Beste liefhebbers,
Ik ben in het bezit van een T16 Cabrio uit '87 :) en mis nog de luchtmassameter en het luchtfilterhuis. Het type luchtmassameter dat ik nodig heb zou, heb ik mij laten vertellen, op 005 eindigen. Kan iemand dit bevestigen en kan er ook iemand mij daar aan helpen? Het type van luchtfilterhuis dat er in moet weet ik ook niet, maar het is alleszins een laag type.
Alvast bedankt, Toon
Luchtmassameter
-
doktorevil
- Geregistreerd lid
Re: Luchtmassameter
Als het inderdaad een laag model filterhuis is dan lijkt het me dat je een Lucas systeem hebt (is het een hoog filterhuis, dan is het een bosch). Als je dat zeker weten wil kun je even aan de passagierszijde het tapijt verwijderen en kijken wat er op de daar gemonteerde brandstofcomputer staat.
Wat betreft de luchtmassameter voor een '87 er zou dat dit saabnummer wel eens kunnen zijn: 93-75-643
Ik hoop dat dit nuttig is,
Tijn
Wat betreft de luchtmassameter voor een '87 er zou dat dit saabnummer wel eens kunnen zijn: 93-75-643
Ik hoop dat dit nuttig is,
Tijn
-
Toon
- Geregistreerd lid
Lucas komt enkel voor vanaf begin '90 dus zo één kan het niet zijn.
-
doktorevil
- Geregistreerd lid
Dan zit ik er mooi naast. 
Hmm lees net dat er ook vanaf '84 in de 16v lucas brandstofsystemen kunnen zitten. Waar heb jij gelezen dat ze maar vanaf begin '90 erin zitten? Dan weet ik dat ik dat boek gevoegelijk naar het ronde archief kan verwijzen...
Hmm lees net dat er ook vanaf '84 in de 16v lucas brandstofsystemen kunnen zitten. Waar heb jij gelezen dat ze maar vanaf begin '90 erin zitten? Dan weet ik dat ik dat boek gevoegelijk naar het ronde archief kan verwijzen...
-
900T-R
- Geregistreerd lid
Luchtmassameter met -005 is in ieder geval een LH 2.2 - te herkennen aan de aluminium behuizing. LH 2.4 (plastic luchtmassameter) kwam in '89, Lucas CU14 in '90. Het luchtfilterhuis is rond en 180 mm hoog (T8: 150 mm). Die had ik dus ok niet toen ik van T8 naar T16 ging - ik heb toen maar een open luchtfilter direct op de luchtmassameter gezet...