Diefstal gevoelig?

1978-1993
Plaats reactie
E-wreck
Geregistreerd lid

Diefstal gevoelig?

Bericht door E-wreck » wo 27 aug, 2003 20:26

Onlangs vertelde iemand me dat ik echt iets aan diefstal preventie moet doen. De laatste tijd zouden er namelijk weer meer 900s worden gestolen.

Is dat echt zo?

Zo ja, geld dit dan alleen voor de duurdere modellen uit '92 & '93 of kan dit mij en mijn geliefde 900i 2.1 16v uit 1991 ook gebeuren?

Welke mogelijkheden zijn er? Zo'n 'ding' om het stuur, bijvoorbeeld, lijkt me niks, en een compleet anti diefstal systeem lijkt me weer wat overdreven.

Helpt het als je het kenteken in de ramen laat graveren?

Ewout900
Geregistreerd lid

Re: Diefstal gevoelig?

Bericht door Ewout900 » wo 27 aug, 2003 21:11

Hoe meer 'snelle' Saabs 900 CC/C uit Italië worden gehaald, hoe meer er in Nederland rondrijden en hoe meer er in absolute zin gestolen worden ja...

:roll:

Ewout.

Joshua
Geregistreerd lid

Bericht door Joshua » wo 27 aug, 2003 21:19

Lijkt meverstandig om in te laten graveren, meestal is dat gratis van de verzekerings maatschappij. je kan als tweede een nep LED indicator kopen, voor de schijn van een alarm, krijg je meestal ook met twee stickers, en als laatste een startonderbreker, of alarmsysteem. Ik ga er nu namelijk ook mee beginnen. Beter voorkomen dan genezen niet?

ps Ik heb dezelfde soort als die van jou 8)

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » wo 27 aug, 2003 23:47

Wil je nog iets meer neem dan startonderbreker (klasse 1) dat is ook wel afdoende.

Joshua
Geregistreerd lid

Bericht door Joshua » za 30 aug, 2003 1:03

En als je dure velgen hebt, neem speciale bouten, (conische?), diegenen die je alleen maar open kan krijgen met je eigen speciale adaptor... :wink:

Zijn wel duur, maarrre.... 8)

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » za 30 aug, 2003 12:27

Joshua schreef:En als je dure velgen hebt, neem speciale bouten, (conische?), diegenen die je alleen maar open kan krijgen met je eigen speciale adaptor... :wink:

Zijn wel duur, maarrre.... 8)
precies paar anti-diefstal bouten als beetje mooi LM hebt.

heb je trouwens een ICE???

lars
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door lars » vr 19 sep, 2003 11:36

Het gebruik van een startblokering, kenteken in de ramen en een goedwerkende schakelblokkering zou volgens mij afdoende moeten zijn.
Het gebruik van nepledjes en nepstickers schrikt denk ik alleen gelegenheids dieven af. De mannen die op bestelling een auto jatten weten over het algemeen wel wat echt en nep is.

Groeten,

René

Joshua
Geregistreerd lid

Bericht door Joshua » za 20 sep, 2003 12:29

weet iemand dan een goede merk of type auto centrale deurvergrendeling voor een klassieke saab 900(ik heb gehoord dat als je een centrale deurvergrendeling wilt, je ook een speciale 'tussenstuk' moet kopen voor d bijrijders portier, tevens een goede startblokkering en/of alarmsysteem?? En zijn ze zelf in te bouwen???

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » ma 22 sep, 2003 10:33

He allemaal,

Het is inderdaad slim om een extra startblokkering ofzo in te bouwen.
We hebben hier eens geprobeerd hoe gemakkelijk een Saab open gaat en daar schrik je van! Je hebt bij een klassieke 900/90/99 minstens zo'n 50% kans dat hij ook open gaat met de sleutel van een andere 900/90/99. Was effe schrikken. Sommige starten zelfs met de "verkeerde" steutel.

groeten
Hannes

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » ma 22 sep, 2003 13:32

Hannes schreef:He allemaal,

Het is inderdaad slim om een extra startblokkering ofzo in te bouwen.
We hebben hier eens geprobeerd hoe gemakkelijk een Saab open gaat en daar schrik je van! Je hebt bij een klassieke 900/90/99 minstens zo'n 50% kans dat hij ook open gaat met de sleutel van een andere 900/90/99. Was effe schrikken. Sommige starten zelfs met de "verkeerde" steutel.

groeten
Hannes

of met je schroevendraaier als je de sleutel niet kan vinden

Joshua
Geregistreerd lid

Bericht door Joshua » do 23 okt, 2003 20:07

Weet iemand een goede merk centrale deurvergrendeling opener, en/of merk, type, met opties etc???

lars
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door lars » vr 24 okt, 2003 10:37

Hannes

Ik weet eigenlijk geen echte merknamen te noemen, je zou wel even kontakt met je verzekeringsmaatschappij kunnen opnemen welke merken zij aanraden, zeker als je je SAAB ook tegen diefstal hebt verzekert zullen ze je waardschijnlijk niet de goedkoopste maar wel de betere merken of typen kunnen vertellen.
Ik zou het alarm overigens wel laten inbouwen door een erkend bedrijf.
Ik heb met een aantal vorige SAAB gezien wat sommige "garages" verstaan onder het inbouwen van een alarm. En daar werd ik niet vrolijk van :cry: .

Groeten,

René

Joshua
Geregistreerd lid

Bericht door Joshua » vr 24 okt, 2003 11:52

hmmm,... :? ,...ik dacht eigenlijk alleen maar aan een ontrendeling op afstand, en misschien het laten inbouwen van een startblokkering, alleen als ik lees dat veel classic 900's te starten zijn met een sleutel van een andere, vraag ik mij af of dat eigenlijk ook wel zin heeft?

Turbobakk
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Turbobakk » vr 24 okt, 2003 11:53

kijk maar eens op www.scm.nl. Hier vindt je allerlei info over alarmsystemen en gecertificeerde inbouwbedrijven

Plaats reactie