Dit vind ik wel een heel interessant punt, ben er zelf al vaker mee bezig geweest om erachter te komen hoe het nu precies zit. Op basis van de (Nederlandse) brochures die ik heb van de verschillende jaren, lijkt het er namelijk op dat de 9-3 Aero facelift cabrio (voor wat betreft de twee liter viercilinder) in 2008 inderdaad de 2.0T (B207R) met 210 pk heeft en in 2009 en 2010 de 2.0t BioPower met 175 pk (in Nederland). Toen ik deze gele een tijdje geleden online zag, dacht ik eerst ook dat het aantal pk's niet klopte, maar toen realiseerde ik me weer dat dat hoogstwaarschijnlijk wél klopt, al helemaal omdat het een origineel Nederlands geleverde Saab is.Style&Co schreef: ↑zo 22 mar, 2026 16:23alleen vanaf 2010 was er idd een 2.0t biopower aero bij de cabrios leverbaar. Die had 200 pk. Bij de sedans en estates was dit al vanaf 2008 het geval. Weet je zeker dat jij geen 200 pk hebt?
Desalniettemin zie je ook weer cabrio's uit 2009 en 2010 met de 210 pk sterke 2.0T (B207R), maar tot nu toe heb ik de indruk dat dat eigenlijk altijd Saabs uit andere (Europese) landen moeten zijn, zoals bijvoorbeeld Duitsland of Zwitserland.
Het intrigeert me wel. Hoe/waar zouden we hier meer exacte informatie over kunnen vinden in algemene zin?