9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA

Ergens in Nederland een mooie, bijzondere of goedkope Saab te koop gezien? Laat hier een bericht achter.
Plaats reactie
verde900
Donateur
Donateur

Re: 9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA

Bericht door verde900 » vr 10 jan, 2025 20:39

J.vandermeulen schreef:
vr 10 jan, 2025 20:31
Die RDW keuring zegt volgens mij niet zoveel. Ik heb het bij mijn 9-3X zelf gezien hoe dat gaat. Dat stelt niet veel voor.
Het chassisnummer klopt met de bijbehorende documenten

Luthart
Geregistreerd lid

Bericht door Luthart » vr 10 jan, 2025 20:39

Het is handel en je bent erzelf bij wat je koopt… wellicht weet de verkoper het en wellicht niet.

Iemand die geïnteresseerd is belt vooraf voor een bezichtiging of heeft vragen… wie zegt dat de verkoper dan niet het eerlijke verhaal ervan verteld. Even wat meer vertrouwen in de mens!

Het gaat hier om een advertentie. Hoevaak staat de helft van de info in de advertentie!? Op Funda heb ik ook nooit de gebreken of een oude brandschade of wat in de omschrijving zien staan.

Natuurlijk zijn er genoeg handelaren die het niet al te frisse spul verkopen, maar het is bijna ‘karaktermoord’ van de verkopende partij…

Je hebt pas recht van spreken als je de verkoper hebt gesproken en als je de auto in het echt hebt bekeken. Twijvel je aan de kwaliteit van de mogelijke schade… dan doe je een aankoop keuring. Dat zal ik altijd laten doen gezien de vraagprijs.

Waar willen we op dit moment iemand voor behoeden? Er is praktisch nog niks aan het handje…

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » vr 10 jan, 2025 20:42

Aan de hoogte van de bruto bpm te zien staat vast dat deze saab een zware schade gehad heeft.

Luthart
Geregistreerd lid

Bericht door Luthart » vr 10 jan, 2025 20:46

J.vandermeulen schreef:
vr 10 jan, 2025 20:27
En als het huis afgebrand is, meld je dat niet?
Als een huis is afgebrand, dan valt er immers niks te verkopen :lol:

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » vr 10 jan, 2025 20:49

Luthart schreef:
vr 10 jan, 2025 20:39
Het is handel en je bent erzelf bij wat je koopt… wellicht weet de verkoper het en wellicht niet.

Iemand die geïnteresseerd is belt vooraf voor een bezichtiging of heeft vragen… wie zegt dat de verkoper dan niet het eerlijke verhaal ervan verteld. Even wat meer vertrouwen in de mens!

Het gaat hier om een advertentie. Hoevaak staat de helft van de info in de advertentie!? Op Funda heb ik ook nooit de gebreken of een oude brandschade of wat in de omschrijving zien staan.

Natuurlijk zijn er genoeg handelaren die het niet al te frisse spul verkopen, maar het is bijna ‘karaktermoord’ van de verkopende partij…

Je hebt pas recht van spreken als je de verkoper hebt gesproken en als je de auto in het echt hebt bekeken. Twijvel je aan de kwaliteit van de mogelijke schade… dan doe je een aankoop keuring. Dat zal ik altijd laten doen gezien de vraagprijs.

Waar willen we op dit moment iemand voor behoeden? Er is praktisch nog niks aan het handje…

Feit is dat de verkoper spreekt van een frisse dealer onderhouden Saab. Wie is hier nu misleidend? Wij met onze aannames? Aan marchanderen heeft niemand wat. Dit is gewoon een dure schadebak. Waar de koper in het ootje wordt…

Luthart
Geregistreerd lid

Bericht door Luthart » vr 10 jan, 2025 21:16

Je hoeft mij niet te overtuigen. Ik begrijp je volkomen. Ik zou ook willen weten of het een schadebak is of niet.

Maar je bent onschuldig tenzij het tegendeel is bewezen. Dat is meer mijn punt. Ik lees niks misleidens aan de advertentie. Er staat dat hele historie bekend is en dat zij de auto zelf geïmporteerd hebben vanuit de US… en ze bieden garantie etc dus tja misschien staat in de documentatie wel de schade geschreven met foto’s en facturen.

Oke, als het zo is, dan hadden ze beter een opmerking kunnen maken dat de auto schade heeft gehad en dat het is hersteld.

Over de kwaliteit van het eventuele herstel kunnen we ook niks zeggen. De auto is vast van onderen op de brug te bekijken en eventueel de wielbasis L en R vergelijken en wat andere checks en je weet genoeg.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » vr 10 jan, 2025 21:25

Had een 9-3 X Aero nu n 5 of 6 traps automaat?

Flowe Kitttt99
Geregistreerd lid

Bericht door Flowe Kitttt99 » vr 10 jan, 2025 22:59

Een XWD heeft altijd een 6 traps automaat (ook als niet 9-3X ;))

busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door busy » za 11 jan, 2025 0:52

En het is bekend dat deze aanbieder SAAB’s met een schade verleden verkoopt. Daar zijn eerdere topics over geweest. Dat zegt helemaal niets over deze aanbieder, wellicht meldt hij het netjes als je een SAAB komt bekijken. Alleen deze schade in combinatie met de vraagprijs wringt. De veiligheidskooi heeft al eens zijn werk gedaan.

Luthart
Geregistreerd lid

Bericht door Luthart » za 11 jan, 2025 1:07

het is een forse schade geweest maar herstel is niet onmogelijk gebleken zo lijkt het.

Vraagprijs is veel te hoog! Vind ik ook. Het lijkt wel alsof ze denken dat ze op goud zitten…

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » za 11 jan, 2025 9:08

J.vandermeulen schreef:
vr 10 jan, 2025 20:38
Het aangedragene is wel meer dan alleen een veronderstelling. Moet Brinky het aantonen of alleen aannemelijk maken?
Bij het Nederlandse kenteken hoort hetzelfde chassisnummer als op de Amerikaanse website staat vermeld.

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » za 11 jan, 2025 10:43

Het verlossende woord!

Ik blijf erbij dat ik het om te zien een schitterende wagen vind. Full spec TX van laatste bouwjaren met lage kilometerstand.

Wat zou een realistische verkoopprijs zijn voor deze ex Amerikaan, als de koper van de schade weet en deze zeer vakkundig hersteld zou zijn?
Normaal 17500? Of 19750? Met dit verhaal 13750,-?

rutgerreinier
Donateur
Donateur

Bericht door rutgerreinier » za 11 jan, 2025 12:52

Saapie schreef:
vr 10 jan, 2025 16:08
Zo’n tesla ding zou ik überhaupt nooit kopen, haha.
Zij produceren tenminste nog auto’s :roll:
Het is ook niet mijn ding.

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » za 11 jan, 2025 13:59

rutgerreinier schreef:
za 11 jan, 2025 12:52
Zij produceren tenminste nog auto’s :roll:
Het is ook niet mijn ding.
Helaas wel

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » za 11 jan, 2025 14:51

Berijders / eigenaren beginnen gelukkig een zekere muskschaamte (*) te ontwikkelen...

*) potentieel woord van het jaar 2025

Plaats reactie