Avonturen van een kersenrode Classic: de winterslaap lonkt
-
9323
- Donateur (2x)

Re: Welkom terug, mooie rooie Classic!
Dank allen!
Ik laat de auto binnenkort even checken, zodat eventuele problemen meteen de kop worden ingedrukt. Verder staan er vooral cosmetische zaken op het programma. De bestuurdersdeur is niet zo netjes afgehangen, de achterdeurtjes zijn wat roestig en het spuitwerk aldaar is ook niet je dat. Voor die deurtjes heb ik een oplossing, in de vorm van een sloper die we binnenkort ophalen. Hopelijk kan ik daar ook een knipperlicht rechtsvoor vanaf halen en een achterlicht linksachter; die zijn niet zo best meer bij mijn auto. Sowieso prettig, die sloper, voor deeltjes die ik dan fijn op de plank kan leggen.
Andere to do betreft de kofferbak: die is behoorlijk nat. Ik verdenk de achterklep, onder de achterspoiler. Daar ga ik maar eens een kijkje nemen.
Ik laat de auto binnenkort even checken, zodat eventuele problemen meteen de kop worden ingedrukt. Verder staan er vooral cosmetische zaken op het programma. De bestuurdersdeur is niet zo netjes afgehangen, de achterdeurtjes zijn wat roestig en het spuitwerk aldaar is ook niet je dat. Voor die deurtjes heb ik een oplossing, in de vorm van een sloper die we binnenkort ophalen. Hopelijk kan ik daar ook een knipperlicht rechtsvoor vanaf halen en een achterlicht linksachter; die zijn niet zo best meer bij mijn auto. Sowieso prettig, die sloper, voor deeltjes die ik dan fijn op de plank kan leggen.
Andere to do betreft de kofferbak: die is behoorlijk nat. Ik verdenk de achterklep, onder de achterspoiler. Daar ga ik maar eens een kijkje nemen.
-
95twinturbo
- Donateur (2x)

Heel tof zo’n verhaal. Veel mooie km’s gewenst!
-
Gele aero
- Donateur (8x)

Wat een leuke wending dat hij weer terug op het nest is! Succes met de klusjes, 900’s zij gelukkig heerlijke auto’s om aan te klussen.
-
theun
- Donateur (3x)

In een uitzonderlijk harde reservewielbak?
-
Saapie
- Donateur (2x)

Ziet er goed uit. Maar kijk ook even binnen, achter de achterbank, bij de wielkast, waar alu folie zit geplakt. Ik vermoed dat daar wel wat roest zit ( schokbreker bevestigingspunt).
-
9323
- Donateur (2x)

-
9323
- Donateur (2x)

Heb de doorweekte kofferbakbodem uit de auto gehaald en binnen gezet om op te drogen. Plaatwerk nog even goed bekeken en schoongemaakt. Ik word best vrolijk van wat ik aantref. Ook de oorzaken van de nattigheid opgespoord; langs het achterlicht rechtsachter komt water naar binnen en langs de achterruit, op twee plekken. Wat bescheiden laswerk is wellicht nodig bij de achterruit.

-
theun
- Donateur (3x)

Ach, een andere klep is te doen… maar wat een mooie basis..
Ik zou afzien in de toekomst van de titel; “dag mooie rooie classic”.. lekker houden deze!
Ik zou afzien in de toekomst van de titel; “dag mooie rooie classic”.. lekker houden deze!
-
ROSIER
- Donateur (2x)

Leuk om hem weer terug te zien! En mocht je op zoek gaan naar een roestvrije achterklep, die heb ik wel staan.
-
Saapie
- Donateur (2x)

Ik zou een andere achterklep zoeken. Wellicht in de zelfde kleur. Thijs Oosterbaan heeft nog een donor in deze kleur geloof ik.