Brandstofmeter

1978-1993
Plaats reactie
Ewout900
Geregistreerd lid

Brandstofmeter

Bericht door Ewout900 » do 28 aug, 2003 23:07

Nou denkt Saab overal zo goed over na - een van de redenen voor mijn Saab-enthousiame. Maar weet je waar ik mij nou al sinds mijn eerste Saab (900c) over verbaas? Over de schaalverdeling van de brandstofmeter (onlangs door een klant van ons genoemd brandstoftankinhoudaanwijzer :P ).

Want zou je logischerwijs verwachten dat men, naarmate de brandstoftank leger raakt, een gedetailleerder inzicht in het aanwezige restant wil hebben... de door Saab gebruikte meters hebben een onevenredige schaalverdeling waarbij naarmate de tank leger raakt een minder duidelijke schaalverdeling is af te lezen met grotere intervallen per afstand op de meter. Eigenlijk ongeveer net zo onduidelijk als dit berichtje en dat is toch erg!

Meer mensen met deze verwondering? Het was andersom toch handiger geweest, of is er wel degelijk over nagedacht en mis ik iets?

Ewout.

doktorevil
Geregistreerd lid

Re: Brandstofmeter

Bericht door doktorevil » vr 29 aug, 2003 7:37

:? Tsja, je kan als je echt precies wil weten wat er in je tank zit natuurlijk een auxilary VDO meter er naast monteren. Maar inderdaad bij vol staat de meter iets boven de 45 en leeg is nog 15 liter over.

Misschien is het wel gedaan om een vertekenend beeld te geven zodat je niet goed weet wat het daadwerkelijk brandstof gebruik is :D :wink:

Ewout900
Geregistreerd lid

Re: Brandstofmeter

Bericht door Ewout900 » vr 29 aug, 2003 10:21

Ja maar de bovenste centimeter van de brandstofmeter bestrijkt ook een gebied dat voor minder liters staat dan de onderste centimeter. Met andere woorden hoe voller de tank hoe accurater de meter, terwijl je dit m.i. liever andersom zou zien...

Ewout.[/quote]

Plaats reactie