Weer een jubileum 96 te koop.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

- Regio: NL - Provincie Drenthe
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
- Regio: España - Spanje
Re: Weer een jubileum 96 te koop.
Vreemde DIN en DET.
Bouwjaar. 1980??
Bouwjaar. 1980??
MH
Bekijk ze maar.
'77 96 cabrio
Saab Sonett register Benelux
Saab 96 Jubileumregister
Saab 95 register
Bekijk ze maar.
'77 96 cabrio
Saab Sonett register Benelux
Saab 96 Jubileumregister
Saab 95 register
-
MvR
- Geregistreerd lid
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Weer een jubileum 96 te koop.
Begin oktober 2021 hebben we het al eens over deze auto gehad. Stond toen te koop in Baarn voor zo'n 2000 euro meer, als ik het me goed herinner. Ik ben toen gaan kijken en heb er mee gereden. Heel aardige meneer. Ik was bijna 'verkocht' maar wilde toen toch wel graag een 95. Ik schreef toen:
De bekleding is ondertussen wel ouder geworden. Maar daar zou ik niet zoveel om geven. Tenminste, omdat ik een goede stoffeerder ken die daar wel raad mee weet. ik was wel heel erg onder de indruk van het open dakje en de afwerking van het geheel.Heb de auto in Braan gezien. De prijs is -gezien het werk dat de eigenaar er aan heeft laten doen- heel redelijk. Super-goede oliedruk wanneer je de motor start (starten-lopen-uitzetten-weer op contact zetten: duurt bijna 10 sec voor het oliedruklampje weer gaat branden!), loopt rustig, rijdt vlot tijdens de proefrit. Loopt niet warm. De auto is heel behoorlijk gespoten en het dakje is wel grappig. Vind ik er eigenlijk wel bij passen. Niet goed te zien op de foto's de bekleding is helemaal strak! Geen rimpels of plooien van ouderdom. Bonus: het speciale hemeltje dat er in moest vanwege het open dak, zit er superstrak in.
Saab 96-rijder sinds 1980 - met onderbrekingen. Momenteel in het bezit van 3x een V4:
* 1973 Saab 95; gerestaureerd
* 1976 Saab 96: work in progress; dient nu als voorbeeld
* 1980 Saab 96: barn-find; langzaam mee aan het werk.
* 1973 Saab 95; gerestaureerd
* 1976 Saab 96: work in progress; dient nu als voorbeeld
* 1980 Saab 96: barn-find; langzaam mee aan het werk.