Over een Talladegarode MY'92 5-deurs 900 T16: doen waar 'ie voor gemaakt is

1978-1993
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Over een Talladegarode MY'92 5-deurs 900 T16: 1000km en verder

Bericht door Krizzie » za 20 jun, 2026 10:07

Tenzij de Simons set (Dubbelloops vanaf het knietje) door de jaren heen veranderd is kan ik niet zeggen dat'ie lastig was om te monteren (3x gedaan) Vind alleen de beugelklemmen niet prettig omdat je het dan erg lastig maakt om de zaak weer los te maken. Bovendien loop je het risico dat je ergens blijft haken onderweg :-P+
Heb die dus ook meteen door RVS bandklemmen vervangen.

@phthalaat
LUCAS loopt relatief arm vergeleken Trionic.

Welke zuigers zitten er in het blok?

Gebruikersavatar
phthalaat
Geregistreerd lid

Re: Over een Talladegarode MY'92 5-deurs 900 T16: 1000km en verder

Bericht door phthalaat » za 20 jun, 2026 10:25

Ik vond vooral vanaf de demper en die bocht om de achteras heen vervelend. Die zat vrij nauw tussen de panhardstang en waar de bumpstop zit. Die uitlaatklemmen helpen dan ook niet mee ja!

Weer wat geleerd :) ik dacht dat trionic dat nauwkeuriger en dus wat minder rijk kon doen, maar wat rijker is vast vanwege de veiligheid door wat minder heet te stoken. Enfin ik zou toch graag eens kijken wat er nog af te stellen is in de low load range.

Zuigers durf ik niet te zeggen, tis oorspronkelijk een 1992 lpt blok.

@vyv je hebt er nu T16 verlagingsveren onder, met welke shocks?

Gebruikersavatar
vel0city
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Over een Talladegarode MY'92 5-deurs 900 T16: 1000km en verder

Bericht door vel0city » za 20 jun, 2026 12:14

Ik heb van voor naar achteren Simons met de enkele pijp. Het is de ophanging van de einddemper die het minst goed past onder de hele auto, hij trekt de hele boel scheef als 'ie in z'n originele beugels hangt. Misschien dat ik 'em op een goeie brug beter kan ophangen, maar in de garagebox op de grond liggende was dit het meeste wat ik voor elkaar kreeg :mrgreen:

Ik heb met m'n eerste Classic (2.1i met een erg lange bak eronder) wel eens 1:16 gedaan op VPower (blok deed 2100 tpm op de snelweg) naar een meeting toe op de Maasvlakte. Er gaat nu ook alleen maar VPower in (of een equivalente variant waar zo goed als geen of gewoon geen ethanol in zit), ik draai alleen iets meer toeren dan dat. En met 130km/u gaat het verbruik natuurlijk een stukje omhoog ook :wow:

De veren zijn inderdaad de T16S reproducties van Saabits, met standaard Bilstein B4 dempers eronder. Stugger hoeft niet van me, de rijdt al strak genoeg zoals 'ie nu is zonder in te leveren op het lekkere comfort waar Classics best goed in zijn.

Gebruikersavatar
vel0city
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Over een Talladegarode MY'92 5-deurs 900 T16: doen waar 'ie voor gemaakt is

Bericht door vel0city » do 25 jun, 2026 21:00

Vandaag was het ondanks de tropische bedoelingen prima weer om buiten te spelen. Gelijk maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om richting de Veluwe te touren en de turbo-badge op de achterkant z'n naam eer aan te laten doen. Het blijft heerlijk om die APC te voelen werken wanneer je het gas op gaat in z'n 3 en lekker meegesleurd wordt terwijl je kan genieten van die heerlijke brom van zo'n Simons uitlaat :wow:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De auto heeft 400km gereden vandaag zonder een centje pijn. De motortemperatuur bleef ondanks m'n wat zware rechter voet keurig in het midden hangen en de olietemperatuur in 't carter is nooit boven de 90℃ gekomen, dus ook met deze buitentemperaturen gaat het eigenlijk hartstikke goed. De totale kilometers sinds de APK zijn inmiddels net over de 2000km heen gegaan en de zomer is nog jong, genoeg tijd dus om er nog wat bij te kunnen zetten :mrgreen:

Gebruikersavatar
Guido900T
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Over een Talladegarode MY'92 5-deurs 900 T16: doen waar 'ie voor gemaakt is

Bericht door Guido900T » do 25 jun, 2026 23:10

top! :O: mij te warm vandaag (en ik heb geen airco in de 900 en ik moest werken)

Gebruikersavatar
Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: Over een Talladegarode MY'92 5-deurs 900 T16: doen waar 'ie voor gemaakt is

Bericht door Ewout » vr 26 jun, 2026 23:16

Gaaf! Kan ook haast niet anders met zoveel TLC.

Gebruikersavatar
reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Over een Talladegarode MY'92 5-deurs 900 T16: 1000km en verder

Bericht door reiernumans » za 27 jun, 2026 16:55

Krizzie schreef:
za 20 jun, 2026 10:07
Tenzij de Simons set (Dubbelloops vanaf het knietje) door de jaren heen veranderd is kan ik niet zeggen dat'ie lastig was om te monteren
Ik denk dat er aan de uitlaat opzich bar weinig veranderd is, alleen de productiemallen zullen inmiddels wat meer slijt hebben dan zeg 10 jaar geleden. Is me bij meer Simons/BSR/MapTun uitlaten die al lang gemaakt worden opgevallen dat de pasvorm door de jaren heen niet beter is geworden.

Plaats reactie