Saab 99 2.0 Turbo 71dkm 1975 € 25.999

Ergens in Nederland een mooie, bijzondere of goedkope Saab te koop gezien? Laat hier een bericht achter.
Gebruikersavatar
RoelandV
Geregistreerd lid
Berichten: 13058
Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15
Regio: - kies een regio

Saab 99 2.0 Turbo 71dkm 1975 € 25.999

Bericht door RoelandV » wo 20 mei, 2026 20:27

In Helvoirt wordt een Saab 99 van 1975 aangeboden:

Afbeelding

Bron: https://www.autoscout24.nl/aanbod/saab- ... 91580ef375
Keep on smiling!

Gebruikersavatar
Guido900T
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 1598
Lid geworden op: vr 24 dec, 2004 2:45
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: Saab 99 2.0 Turbo 71dkm 1975 € 25.999

Bericht door Guido900T » wo 20 mei, 2026 20:36

Oei, wel een kanon met 200PK op zo'n lichte auto :wow:
900 Turbo 16 sedan, man. 175 pk, 1990 Le Mans blue
9000 Turbo 2.0 CSE, aut. 230 pk (Dion HPT), 1996 Black
9-3 Turbo 2.0 Aero Cabriolet, aut. 205 pk, 2002 Steel grey (lpg)
9-5 Turbo 2.3 Aero Estate, aut. 260 pk (Dion HPT) 2003 Silver (lpg)

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 6527
Lid geworden op: di 09 nov, 2004 22:24
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Saab 99 2.0 Turbo 71dkm 1975 € 25.999

Bericht door jansen » do 21 mei, 2026 8:35

Leuk hobby project geweest, voor een nieuwe motor ziet ie er aardig uitgeleefd uit, en niet al te goedkoop geprijst.

Gebruikersavatar
simon_bergman
Geregistreerd lid
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 25 okt, 2023 19:37
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Saab 99 2.0 Turbo 71dkm 1975 € 25.999

Bericht door simon_bergman » do 21 mei, 2026 10:32

Dit ding staat al jaren te koop, zeker 3-4 jaar geleden tegen gekomen toen ik een 99 wilde kopen. Ik denk dat de eigenaar erg optimistisch is om er zo veel geld voor te vragen; die auto is in onderdelen 10k waard gok ik zo. Dit soort geld voor een orginele turbo kan ik nog geloven, maar dit is meer een knutselproject...
1984 Saab 99 GL 5-speed, T5 B202 swap, TD04HL-19T.
1981 Volvo 244 GLE overdrive

Gebruikersavatar
Guido900T
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 1598
Lid geworden op: vr 24 dec, 2004 2:45
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: Saab 99 2.0 Turbo 71dkm 1975 € 25.999

Bericht door Guido900T » do 21 mei, 2026 11:52

Er staat toch nergens dat hij een nieuwe motor heeft? Volgens mij hebben ze er een 900 motor ingelegd. Mooi project waar flink wat uren in zit!
900 Turbo 16 sedan, man. 175 pk, 1990 Le Mans blue
9000 Turbo 2.0 CSE, aut. 230 pk (Dion HPT), 1996 Black
9-3 Turbo 2.0 Aero Cabriolet, aut. 205 pk, 2002 Steel grey (lpg)
9-5 Turbo 2.3 Aero Estate, aut. 260 pk (Dion HPT) 2003 Silver (lpg)

Gebruikersavatar
Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 9264
Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
Regio: NL - Provincie Groningen

Re: Saab 99 2.0 Turbo 71dkm 1975 € 25.999

Bericht door Saapie » do 21 mei, 2026 12:28

Idd samengeraapt zootje voor veel geld; staat al jaren te koop.
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.

Super72
Geregistreerd lid
Berichten: 549
Lid geworden op: di 31 mei, 2022 11:46
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: Saab 99 2.0 Turbo 71dkm 1975 € 25.999

Bericht door Super72 » do 21 mei, 2026 12:37

Guido900T schreef:
do 21 mei, 2026 11:52
Er staat toch nergens dat hij een nieuwe motor heeft?
Welles. Staat gewoon in de advertentie 8)

Maar 26 mille... Voor dat geld mag je wel iets verwachten. Betere (of meer) foto's en een uitgebreidere omschrijving, bijvoorbeeld. Op deze manier lijkt het lijkt mij, voor dat geld, een lastige propositie. Je zoekt een tamelijk specifieke koper, die gecharmeerd is van technische updates en dit afgrijselijke groen, en die zijn dun gezaaid. Doe een beetje meer je best en begin eens met het monteren van de bumpers.
Als je de boom ziet voordat je hem raakt, dan heb je onderstuur. Hoor je hem alleen, dan heb je overstuur.

www.ewoudhallebeek.nl

Gebruikersavatar
Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 9264
Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
Regio: NL - Provincie Groningen

Re: Saab 99 2.0 Turbo 71dkm 1975 € 25.999

Bericht door Saapie » do 21 mei, 2026 13:22

Het is een trionic conversie zo te zien. Als je deze auto wilt verkopen moet men echt meer info in de advertentie plaatsen. Is het 5.5 of 5.2? Is er een IC ingebouwd etc. Is het nieuwe steek remmen setup, of omgeboorde 9000 specs. Wat voor turbo? En is de auto goedgekeurd voor de Nederlandse wegen ( het ontbreken van bumpers kan problemen opleveren bij de apk omdat de bevestigingsbeugels nog op de auto zitten).
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.

NeufegliseThierry
Geregistreerd lid
Berichten: 2664
Lid geworden op: vr 07 dec, 2012 10:27
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: Saab 99 2.0 Turbo 71dkm 1975 € 25.999

Bericht door NeufegliseThierry » do 21 mei, 2026 13:58

Jongens, jongens, jongens. Wat een veronderstellingen allemaal weer.....

Ten eerste is dit bedrijf zeer goed benaderbaar, pak de telefoon en je krijgt zo antwoord op je vragen (ja advertentie kan duidelijker, helemaal mee eens).

Als je wilt krijg je gratis een nieuw kleppendeksel erbij (de motor is zoals de advertentie aangeeft nieuw/nieuw opgebouwd, nieuw gespoten kleppendeksel ligt klaar).

Bumpers: los van wettelijke voorschriften is dit een smaakdingetje, KCP vindt de auto zonder fraaier.

Tot slot: KCP bouwt met enige regelmaat auto's op waarbij de bedoeling is dat de laatste afwerkpunten in samenspraak met de klant verlopen. Dat is bij deze auto niet anders. Wil je een ander interieur? Kan. Wil je de bumpers gemonteerd hebben? Kan. Een andere turbo? Uiteraard. Je kunt het zo gek niet verzinnen of het is mogelijk.

En nee: Kazimir is geen familie van mij (heel raar gerucht dat de ronde doet in SAAB kringen) en ik heb geen aandelen in KCP. Waarom weet ik dan wel het een en ander over deze auto? Simpel, een zeer gewaardeerd familielid van mij was en is ook in deze SAAB geïnteresseerd.

En weer door 8)

Gebruikersavatar
silvandam
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 2037
Lid geworden op: ma 31 dec, 2018 12:27
Regio: NL - Provincie Friesland

Re: Saab 99 2.0 Turbo 71dkm 1975 € 25.999

Bericht door silvandam » do 21 mei, 2026 15:49

Kazimir Neuféglise zou wel echt een briljante naam zijn. Gemiste kans! :D
Saab 99 L MY1974, Veronagroen
Saab 96 MY1978, Bordeauxrood
Saab 900 GLE MY1984, Platinablauw
Saab 900S cabrio MY1992, 170 Zwart
Saab 900 TurboS cabrio MY1993, Lemansblauw
Volkswagen T3 1.9td MY1983, Medium Blue
Peugeot 205 GT MY92, 1.6 automaat

Gebruikersavatar
Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur
Berichten: 16947
Lid geworden op: ma 15 sep, 2003 16:29
Regio: NL - Provincie Drenthe

Re: Saab 99 2.0 Turbo 71dkm 1975 € 25.999

Bericht door Style&Co » do 21 mei, 2026 15:53

silvandam schreef:
do 21 mei, 2026 15:49
Kazimir Neuféglise zou wel echt een briljante naam zijn
Of de Slavische tak van de familie: Kazimir Dev'yata tserkva
live your dreams

Gebruikersavatar
Guido900T
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 1598
Lid geworden op: vr 24 dec, 2004 2:45
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: Saab 99 2.0 Turbo 71dkm 1975 € 25.999

Bericht door Guido900T » do 21 mei, 2026 16:03

Haha! :lol: :lol:
900 Turbo 16 sedan, man. 175 pk, 1990 Le Mans blue
9000 Turbo 2.0 CSE, aut. 230 pk (Dion HPT), 1996 Black
9-3 Turbo 2.0 Aero Cabriolet, aut. 205 pk, 2002 Steel grey (lpg)
9-5 Turbo 2.3 Aero Estate, aut. 260 pk (Dion HPT) 2003 Silver (lpg)

Gebruikersavatar
Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 9264
Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
Regio: NL - Provincie Groningen

Re: Saab 99 2.0 Turbo 71dkm 1975 € 25.999

Bericht door Saapie » do 21 mei, 2026 16:15

NeufegliseThierry schreef:
do 21 mei, 2026 13:58
Jongens, jongens, jongens. Wat een veronderstellingen allemaal weer.....

Ten eerste is dit bedrijf zeer goed benaderbaar, pak de telefoon en je krijgt zo antwoord op je vragen (ja advertentie kan duidelijker, helemaal mee eens).

Als je wilt krijg je gratis een nieuw kleppendeksel erbij (de motor is zoals de advertentie aangeeft nieuw/nieuw opgebouwd, nieuw gespoten kleppendeksel ligt klaar).

Bumpers: los van wettelijke voorschriften is dit een smaakdingetje, KCP vindt de auto zonder fraaier.

Tot slot: KCP bouwt met enige regelmaat auto's op waarbij de bedoeling is dat de laatste afwerkpunten in samenspraak met de klant verlopen. Dat is bij deze auto niet anders. Wil je een ander interieur? Kan. Wil je de bumpers gemonteerd hebben? Kan. Een andere turbo? Uiteraard. Je kunt het zo gek niet verzinnen of het is mogelijk.

En nee: Kazimir is geen familie van mij (heel raar gerucht dat de ronde doet in SAAB kringen) en ik heb geen aandelen in KCP. Waarom weet ik dan wel het een en ander over deze auto? Simpel, een zeer gewaardeerd familielid van mij was en is ook in deze SAAB geïnteresseerd.

En weer door 8)
Kopen zou ik zeggen! Want het loopt storm.


Ik veronderstel niks; ik heb gewoon naar de foto’s gekeken en de advertentie tekst. Niets van wat jij hier schrijft staat vermeld. Dus het gaat wel ver om hier te roepen dat wij aan het speculeren zijn.

Dit is gewoon een luie advertentie. Als je zo’n auto wilt verkopen besteed dan wat aandacht aan je omschrijving en eventuele mogelijkheden.
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.

Gebruikersavatar
simon_bergman
Geregistreerd lid
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 25 okt, 2023 19:37
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Saab 99 2.0 Turbo 71dkm 1975 € 25.999

Bericht door simon_bergman » do 21 mei, 2026 16:43

Ik ben het eens met Saapie; als die auto zo speciaal is dat hij 26k moet kosten kun je ook wel uitleggen en bewijzen waarom dat zo is...
Dan nog steeds is 26d euro gewoon veel geld voor wat je krijgt, ik denk dat de liefhebbers afknappen op de 'creativiteit' van KCP, en de persoon die het niet uitmaakt geen 99 hoeft :/

Daar los van kun je van een auto voor dat geld best verwachten dat alles naar wens is, maar 'ander interieur of andere turbo' zal vast een meerprijs zijn. Ik wens ze sterkte met het verkopen van zo'n apparaat, en hoop dat ie af en toe een rondje om de kerk rijdt en niet al die jaren stil staat :oops:
1984 Saab 99 GL 5-speed, T5 B202 swap, TD04HL-19T.
1981 Volvo 244 GLE overdrive

MvR
Geregistreerd lid
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 18 nov, 2007 13:00
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Saab 99 2.0 Turbo 71dkm 1975 € 25.999

Bericht door MvR » do 21 mei, 2026 17:05

Nou ja, je moet wel wat met die bumpers oid. De APK-keurmeester valt meteen over de asymmetrische opstelling van het nummerbord en het feit dat het een vierkant bord is. Hij hoeft de auto niet eens naar binnen te rijden om 'm af te keuren.

Voor 26k moet dat toch wel in orde zijn.

Ik heb wel eens foto's van het bedrijf gezien en vond het er allemaal wel mooi uit zien wat ze daar deden. Maar... wanneer ik de foto's van deze zie: onder de motorkap, dan denk ik "tjonge, jonge..." Wat kost een goede cleaning nou, of een droogijs-behandeling om het allemaal spic-and-span te krijgen?" Je krijgt maar 1x een kans op een eerste indruk!
Saab 96-rijder sinds 1980 - met onderbrekingen. Momenteel in het bezit van 3x een V4:
* 1973 Saab 95; gerestaureerd
* 1976 Saab 96: work in progress; dient nu als voorbeeld
* 1980 Saab 96: barn-find; langzaam mee aan het werk.