9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA

Ergens in Nederland een mooie, bijzondere of goedkope Saab te koop gezien? Laat hier een bericht achter.
Gebruikersavatar
RonnieW
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 1367
Lid geworden op: di 17 apr, 2012 20:18
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: 9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA

Bericht door RonnieW » di 19 mei, 2026 10:17

Geen idee, ik was er niet bij. Bij de advertentie op Autoscout stond een heel ander verhaal over de auto dan op Marktplaats. De kilometerstand is in Miles dus daar wordt al over gelogen in de advertentie. Wat is dan waarheid?
Saab 9³ Sport Estate 2.8 V6 T Aero Hirsch / 2006
Saab 9³ Sport Cabrio 2.0T Aero Hirsch / 2005
Saab 9³ Sport Sedan 2.0T Aero / 2004

Gebruikersavatar
busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)
Berichten: 4808
Lid geworden op: za 22 sep, 2012 21:29
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: 9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA

Bericht door busy » di 19 mei, 2026 10:49

vermoed dat de koper inmiddels wel weet dat het een schade auto is, Het linkje heeft met foto’s van de schade en weet dat de gemelde stand in miles is (heeft ook een plaatje van de km-stand op moment dat auto op de veiling aangeboden werd) Het leidt er niet toe dat hij de informatie aanpast. Verhaal vertelt niet of Peter Mink iets van de schade afweet. (je gaat ook niet boel loshalen om dit te onderzoeken)
SAAB 9-3 5-deurs 2.0. Lpt 2002, Hazelnut
SAAB 9-3 Sport Estate, TTiD Aero 2008, Snow Silver

SAAB HobbyClub Amersfoort

Gebruikersavatar
RoelandV
Geregistreerd lid
Berichten: 13069
Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15
Regio: - kies een regio

Re: 9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA

Bericht door RoelandV » wo 20 mei, 2026 14:04

Ik krijg er inruil 18.900 euro voor terug (als ik hem zou in ruilen)dus elk serieus bod hierboven wordt serieus bekeken.
Ik had geadverteerd met 24900 euro, maar daar wordt maar matig op gereageerd.
Vind een inruilbod van € 18.900 voor deze Saab 9-3X meer dan riant.

Bron: https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/saa ... -2010-rood
Keep on smiling!

Gebruikersavatar
busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)
Berichten: 4808
Lid geworden op: za 22 sep, 2012 21:29
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: 9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA

Bericht door busy » wo 20 mei, 2026 17:40

die 18900 was totdat garage hem meldde dat het een schade auto was. die wilden m niet meer inruilen. Alleen nog steeds geen eerlijk verhaal bij de advertentie. Wie gaat dit bedrag neerleggen voor een auto bij particulier zonder enige vorm van garantie.
SAAB 9-3 5-deurs 2.0. Lpt 2002, Hazelnut
SAAB 9-3 Sport Estate, TTiD Aero 2008, Snow Silver

SAAB HobbyClub Amersfoort

Gebruikersavatar
Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur
Berichten: 16953
Lid geworden op: ma 15 sep, 2003 16:29
Regio: NL - Provincie Drenthe

Re: 9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA

Bericht door Style&Co » wo 20 mei, 2026 18:31

de lettercombinatie van het kenteken geeft het eigenlijk al weg: Ging Je Veel Vervangen?
live your dreams

Gebruikersavatar
RoelandV
Geregistreerd lid
Berichten: 13069
Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15
Regio: - kies een regio

Re: 9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA

Bericht door RoelandV » wo 20 mei, 2026 19:08

Enige 2 kenmerken waaraan je kunt zien dat hij oorspronkelijke uit USA komt is de dubbele kilometerwijzer, want die is in zowel KM als in Miles, en in de spiegel staat aangegeven of je bijvoorbeeld SE rijdt (south east).
Hij weet dus dat het een USA mijlenteller is maar geeft de tellerstand op als zijnde kilometers.

Heb nog wel even een vraag: wat is de meest correcte reactie als zich op dit forum een nieuw forumlid
meldt en dat forumlid geeft aan dat hij de trotse eigenaar is geworden van een rode Saab 9-3X die werd
aangeboden door een particulier in Breda?
Keep on smiling!

Gebruikersavatar
Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur
Berichten: 16953
Lid geworden op: ma 15 sep, 2003 16:29
Regio: NL - Provincie Drenthe

Re: 9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA

Bericht door Style&Co » wo 20 mei, 2026 19:51

RoelandV schreef:
wo 20 mei, 2026 19:08
wat is de meest correcte reactie als zich op dit forum een nieuw forumlid
meldt en dat forumlid geeft aan dat hij de trotse eigenaar is geworden van een rode Saab 9-3X die werd
aangeboden door een particulier in Breda?
de vraag of hij de zoekfunctie op dit forum kent?
live your dreams

Gebruikersavatar
Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)
Berichten: 8837
Lid geworden op: za 23 okt, 2004 21:24
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: 9-3X 4x4 ROOD zonder schade

Bericht door Steve-O » do 21 mei, 2026 11:42

Henk-Jan schreef:
di 19 mei, 2026 6:29
Autocorrect? Betreft een "regulier" sport interieur toch?
I stand "auto"-corrected :D
East of the Sun, West of the Moon

Gebruikersavatar
RoelandV
Geregistreerd lid
Berichten: 13069
Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15
Regio: - kies een regio

Re: 9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA

Bericht door RoelandV » di 26 mei, 2026 21:53

De verkoper heeft de vraagprijs onder het motto "mag nu weg" verder verlaagd naar € 19.000:
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/saa ... mag-nu-weg

In de advertentie staat overigens nog steeds:
Ik krijg er inruil 18.900 euro voor terug (als ik hem zou in ruilen)dus elk serieus bod hierboven wordt serieus bekeken.
Ik vermoed dat er pas serieuze belangstelling is bij een vraagprijs dik onder de € 10.000.
Laatst gewijzigd door RoelandV op do 28 mei, 2026 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Keep on smiling!

Gebruikersavatar
Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 9267
Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
Regio: NL - Provincie Groningen

Re: 9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA

Bericht door Saapie » di 26 mei, 2026 22:13

Tragisch
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.

Gebruikersavatar
busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)
Berichten: 4808
Lid geworden op: za 22 sep, 2012 21:29
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: 9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA

Bericht door busy » di 26 mei, 2026 22:13

totdat ze op een of andere manier de foto’s zien. De auto is bv ook niet 10 jaar geleden naar NL gehaald, hij krijgt de auto niet ingeruild bij een saabspecialist of garage die carfax checkt en zo staan er meer dingen in die niet kloppen. Hij heeft wel alle info over de auto.
SAAB 9-3 5-deurs 2.0. Lpt 2002, Hazelnut
SAAB 9-3 Sport Estate, TTiD Aero 2008, Snow Silver

SAAB HobbyClub Amersfoort

Gebruikersavatar
Oosthoek
Donateur
Donateur
Berichten: 6252
Lid geworden op: di 30 mar, 2004 22:08
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: 9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA

Bericht door Oosthoek » wo 27 mei, 2026 19:03

Het zou prettig zijn als je de naam van de verkoper weghaalt. Hij staat ook in de advertentie ja, maar de adverteerder heeft niet gevraagd om een kopie van zijn naam en toenaam op het Saabforum.
900i 8v 3drs MY85 cochenille rood, sinds 2004
9-5 Vector estate 2.3t MY07 zwart, sinds 2019

Gebruikersavatar
RoelandV
Geregistreerd lid
Berichten: 13069
Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15
Regio: - kies een regio

Re: 9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA

Bericht door RoelandV » do 28 mei, 2026 23:02

Naam van de verkoper is conform verzoek verwijderd.
Keep on smiling!

Gebruikersavatar
J.vandermeulen
Donateur
Donateur
Berichten: 3091
Lid geworden op: ma 11 jul, 2016 19:18
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: 9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA

Bericht door J.vandermeulen » do 28 mei, 2026 23:22

In de advertentie staat nog steeds R. Vlemmix.
Caab 9-3 2005 1.8t
9-3X 2009 2.0T

Gebruikersavatar
frits 9-3
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 615
Lid geworden op: vr 30 sep, 2011 21:11
Regio: NL - Provincie Groningen

Re: 9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA

Bericht door frits 9-3 » vr 29 mei, 2026 7:34

En als hij (te)veel auto's heeft kon dit wel eens een blijvertje worden gezien de aandacht die de auto krijgt. De kans dat die verkocht wordt is wel klein geworden. Triest eigenlijk.
Van Saab Sport Estate 1.9 TID, Sport Estate 1.9 TTID, V70 D5 Summum, XC60 D3, XC70 D4, XC60 T5 naar XC70 T5 Nordic+ en Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (facelift). :O: