Sputteren na start

1978-1993
Plaats reactie
Maarten 900i '87
Geregistreerd lid

Sputteren na start

Bericht door Maarten 900i '87 » wo 27 aug, 2003 15:29

Beste Saabliefhebbers,

Ik ben sinds enige tijd in het trotse bezit van een Saab (900i uit '87). Die rijdt probleemloos, behalve direct na de start. Als ik in een versnelling sta moet ik constant gassen omdat anders de motor uitslaat. In zijn vrij draait hij gewoon goed. Als ik een paar honderd meter heb gereden doet hij het verder prima. Ik ben totaal geen technicus dus heb geen idee wat het kan zijn, de accu mischien?

Verder zit er geen radio in. Ik heb wel eens gehoord dat je in een Saab aleen bepaalde radio's kan (laten) inbouwen. Geldt dat ook voor mijn model of is dat alleen zo bij de wat meer recente modellen?

Bij voorbaat dank voor jullie reactie.

janmar
Geregistreerd lid

Re: Sputteren na start

Bericht door janmar » wo 27 aug, 2003 16:34

veel weet ik niet over die radio's maar Hannes was nooit tevreden met het geluid wat uit de wagen kwam en er hebben in een aantal maanden tijd dus al diverse radio's ingezeten en ze deden het allemaal, maar wat er nu in zit doet het wel het best namelijk een Alpine radio met Magnat boxen, een pluim voor Hannes.

Janmar

doktorevil
Geregistreerd lid

Bericht door doktorevil » wo 27 aug, 2003 18:48

Inderdaad, alle radio's passen als deze maar de standaard maat hebben.

Wat betreft het afslaan, is het een 8v? met een mechanische injectie? Of al een 16v? In beider geval zou je eens het gasklephuis voorzichtig schoon kunnen maken.

Grt,

Tijn

lars
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door lars » za 13 sep, 2003 17:08

Maarten,

Loop de ontsteking even na (verdelerkap, rotor, bougies, kabels). en vervang de meuk desnoods preventief, vocht en vuil kan rare dingen doen.
Het is dan overigens ook aan te raden om het luchtfilter meteen mee te vervangen.
Het is altijd het eerste dat ik doe wanneer ik een andere 900 koop.
(iets da'k voorlopig niet meer hoop te doen 8-) )

Groeten,

René

Joshua
Geregistreerd lid

Bericht door Joshua » za 13 sep, 2003 19:16

pak meteen even de olie, oliefilter, en brandstoffilter mee :wink:

Plaats reactie