Heerlijke '79 900 GLs aut.

Ergens in Nederland een mooie, bijzondere of goedkope Saab te koop gezien? Laat hier een bericht achter.
Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Heerlijke '79 900 GLs aut.

Bericht door Ewout » za 15 mar, 2025 9:12

https://baanautomotive.nl/voorraad/saab ... -43536720/

Saab 900
GLTA3
105.000 km
Datum eerste toelating 28 februari 1979

€ 14.900,-

Wat een heerlijke Cinnabar-rode 900 met al die prachtige details en dat lichtgrijze interieur...! Meer foto's in de advertentie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tissa
Geregistreerd lid

Re: Heerlijke '79 900 GLs aut.

Bericht door Tissa » za 15 mar, 2025 12:37

Pwoaaaaah! Wat een bizar mooi ding. Alles mooi strak.

Klopt het dat op de achterklep alleen rechts een chromen strip zit?

Roel95
Geregistreerd lid

Bericht door Roel95 » za 15 mar, 2025 13:30

Idd, linker ontbreekt bij deze Saab....hoort er wel op

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » za 15 mar, 2025 16:59

Erg leuk. Maar wel een rommelig interieur

vel0city
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door vel0city » za 15 mar, 2025 18:47

De bumperstrip linksvoor is ook zo goed als weg :wink:

Guido900T
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Guido900T » zo 16 mar, 2025 0:02

schitterend! :wow:

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door jansen » ma 17 mar, 2025 11:13

Lijkt alsof kleur kofferklep anders van tint is en vragen wel de destijdse nieuwprijs voor deze auto. of is de euro zover in waarde gezakt.

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » ma 17 mar, 2025 12:50

Boomer-zeur-modus-aan: in deze prijsklasse dient alles te kloppen voor een type 900 als deze.

Maar het blijft een bijzonder ding.

mba
Geregistreerd lid

Bericht door mba » ma 17 mar, 2025 13:45

Mwah, beetje tolerantie mag wel, ga ze maar eens zoeken van dit modeljaar. Zoveel zijn er niet (meer). En wat zou er niet kloppen dan? Die paar strips? Geen breekpunt. Die rode hoofdsteunen op de achterbank en in de voorstoelen? Mwah, die haal je er zo uit. Stoelhoezen? ..Het stuur? … EMS wielen?… vind dit allemaal geen issues die niet oplosbaar zijn als het om originaliteit uit de folder gaat. Gaaf ding toch zo?
Waar ik meer versteld van sta is de prijs an sich. Wat een geld. Zijn die dingen echt zo in waarde gestegen of is het wat de gek er voor geeft?

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » ma 17 mar, 2025 13:52

De prijs wordt denk ik vooral bepaald door zeldzaamheid. Persoonlijk vind ik een automaat uit deze bouwjaren niet echt fijn rijden. Traag…..en dan heel traag

En je hebt natuurlijk gelijk mbt het zeiken over details. Maar zo’n strip op de achterklep is wel echt serieus lastig te vinden, en vind ik persoonlijk storen dat ie ontbreekt. Als je als garage flink geld vraagt kan je toch zoiets in orde maken?

mba
Geregistreerd lid

Bericht door mba » ma 17 mar, 2025 13:56

Het laatste zeker waar, voor zo’n bedrag dan mag het wel kloppen.
Tja en traag.. ach zo’n ding koopje niet om te racen, of vele dagelijkse km’s mee af te leggen maar meer om relaxt mee te cruisen, toch? Vind t wel lekker ontspannend al ontbreken er wat versnellingen naar hedendaagse normen.

silvandam
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door silvandam » ma 17 mar, 2025 14:08

Voor hetzelfde geld koop je een rode 900 Turbo in zeer vergelijkbare staat, met zeer vergelijkbare kilometerstand en met zeer vergelijkbare versnellingsbak. Echter, van die auto kloppen alle details wél :wink: .

Hij staat een eindje verder naar het noorden, dat dan weer wel…

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » ma 17 mar, 2025 15:07

Sil, bedoel je die 900 T16 automaat 4 deurs sedan in rood met lage km stand? De eigenaar is toch advocaat te Leeuwarden?

silvandam
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door silvandam » ma 17 mar, 2025 15:13

Ja, rare kwiebus is dat, maar het gaat om de auto toch?

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » ma 17 mar, 2025 16:56

mba schreef:
ma 17 mar, 2025 13:45
Mwah, beetje tolerantie mag wel, ga ze maar eens zoeken van dit modeljaar. Zoveel zijn er niet (meer). En wat zou er niet kloppen dan? Die paar strips? Geen breekpunt. Die rode hoofdsteunen op de achterbank en in de voorstoelen? Mwah, die haal je er zo uit. Stoelhoezen? ..Het stuur? … EMS wielen?… vind dit allemaal geen issues die niet oplosbaar zijn als het om originaliteit uit de folder gaat. Gaaf ding toch zo?
Waar ik meer versteld van sta is de prijs an sich. Wat een geld. Zijn die dingen echt zo in waarde gestegen of is het wat de gek er voor geeft?
Dit dus. Iedereen hier die zelf 46 jaar oud is, heeft ook wel wat gebreken die er niet waren toen hij/zij 20 was... En waar hebben we het over: twee strippies.

We weten niet hoe het er onder de hoezen uit ziet. Misschien versleten, maar voor hetzelde geld prachtig gaaf. Gezien de algemene staat van deze 46-jarige icm de km.stand zou het interieur nog wel eens mee kunnen vallen. Kijk even naar de rest: rubbermatten op de vloer, bescherm-papier in de kofferbak. Ik gok: gave bekleding. Onder de motorkap ziet het er ook gewoon goed uit. Gebruikt maar geen smeerboel!

Die automaat: kunnen we kort over zijn. Da's geen pluspunt. De auto heeft 105000 / 46 jaar = 2283 km per jaar gedaan. Pff, ik fiets jaarlijks 3x zoveel met alleen gewoon boodschappen doen! Het belangrijkste is: hoe is het met de roest. Of hopelijk het ontbreken van roest. Wanneer er geen roest is, is het een lot uit de loterij.

Dan de prijs: alles van schaarste heeft een prijs. Les 1 economie op de middelbare school. Vind er maar eens eentje. Die in Leeuwarden? Dat was een Turbo toch? En ik heb een donkerrode sedan op een plaatje gezien. Was 'm dat? Dat trekt bij mij toch minder de aandacht dan een vuurrode coupé. Maar smaken verschillen en da's maar goed ook. Daarnaast is er vast wel een groep 'bandentrappers' die liever geen ouwe Turbo wil omdat er van alles kapot kan gaan. (Ikzelf koop van die leeftijd ook liever een non-Turbo).

Ongetwijfeld heeft vraag- en aanbod een rol gespeeld om de prijs te bepalen. Maar we gaan het zien. Hou deze maar in de gaten. Wanneer 'ie op termijn niet is gezakt / verkocht wordt, weet je dat dit de waarde is. Het bedrijf dat 'm verkoopt is niet achterlijk en doet al een tijdje mee in de Saab-wereld.

(Terwijk ik dit typ bedenk ik: MIssschein willen ze 'm zelf wel voor minder weg laten gaan, maar is het een consignatieverkoop).

Plaats reactie