Ergens in Nederland een mooie, bijzondere of goedkope Saab te koop gezien? Laat hier een bericht achter.
-
Tjakko
- Donateur

Bericht
door Tjakko » wo 04 feb, 2026 11:34
https://www.vakgaragetema-gomes.nl/p/26 ... =gaspedaal
Mooie kleur voor een 9-3 OG cabrio zeg! Wel jammer dat de normaal zwarte sidestrips en bumperstrips zijn meegespoten. Dat is origineel toch nooit zo? Zou dat nog ongedaan kunnen worden gemaakt, zijn de strips op de bumper te demonteren?

-
theun
- Donateur (3x)

Bericht
door theun » wo 04 feb, 2026 11:36
Ja, die strips zijn te demonteren. Wat een maffe keuze ook. Wel de strips meespuiten en geen afneembare trekhaak..
-
Henk-Jan
- Donateur

Bericht
door Henk-Jan » wo 04 feb, 2026 12:36
Leuke kleurstelling, maar wel jammer van de turboloze motor onder de kap en het gebrek aan stoelverwarming. Zie ik het nu goed dat cruise control ook ontbreekt?
Zelf vind ik het cabrioleren lekkerder zonder te hoeven schakelen, met cruise control voor de snelheid en stoelverwarming voor de warme bips op koude dagen met de kap open...
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Bericht
door RoelandV » do 05 feb, 2026 21:59
Zo'n fraaie Saab 9-3 Cabrio mag wat mij betreft wel wat groter in beeld komen:

-
mba
- Geregistreerd lid
Bericht
door mba » vr 06 feb, 2026 8:28
Hier is gewoon iemand lekker aan het hobbien geweest. Kleur lijkt me overigens niet Cayenne Red, daarvoor is deze te “oranje”. Cayenne gaat in het spectrum meer de paarse kant op. Lijkt meer op het (veel nieuwere) Amber Orange. Of de foto is gemaakt met een wat oranje zonnetje…
Afgezien van bumpers en stootstrips in kleur ook de spiegelkappen. Kwam pas in 2001. Skirts en spoilerlippen niet op een i-tje en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ziet er leuk uit voor wie zich aan die details niet stoort.
Wel een hele kale basis uitvoering: geen ACC, geen stoelverwarming, geen cruisecontrol…
-
jansen
- Donateur (7x)

Bericht
door jansen » vr 06 feb, 2026 10:01
Stootstrips voorbumper en achterbumper zijn niet demontabel alleen de stootstrips die op het plaatwerk zitten zijn demontabel.
-
Tjakko
- Donateur

Bericht
door Tjakko » vr 06 feb, 2026 10:51
De kleur leek mij ook al niet cayenne red. Vraag me af of het wel een originele Saab kleur is. Tsja, dit i.c.m de kale uitvoering maakt de auto voor de meesten niet interessant.
-
Henri84
- Donateur (3x)

Bericht
door Henri84 » vr 06 feb, 2026 11:32
Voor iemand die gewoon een leuke betrouwbare cabrio zoekt met weinig km lijkt het me een heel leuk ding. En ook met de nieuwe regels blijft dit een youngtimer.
-
jansen
- Donateur (7x)

Bericht
door jansen » vr 06 feb, 2026 18:17
Ben benieuwt ofdat de kachel trommel redelijk te verdraaien is, hand bediende kachelsystemen staan bekent om hun klemmende trommels.
-
Bummer
- Geregistreerd lid
Bericht
door Bummer » za 07 feb, 2026 15:05
Van die WC-rol houders heb ik ergens op zolder misschien nog wel een stel liggen.
Overigens lichtte onze (wijlen) Cayenne Red 900s Talladega ook behoorlijk op bij fel zonlicht. Dus mij lijkt de kleur wel authentiek.