Pagina 1 van 2

Witte 9000CS 2.3lpt 156dkm

Geplaatst: ma 27 okt, 2025 21:06
door 9000-95
Lijkt weer een hele mooie te zijn, handgeschakelde 2.3 lpt met 156k op de klok. Duitse import zo te zien. Geen leer voor de verandering. Maar is dit geen Zegna interieur?

Een witte 9000 moet wel je ding zijn, zeldzaam is het in elk geval zeker.

https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/saa ... pt-cs-1997

Re: Witte 9000CS 2.3lpt 156dkm

Geplaatst: ma 27 okt, 2025 21:21
door Gele aero
Volgens mij geen Zegna, maar gewoon stof. Wel elektrisch verstelbaar met geheugen, toch redelijk zeldzame combi. Zegna ziet er iets gladder uit met wat meer patroon (kan even geen betere term bedenken).

Re: Witte 9000CS 2.3lpt 156dkm

Geplaatst: ma 27 okt, 2025 22:58
door Henk-Jan
Met een Zegna interieur zouden de deurpanelen ook anders zijn.

Re: Witte 9000CS 2.3lpt 156dkm

Geplaatst: di 28 okt, 2025 8:45
door verde900
Zegna slijt erg snel, dit is iig een erg comfortabel interieur.

Re: Witte 9000CS 2.3lpt 156dkm

Geplaatst: di 28 okt, 2025 9:38
door Sonab
Erg mooie auto zeg! Die bodem...!

Re: Witte 9000CS 2.3lpt 156dkm

Geplaatst: di 28 okt, 2025 15:54
door Savo 92
De verkoper zei het treffend: "Eigenlijk is de onderkant nog mooier dan de bovenkant." Dat vond ik ook en daarom heb ik 'm niet gekocht. Al is de auto gezien de km-stand wel vrij uniek. Het interieur is om door een ringetje te halen en ook de motorruimte is werkelijk als nieuw. Zwitserse import, trouwens.

Re: Witte 9000CS 2.3lpt 156dkm

Geplaatst: di 28 okt, 2025 16:36
door 9323
Maar de koets is dus niet zo netjes?

Re: Witte 9000CS 2.3lpt 156dkm

Geplaatst: di 28 okt, 2025 19:16
door theun
9323 schreef: ↑
di 28 okt, 2025 16:36
Maar de koets is dus niet zo netjes?
De koets is best wel netjes. Maar het geheel is een tikje saai vind ik… mogelijk wordt dat bedoeld? (Hij staat in de buurt, heb hem zodoende wel eens bekeken).

Re: Witte 9000CS 2.3lpt 156dkm

Geplaatst: wo 29 okt, 2025 11:12
door vanderzanden
Mooi ding en ik vind wit zeker niet misstaan.

Klein detail: waarom is het dashboardkastje niet meegenomen bij de ombouw naar 'hout'. Zou als verkoper proberen dat alsnog te doen of anders het hele bos weer vervangen door het origineel (dit laatste vind ik fraaier, maar ja, da's ook maar een mening). De vraagprijs mikt op liefhebbers met (dus) oog voor detail en dan lijkt me de kopersvijver voor zo'n 9000 toch wat krap.

Re: Witte 9000CS 2.3lpt 156dkm

Geplaatst: wo 29 okt, 2025 11:23
door Benaero
vanderzanden schreef: ↑
wo 29 okt, 2025 11:12
Mooi ding en ik vind wit zeker niet misstaan.

Klein detail: waarom is het dashboardkastje niet meegenomen bij de ombouw naar 'hout'. Zou als verkoper proberen dat alsnog te doen of anders het hele bos weer vervangen door het origineel (dit laatste vind ik fraaier, maar ja, da's ook maar een mening). De vraagprijs mikt op liefhebbers met (dus) oog voor detail en dan lijkt me de kopersvijver voor zo'n 9000 toch wat krap.
Ik kan mij uiteraard vergissen, maar ik heb zelf een CS gehad van bouwjaar 1996 en is er geen sprake van een dashboardkastje. Daarachter zit de airbag van de passagier. En ik betwijfel of die ook in hout is geleverd. Ik.denk van niet.

Re: Witte 9000CS 2.3lpt 156dkm

Geplaatst: wo 29 okt, 2025 12:14
door Koots
Op de 18e foto is zelfs te lezen "4tl. Holzarmaturen": dashboard, versnellingspook, armsteun en rechter ventilatierooster.

Re: Witte 9000CS 2.3lpt 156dkm

Geplaatst: wo 29 okt, 2025 12:22
door 9000-95
Dashboard kastje is bij mijn weten inderdaad nooit in hout leverbaar geweest. En een paneel voor de airbag wil je niet eens in hout hebben, dan krijg je Takata achtige toestanden :wink:

Ik denk dat hier zo'n beetje alles aan hout in zit dat er orgineel leverbaar was bij een 9000, op de pook knop na dan. Het is allemaal wel heel erg verbleekt jammer genoeg. Veel zon gezien.

Re: Witte 9000CS 2.3lpt 156dkm

Geplaatst: wo 29 okt, 2025 12:26
door Sonab
Alleen geen vensterbanken, toch? (ook mooi!)

Re: Witte 9000CS 2.3lpt 156dkm

Geplaatst: wo 29 okt, 2025 13:03
door 9000-95
klopt helemaal, die had ik gemist. Vensterbanken zitten er ook niet in.

Ik persoonlijk zou al dat verbleekte spul eruit halen en op zoek gaan naar een net setje hout in betere staat. Dit is eigenlijk gewoon zonde in zo'n mooie auto.

De originele CD speler zit er zelfs nog in. Alleen de radio is vervangen. Mocht de toekomstige koper hier meelezen en de originele radio terug willen, dan heb ik er nog wel een liggen denk ik.

Re: Witte 9000CS 2.3lpt 156dkm

Geplaatst: wo 29 okt, 2025 14:47
door Style&Co
9000-95 schreef: ↑
wo 29 okt, 2025 12:22
Ik denk dat hier zo'n beetje alles aan hout in zit dat er orgineel leverbaar was bij een 9000, op de pook knop na dan.
Mocht iemand deze kopen dan heb ik nog een houten pookknop liggen (met een klein embleempje erin). Ik zelf hout er niet van