitvoering-met-een-hoop-kms. Maar dat concludeerde je al.
Dat gezegd hebbende: ik vond en vind een Jubileum 96 wel de mooiste versie ooit gemaakt. Mooier ook dan de auto's die voor andere markten zijn gemaakt. Denk aan: blauwe bekleding en Ronal-velgen. De tabaks-kleurige bekleding maakt het gewoonweg áf. Ik zou wel behoorlijk wat geld over hebben voor een goede/goed gerestaureerde Jubileum die weinig tot geen werk nodig heeft. Zeg maar de kwaliteit van mijn 95.
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Bericht
door 72sonett3 » ma 21 nov, 2022 12:26
MvR schreef: ↑ma 21 nov, 2022 12:15
... Gelukkig hebben we chassis# om te zorgen dat het de originele(...) auto is.
Tja, zelfs dan...
Zoals in een
ander topic beschreven, is van #013 alleen de plaat met het chassisnummer samen met wat andere losse jubileumonderdelen nog origineel. De rest is van een oudere 96.
-
MvR
- Geregistreerd lid
Bericht
door MvR » ma 21 nov, 2022 12:30
[]
Pfff wist ik niet. Inderdaad wat je schrijft: ...zelfs dan...
Ik merk dat de link naar je Jubileumregister niet (meer) werkt. Wanneer dergelijke praktijken, zoals je beschrijft over #13, zich voor gaan doen, is het misschien handig om dit weer 'open' te zetten (of het te transporteren naar dit forum?).
Reden: Onnodige quote verwijderd
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Bericht
door 72sonett3 » ma 21 nov, 2022 13:23
De webserver van de host van het register is ooit gehackt en daarna was het niet meer bereikbaar. Hij (
Waxle) heeft het nooit meer hersteld en reageert ook niet meer op pb's.
Ik heb nog wel een kopie van het register op mijn pc staan, dus het is niet weg.
-
Ronnes
- Donateur (2x)

Bericht
door Ronnes » wo 01 feb, 2023 20:15
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Bericht
door 72sonett3 » wo 01 feb, 2023 20:28
Ziet er goed uit. Stond eind 2020 ook te koop.

-
Oelo74
- Donateur (5x)

Bericht
door Oelo74 » wo 01 feb, 2023 21:15
Vorig jaar mei ook al te koop in Enschede, mogelijk dus nog steeds, waarbij de inflatie de vraagprijs van €7.750 heeft doen stijgen naar €8.500.
-
Ronnes
- Donateur (2x)

Bericht
door Ronnes » zo 26 feb, 2023 21:36
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Bericht
door 72sonett3 » zo 26 feb, 2023 21:40
1700 ??
Voorstoelen zijn opnieuw bekleed.