Ergens in Nederland een mooie, bijzondere of goedkope Saab te koop gezien? Laat hier een bericht achter.
-
Oelo74
- Donateur (5x)

- Berichten: 1393
- Lid geworden op: zo 08 jul, 2018 10:29
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Bericht
door Oelo74 » ma 21 jun, 2021 17:52
Nummer 16 passeert weer op Marktplaats, vraagprijs is met €1.000 verlaagd,.
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/old ... ousPage=lr
-
Oelo74
- Donateur (5x)

- Berichten: 1393
- Lid geworden op: zo 08 jul, 2018 10:29
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Bericht
door Oelo74 » za 25 sep, 2021 8:28
-
Oelo74
- Donateur (5x)

- Berichten: 1393
- Lid geworden op: zo 08 jul, 2018 10:29
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Bericht
door Oelo74 » za 25 sep, 2021 8:38
Bij Classic Open (Imparts) in Ede staat nummer 102 te koop. Prijs op aanvraag volgens Marktplaats maar de website geeft €18.500,- aan.
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/saa ... ousPage=lr
Laatst gewijzigd door Oelo74 op za 25 sep, 2021 20:35, 2 keer totaal gewijzigd.
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
- Berichten: 12894
- Lid geworden op: zo 06 jan, 2008 11:50
- Regio: España - Spanje
Bericht
door 72sonett3 » za 25 sep, 2021 18:35
#102, #002 bestaat helaas niet meer.
#063 is van SFer
Lo Bouwens.
-
Oelo74
- Donateur (5x)

- Berichten: 1393
- Lid geworden op: zo 08 jul, 2018 10:29
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Bericht
door Oelo74 » za 25 sep, 2021 20:30
72sonett3 schreef: ↑za 25 sep, 2021 18:35
#102, #002 bestaat helaas niet meer.
Is aangepast.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

- Berichten: 16897
- Lid geworden op: za 07 aug, 2010 23:26
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Bericht
door turbopilot » zo 26 sep, 2021 9:54

een beetje dan
Kwam van de week nog een achterklep tegen in de voorraad , de plaat zat er nog op DN 93 FJ, kleur blauw en lijkt dus van een jubileum te komen.
ik heb even geen idee meer hoe ik er aan kom.
(ᴑ\\==U==//ᴑ) = --=⓪=0=⓪=-- > SFPT2F4U pppttjjjee
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
- Berichten: 12894
- Lid geworden op: zo 06 jan, 2008 11:50
- Regio: España - Spanje
Bericht
door 72sonett3 » zo 26 sep, 2021 10:26
DN-93-FJ; gesloopt, chassisnr 96796004602 maar het jubileumnr weet ik ook niet.

-
MvR
- Geregistreerd lid
- Berichten: 3427
- Lid geworden op: zo 18 nov, 2007 13:00
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Bericht
door MvR » do 07 okt, 2021 17:14
Heb de auto in Braan gezien. De prijs is -gezien het werk dat de eigenaar er aan heeft laten doen- heel redelijk. Super-goede oliedruk wanneer je de motor start (starten-lopen-uitzetten-weer op contact zetten: duurt bijna 10 sec voor het oliedruklampje weer gaat branden!), loopt rustig, rijdt vlot tijdens de proefrit. Loopt niet warm. De auto is heel behoorlijk gespoten en het dakje is wel grappig. Vind ik er eigenlijk wel bij passen. Niet goed te zien op de foto's de bekleding is helemaal strak! Geen rimpels of plooien van ouderdom. Bonus: het speciale hemeltje dat er in moest vanwege het open dak, zit er superstrak in.
Ik ben er niet mee verder gegaan omdat ik me realiseerde dat ik een 95 wil hebben.
Menno
Saab 96-rijder sinds 1980 - met onderbrekingen. Momenteel in het bezit van 3x een V4:
* 1973 Saab 95; gerestaureerd
* 1976 Saab 96: work in progress; dient nu als voorbeeld
* 1980 Saab 96: barn-find; langzaam mee aan het werk.
-
caspar
- Donateur (5x)

- Berichten: 1964
- Lid geworden op: wo 15 jun, 2016 15:07
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Bericht
door caspar » do 07 okt, 2021 19:23
-
MvR
- Geregistreerd lid
- Berichten: 3427
- Lid geworden op: zo 18 nov, 2007 13:00
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Bericht
door MvR » vr 08 okt, 2021 23:31
Niet te veel off-topic gaan, maar ja. Mooi hè?
Ik verwacht nog twee auto's te bekijken en dan ga ik over de grenzen kijken of wacht een tijdje tot er weer andere auto's te koop zijn.
Saab 96-rijder sinds 1980 - met onderbrekingen. Momenteel in het bezit van 3x een V4:
* 1973 Saab 95; gerestaureerd
* 1976 Saab 96: work in progress; dient nu als voorbeeld
* 1980 Saab 96: barn-find; langzaam mee aan het werk.
-
Oelo74
- Donateur (5x)

- Berichten: 1393
- Lid geworden op: zo 08 jul, 2018 10:29
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Bericht
door Oelo74 » ma 14 feb, 2022 22:38
#072 wordt op Catawiki geveild.
Zie
viewtopic.php?f=39&t=179001#p1934349
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
- Berichten: 12894
- Lid geworden op: zo 06 jan, 2008 11:50
- Regio: España - Spanje
Bericht
door 72sonett3 » ma 14 feb, 2022 22:39
#117: "in originele staat", maar wel met blauwe platen, een andere carburateur met handchoke en een 'elektronische' stuurbekrachtiging.
Die andere is origineler...
-
Alex B
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2948
- Lid geworden op: zo 27 aug, 2006 21:40
- Regio: Norge - Noorwegen
Bericht
door Alex B » di 15 feb, 2022 21:33
Zo te zien een Weber DGAV, dus een automatische choke en kan je bij die stuurbekrachtiging de mate waarin ie meewerkt niet electronisch regelen? Maar electrische stuurbekrachtiging was toch een betere omschrijving geweest. Wel twee upgrades die de auto beter dan origineel maken naar mijn bescheiden mening. Nu alleen nog een knappe uitlaat er onder.
Alex
1975 96; al meer dan 5 jaar een 5-jarenproject
1983 99; in dankbare herinnering naar de donorhemel
1973 Sonett
1994 9000 Aero in donorstatus
2002 9-5 Aero Estate
1997 9000 Aero
2004 9-5 Aero Estate