Ergens in Nederland een mooie, bijzondere of goedkope Saab te koop gezien? Laat hier een bericht achter.
-
RonnieW
- Donateur (3x)

- Berichten: 1367
- Lid geworden op: di 17 apr, 2012 20:18
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Bericht
door RonnieW » vr 08 mei, 2026 20:27
Unieke Opel Astra sleeper met 300 pk Swap.
Opel Astra f GSI.
Met een Saab b204 motor en bak PLUS aandrijf assen en remmen rondom.
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/ope ... ek-sleeper

Saab 9³ Sport Estate 2.8 V6 T Aero Hirsch / 2006
Saab 9³ Sport Cabrio 2.0T Aero Hirsch / 2005
Saab 9³ Sport Sedan 2.0T Aero / 2004
-
Koen9-3
- Geregistreerd lid
- Berichten: 26
- Lid geworden op: vr 20 mar, 2026 20:28
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Bericht
door Koen9-3 » vr 08 mei, 2026 20:40
Geinig ding! Al weet ik niet of Saab remmen nou de beste up-grade is

......
Je bent wat je denkt .....
Saab 9-3 Cabrio OG Aero 2000
Ex Saab 9-3 Cabrio OG Anniversary HPT 250 Pk 2003
-
lier
- Geregistreerd lid
- Berichten: 405
- Lid geworden op: za 02 sep, 2006 21:48
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Bericht
door lier » vr 08 mei, 2026 21:56
Ik vermoed dat je daarmee zonder rdw keuring niet legaal de weg op mag. 44 kw en 1.4 liter is niet wat hier nu inzit.
-
MVE
- Geregistreerd lid
- Berichten: 751
- Lid geworden op: di 07 feb, 2017 0:29
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Bericht
door MVE » za 09 mei, 2026 8:55
Koen9-3 schreef: ↑vr 08 mei, 2026 20:40
Geinig ding! Al weet ik niet of Saab remmen nou de beste up-grade is

......
308mm op zo’n lichte auto werkt prima, is een populaire mod bij deze swaps.
@9_Surplus
Moos Saabloos.
Ex: ‘90 900 Coupé i8 | ‘98 9-3 Coupé LPG | ‘05 9-3 Cabrio Hirsch | ‘06 9-3 Combi V6| ‘08 9-3 Combi TTID
-
Efraim
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1182
- Lid geworden op: ma 25 mar, 2013 20:17
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Bericht
door Efraim » za 09 mei, 2026 10:05
lier schreef: ↑vr 08 mei, 2026 21:56
Ik vermoed dat je daarmee zonder rdw keuring niet legaal de weg op mag. 44 kw en 1.4 liter is niet wat hier nu inzit.
Hij heeft APK...
9-5 estate MY07 Ice blue
-
9000-95
- Donateur

- Berichten: 4217
- Lid geworden op: do 17 apr, 2008 10:47
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Bericht
door 9000-95 » za 09 mei, 2026 10:48
Er staat niks op de motor waaruit de inhoud blijkt, en het is een vier cilinder. De apk keurmeester kan volgens mij niet veel meer controleren dan dat.
Wat er gaat gebeuren als je in een verkeerscontrole terecht komt, of wat je verzekering ervan gaat vinden, is een heel ander verhaal natuurlijk. Dus zoals hij er nu bij staat leuk als trackday auto maar de openbare weg kan je er inderdaad maar beter niet mee op, want je bent gewoon onverzekerd.
Of je dit door de RDW keuring gaat krijgen durf ik niet te zeggen, wellicht kan de huidige eigenaar je vertellen waarom hij dat nog niet gedaan heeft.
9000 Anniversary 2.3T
-
reiernumans
- Donateur (2x)

- Berichten: 8530
- Lid geworden op: vr 09 nov, 2012 0:25
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Bericht
door reiernumans » za 09 mei, 2026 15:02
9000-95 schreef: ↑za 09 mei, 2026 10:48
Of je dit door de RDW keuring gaat krijgen durf ik niet te zeggen
Ik ken er tenmiste een waarbij het wel op kenteken staat, dus het kan zeker. Wordt wel lastiger als je een al-geswapte auto koopt waarbij je geen gegevens meer hebt van de oorsprong van de motor en andere aanpassingen. Dat is iets wat de RDW wel graag wil zien als je zo'n project aanbiedt voor individuele keuring.
2018 Alfa Romeo Giulia Super, Grigio Magnesio
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS