9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA

Ergens in Nederland een mooie, bijzondere of goedkope Saab te koop gezien? Laat hier een bericht achter.
Gebruikersavatar
RoelandV
Geregistreerd lid
Berichten: 13058
Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15
Regio: - kies een regio

Re: 9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA

Bericht door RoelandV » ma 18 mei, 2026 8:06

Ben er zelf één keer geweest. Een vriend had interesse in een 9-5 NG en vroeg of ik mee wilde.
Wat me nog het meest is bijgebleven is dat de Wim ter Braak Sr. zei dat de radio in ons land niet
werkte (US frequenties) maar hij na aankoop zsm op zoek zou gaan naar een geschikte radio.
Keep on smiling!

Gebruikersavatar
Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur
Berichten: 16947
Lid geworden op: ma 15 sep, 2003 16:29
Regio: NL - Provincie Drenthe

Re: 9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA

Bericht door Style&Co » ma 18 mei, 2026 8:43

RonnieW schreef:
zo 17 mei, 2026 14:53
Ook op Autoscout te vinden met een andere beschrijving. Is er inmiddels wel achter dat ie schade heeft gehad. https://www.autoscout24.nl/aanbod/saab- ... oduct=none
advertentie is verwijderd
live your dreams

Gebruikersavatar
frits 9-3
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 614
Lid geworden op: vr 30 sep, 2011 21:11
Regio: NL - Provincie Groningen

Re: 9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA

Bericht door frits 9-3 » ma 18 mei, 2026 10:19

En weer opnieuw geplaatst met betere informatie.

https://www.autoscout24.nl/aanbod/saab- ... oduct=none
Van Saab Sport Estate 1.9 TID, Sport Estate 1.9 TTID, V70 D5 Summum, XC60 D3, XC70 D4, XC60 T5 naar XC70 T5 Nordic+ en Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (facelift). :O:

Gebruikersavatar
busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)
Berichten: 4808
Lid geworden op: za 22 sep, 2012 21:29
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: 9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA

Bericht door busy » ma 18 mei, 2026 10:26

schade passagiersdeur is een understatement..

https://bid.cars/en/lot/1-60055182/2010 ... Y5A1617753

Peter Mink nu genoemd als expert
SAAB 9-3 5-deurs 2.0. Lpt 2002, Hazelnut
SAAB 9-3 Sport Estate, TTiD Aero 2008, Snow Silver

SAAB HobbyClub Amersfoort

Gebruikersavatar
RoelandV
Geregistreerd lid
Berichten: 13058
Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15
Regio: - kies een regio

Re: 9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA

Bericht door RoelandV » ma 18 mei, 2026 10:46

De juiste tellerstand wordt zelfs letterlijk vermeld:
Odometer 64 990 mi (104 591 km)
Keep on smiling!

Gebruikersavatar
Barten
Donateur (12x)
Donateur (12x)
Berichten: 613
Lid geworden op: zo 25 mei, 2014 20:38
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: 9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA

Bericht door Barten » ma 18 mei, 2026 11:01

Hoe mooi en misschien ook wel goed deze auto hersteld is, dit schadeverleden zal hem altijd blijven achtervolgen.
Ik heb er overigens geen moeite mee als een auto met een reparabele schade op de weg wordt gehouden, maar dan wil ik deze schade wel kennen en zelf bepalen of ik de auto dan wil kopen. De ene schade is de andere niet.

Ps. 100% zekerheid over een schadevrij verleden heb je m.i. nooit. Zelfs nieuwe auto’s worden soms met (transport)schade bij de importeur/dealer afgeleverd en dat krijg je als eerste eigenaar niet altijd te horen…
SAAB 9³ Cabrio 2.0T Aero Hirsch 05/2004
BMW iX1 xDrive30 xLine (lease) 04/2023
Ford Fiesta 1.6 Titanium X-pack 04/2009

Gebruikersavatar
Gårdarket
Donateur (5x)
Donateur (5x)
Berichten: 1845
Lid geworden op: di 17 apr, 2012 16:21
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: 9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA

Bericht door Gårdarket » ma 18 mei, 2026 12:08

Volgens de advertentie heeft de auto een aankoopkeuring ondergaan bij Peter Mink, toch niet de minste in de wereld van Saab. Blijkbaar was zijn oordeel niet negatief voor aankoop.
Wellicht is de auto toch beter dan menigeen doet denken, al blijft het een zeer discutabele auto.
Zelf zou ik er mijn geld in ieder geval niet aan willen uitgeven.
Een airco hoeft van mij niet zo nodig, ik ben van nature al koel genoeg.


Saab 900 T16S Aero, 2019-heden
Saab 99 gl, "Walnoot", det var en gång, 2012-2021
Subaru Outback

Gebruikersavatar
Tissa
Geregistreerd lid
Berichten: 624
Lid geworden op: wo 22 nov, 2023 23:02
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: 9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA

Bericht door Tissa » ma 18 mei, 2026 12:42

Ik vind vooral foto 11 erg leuk :-S+ :-P+

Als iemand achter de locatie van de auto kn Breda kan komen, rij ik wel eens langs. Zijn hier professionele geoguessers.
Saab 9-3 2.0t SE 2002 (Magnus)
Ford Fiesta 1300 Ghia '82 (Harry)
Verkocht:
9-3 SportCombi 1.8t Hirsch 2006 (Björn)
90 '85 Platinablå (Berserker)
99L CC '74 Karolinablå (Beauregarde)
900GLE '80 Midnattsblå (Blåhaj)

Gebruikersavatar
busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)
Berichten: 4808
Lid geworden op: za 22 sep, 2012 21:29
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: 9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA

Bericht door busy » ma 18 mei, 2026 14:51

verkoper ook aangegeven dat hij miles aangeeft ipv km Reageert in ieder geval nergens op en lijkt inmiddels wel te weten wat hij gekocht heeft en nu dus verkoopt.

Eigenlijk is ter braake in Nijenveen degene die erop aangesproken zou moeten worden. Geen (saab) garage die deze auto wil inruilen met dit schadeverleden.

Off-topic
In het verleden was er Valster in Heeten die ook hetzelfde deed. Een 9-3 TID gekocht die van achteren goed in elkaar gezeten had wat bleek nadat ik diesel over de A10 aan het sproeien was.
SAAB 9-3 5-deurs 2.0. Lpt 2002, Hazelnut
SAAB 9-3 Sport Estate, TTiD Aero 2008, Snow Silver

SAAB HobbyClub Amersfoort

Gebruikersavatar
Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)
Berichten: 8837
Lid geworden op: za 23 okt, 2004 21:24
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: 9-3X 4x4 ROOD zonder schade

Bericht door Steve-O » ma 18 mei, 2026 15:58

:offtopic:

Wie hetzelfde model zoekt met vergelijkbaar kilometrage maar met garantie en beige lederen jubileumsinterieur, kan terecht bij Autobeddrijf Harteveld in Pijnacker: https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/saa ... at-bj-2011

Heeft ook de zeldzame bekerhouder tussen de voorstoelen.

autobedrijfharteveld.nl
East of the Sun, West of the Moon

Gebruikersavatar
RoelandV
Geregistreerd lid
Berichten: 13058
Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15
Regio: - kies een regio

Re: 9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA

Bericht door RoelandV » ma 18 mei, 2026 18:58

Die van Harteveld is in ieder geval geen US-schadeauto en aantoonbaar keurig onderhouden.

Afbeelding

En deze bekerhouder zie je inderdaad maar zelden:

Afbeelding

Met 12 maanden Bovag garantie erbij is dit een aanzienlijk betere aanbieding.
Keep on smiling!

Gebruikersavatar
Roel95
Geregistreerd lid
Berichten: 2236
Lid geworden op: za 30 jan, 2010 12:08
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: 9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA

Bericht door Roel95 » ma 18 mei, 2026 19:21

En foto 11 van een 9-3 of zo?

Afbeelding
2000: Saab 9-5 Griffin, 3.0t V6
1993: Saab 900S Lpt 3 drs. Ruby Red
1980: Saab 99 Turbo 2
1992: Honda GoldWing GL 1500 SE
2011: Renault Twingo 1.2
1997: Honda CBR 1000 F

Gebruikersavatar
RoelandV
Geregistreerd lid
Berichten: 13058
Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15
Regio: - kies een regio

Re: 9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA

Bericht door RoelandV » ma 18 mei, 2026 21:19

Ja die is inderdaad van de Saab 9-3 OG.
Keep on smiling!

Gebruikersavatar
Henk-Jan
Donateur
Donateur
Berichten: 14727
Lid geworden op: vr 01 sep, 2006 9:30
Regio: Outside Europe

Re: 9-3X 4x4 ROOD zonder schade

Bericht door Henk-Jan » di 19 mei, 2026 6:29

Steve-O schreef:
ma 18 mei, 2026 15:58
:offtopic:

Wie hetzelfde model zoekt met vergelijkbaar kilometrage maar met garantie en beige lederen *jubileums*interieur, kan terecht bij Autobeddrijf Harteveld in Pijnacker: https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/saa ... at-bj-2011

Heeft ook de zeldzame bekerhouder tussen de voorstoelen.

autobedrijfharteveld.nl
Autocorrect? Betreft een "regulier" sport interieur toch?
Nieuwe liefde: 9-3x XWD (MY11) + 9-3 Cabrio (MY01) + 96 TT (MY64) + Saabo (MY67/68?) 2017 - ...
Hervonden liefde: 9000 CS 2.3i Automaat (MY92) 2006 - 2013 & 2020 - ...

Gebruikersavatar
Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur
Berichten: 16947
Lid geworden op: ma 15 sep, 2003 16:29
Regio: NL - Provincie Drenthe

Re: 9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA

Bericht door Style&Co » di 19 mei, 2026 10:03

RonnieW schreef:
zo 17 mei, 2026 14:53
"Wel sneu voor de huidige eigenaar dat hij er echt niets van afwist bij aankoop"
is dat zo? Of heeft Ter Braake wel gemeld dat deze auto schade heeft gehad die hersteld is? En was dat de reden om dan voor de zekerheid een aankoopkeuring bij Peter Mink te doen? (die goed uitpakte en dus de auto gekocht van Ter Braake)
live your dreams