Nederlandse top barn find veiling Palmen collectie
- jelger
- Geregistreerd lid
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
- Contacteer:
Re: Nederlandse top barn find veiling Palmen collectie
Iedereen voelt aan z'n water dat het moreel dubieus is door de mogelijk niet geheel wilsbekwame Palmen. Maar ja, moraliteit is ... [Vul maar in]
-
- Donateur (7x)
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
En waarom dan wel? Het zou hooguit moreel dubieus zijn als Nico Aaldering de bewindvoerder van Palmen benaderd had - in de wetenschap dat die in een instabiele mentale toestand verkeerde, in een poging het netjes te omschrijven - of hij de hele boel kon kopen. Echter is de boel "publiek aangeboden", wat zoveel betekent als dat al besloten was dat (Pal)men er afstand van wilde doen.
- 72sonett3
- Geregistreerd lid
- Regio: España - Spanje
Dordrecht doet beklag over verkoop oldtimers demente kluizenaar.
rtlnieuws 18/9/2023 schreef:Een collectie oldtimers en twee loodsen van de demente kluizenaar Ad
Palmen leverden miljoenen euro's winst op. Maar achter het succesverhaal
woedde een conflict. De gemeente Dordrecht, die meebood en misgreep,
spreekt van een 'oneerlijk' en 'niet transparant' biedingsproces, waardoor Ad
Palmen mogelijk geld is misgelopen.
...
MH
Bekijk ze maar.
'72 97, Sonett III
'77 96 cabrio
'?? Saab 006
'95 900 SE cabrio
'06 9-3 1.8t Hirsch
Saab Sonett register Benelux
Saab 96 Jubileumregister
Saab 95 register
Bekijk ze maar.
'72 97, Sonett III
'77 96 cabrio
'?? Saab 006
'95 900 SE cabrio
'06 9-3 1.8t Hirsch
Saab Sonett register Benelux
Saab 96 Jubileumregister
Saab 95 register
- Sandr
- Geregistreerd lid
Omdat de gemeente nu 8 ton meer heeft betaald voor een te ontwikkelen stuk grond.
Het antwoord van de bewindvoerder kwam mij niet als onredelijk over
Hadden ze direct aangegeven dat te willen betalen hadden ze de collectie misschien ook wel gehad.
Het antwoord van de bewindvoerder kwam mij niet als onredelijk over
Hadden ze direct aangegeven dat te willen betalen hadden ze de collectie misschien ook wel gehad.
Saab 9-3 Cabrio 2.0t Vector 2004
Lynk&Co 01 2023 (huur)
Lynk&Co 01 2023 (huur)
- Sa93Ve
- Geregistreerd lid
- Regio: NL - Provincie Groningen
Alles zo bij elkaar lezende, forum en nieuwsartikelen, kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat er te laag is getaxeerd. Is dit met opzet gedaan, aangezien ook taxateur van der Wiel interesse had in een tiental auto's? De prijs drukken betekent immers goedkoop opkopen.
Daarbij, de panden hadden beter getaxeerd moeten worden. Ik kan het dan ook niet anders eens zijn met advocaat Korver hierover. Juridisch zal het allemaal wel kloppen, daar wordt wel voor gezorgd. Het morele kompas is wel zoek. Het heeft vrij weinig van doen met de hype die eromheen hangt; het maakt panden niet ineens tonnen meer waard, een oldtimer ook niet. Palmen is er karig afgekomen, dat is zeker.Op de veiling wordt stevig geboden, veel hoger dan taxateur Van der Wiel voor mogelijk had gehouden. "Ik had zelf interesse in tien auto's, maar toen ik de biedingen zag, ben ik afgehaakt. Sommige auto's zijn weg gegaan voor ver boven de marktwaarde. Een van de bijzonderste was een Monica. Daar zijn er maar veertig van geproduceerd, heel lastig om de waarde te bepalen. Die had ik geschat op 40.000 tot 70.000 euro, maar is verkocht voor 155.000 euro."
-
- Geregistreerd lid
Ach, kosten van verkoop zijn ook enorm en je moet er de kanalen/bekendheid voor hebben.
Waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
Waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
Een 95 en een 96 (seventies cars), 9 maal 9-3 OG (3 x hatchback, 4 x coupé, 2 x cabrio) en een 9-5 estate OG
Daily driver: Citroën C6
Daily driver: Citroën C6
- Oosthoek
- Geregistreerd lid
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Sommige auto's zijn weg gegaan voor ver boven de marktwaarde.
Wat een uitspraak van een taxateur met een verborgen agenda

900i 8v 3drs MY85 cochenille rood, sinds 2004
9-5 Vector estate 2.3t MY07 zwart, sinds 2019
9-5 Vector estate 2.3t MY07 zwart, sinds 2019
-
- Donateur (7x)
Kan toch wel? Lijkt me dat je de marktwaarde min of meer kunt vaststellen op basis van vergelijkbaar materiaal (ik snap dat dat niet in alle gevallen te vinden was, maar een heel aantal auto's, bijv. de Saab Sonett, is wel te vinden). Een kennis van mij is op de kijkdagen geweest, alwaar je een boek kreeg als aandenken. Hij had na afloop van de veiling bij elke auto de opbrengst geschreven. In het boek waren ook de voorspelde opbrengsten per auto vermeld (in een range, die soms wat groter was en soms wat kleiner). Wat opviel was dat er geen peil op te trekken was. Een heel aantal auto's bracht veel minder op dan verwacht. En een aantal auto's waarvan je het niet zou verwachten brachten belachelijke bedragen op. Ik weet niet of e.e.a. online te vinden is anders kan men het zelf nagaan. Ik was in elk geval verbaasd over de opbrengsten, zowel in positieve als negatieve zin. Gemiddeld denk ik dat de taxaties toch best aardig klopten, evenveel te hoog als te laag. Verder was er voor buitenstaanders summiere informatie om je op te baseren, dus wellicht was een aantal auto's in een veel betere of slechtere staat dan het vanaf de foto's leek. En iedereen kan bedenken dat als er een uniek stuk geveild word het best lastig voorspellen is wat de opbrengst zal zijn. Op dit soort veilingen bieden genoeg "mannen met diepe zakken" mee, als 2 daarvan hetzelfde stuk per se willen kopen kan je flinke uitschieters krijgen waar niemand wat van snapt op basis van redelijkheid.
- Steve-O
- Donateur (7x)
Gezien het topic "Miljoenennota 2024" en de veranderingen in de MRB-tarieven, zou het ook interessant zijn of er door politici ook is meegeboden en gekocht.
zie: viewtopic.php?f=10&t=184928
zie: viewtopic.php?f=10&t=184928
East of the Sun, West of the Moon
- busy
- Donateur (4x)
Wat bedoel je? Politici die handelen met voorkennis?
SAAB 9-3 5-deurs 2.0. Lpt 2002, Hazelnut
SAAB 9-3 Sport Estate, TTiD Aero 2008, Dion HPT 220pk Grijs
SAAB HobbyClub Amersfoort
SAAB 9-3 Sport Estate, TTiD Aero 2008, Dion HPT 220pk Grijs
SAAB HobbyClub Amersfoort
- Steve-O
- Donateur (7x)
Nee, dat niet. Bedoelde meer politici die vanwege de vermeende gevaren van CO2-uitstoot het volk dwingen om van auto te wisselen (ongeacht de consequenties voor het milieu) of het leven flink duurder maken als ze doorrijden in hun huidige auto, en zelf met hun van hun riante salaris dat door het volk wordt ingezameld een klassieker kopen om de lucht mee te vervuilen. En daarmee doorgaan als ze de politiek verlaten en de volgende goedbetaalde functie aannemen.
Het leek me eigenlijk duidelijk dat ik daarop doelde, gegeven de inhoud van het Miljoenennota-topic, maar misschien had je dat nog niet gelezen.
Maar goed, 'groene' politici zouden daar wellicht een stroman voor gebruiken. Dan is het niet te zien.
Het leek me eigenlijk duidelijk dat ik daarop doelde, gegeven de inhoud van het Miljoenennota-topic, maar misschien had je dat nog niet gelezen.
Maar goed, 'groene' politici zouden daar wellicht een stroman voor gebruiken. Dan is het niet te zien.
East of the Sun, West of the Moon